Desfășurat online în zilele de 21-23 septembrie 2021, CIO COUNCIL VIRTUAL SUMMIT – A IX-a ediție a Conferinței Naționale a Asociației CIO Council România, „DIGITAL POWER. THE WORLD IN ACTION”, a reconfirmat că rolul executivilor IT în societatea post pandemică a devenit unul determinant pentru remodelarea tehnologică și adaptarea companiilor la ecosistemul digital.
„CIO nu mai este demult doar garantul continuității proceselor operaționale, ci principalul arhitect al transformărilor digitale din companii. Clienții și serviciile s-au mutat ireversibil în digital forțând business-urile și CIO să reacționeze rapid. Adoptarea noilor trenduri și tehnologii din industrie precum Inteligența Artificială, Machine Learning, IoT sau BigData, provocările cyber sau conceptele Zero Trust reprezintă preocupările companiilor pentru transformarea digitală. Ai o singură șansă să fii un CIO de succes și pe gustul clienților interni și externi: să fii agil, să ai viziune și să fii echipat cu tehnologie.” a declarat Yugo Neumorni, Președintele Asociației CIO Council România.
Evenimentul CIO Council a fost segmentat pe 3 arii mari de subiecte, iar Mazars a fost una dintre companiile care au prezentat studii foarte interesante în timpul evenimentului. Iată ideile principale expuse de reprezentantul Mazars, Răzvan Butucaru, Partner, Financial Services & Advisory Leader:
Una dintre cele mai mari provocări tehnologice pentru consiliile de administrație în următoarea perioadă va fi gestionarea implementării tehnologiilor emergente, în special a inteligenței artificiale (IA). Tehnologia a fost unul dintre principalele motoare care au permis continuarea activității în contextul pandemic actual și care a avut o dezvoltare accelerată datorită contextului creat.
Răzvan Butucaru, Partner, Financial Services & Advisory Leader la Mazars România, a discutat despre un nou studiu realizat de Mazars, în parteneriat cu Board Agenda și INSEAD, în care au analizat gradul de adopție al IA în diferite organizații și beneficiile acesteia, precum și constrângerile sau impactul posibil al acestei tehnologii asupra afacerilor și culturilor organizaționale. În cadrul evenimentului, Răzvan a menționat faptul că „Există un optimism din ce în ce mai mare în abilitatea IA de a avea un impact asupra unor domenii cheie precum: deservirea clienților și experiența acestora, managementul riscului sau gestiunea datelor. Provocarea liderilor este de a identifica ariile care vor beneficia cel mai mult de tehnologiile care încorporează IA și de a crește cât mai mult cunoașterea acestor tehnologii la toate nivelurile unei organizații (inclusiv la nivelul executiv și al consiliilor de administrație) pentru a facilita adoptarea lor. Oferirea unor experiențe unice clienților prin intermediul tehnologiilor care încorporează IA ca parte integrantă a produselor și servicilor promovate va crea un avantaj competitiv organizațiilor care vor reuși să le adopte într-un ritm accelerat.”
Principalele concluzii ale prezentării – Leadership în Inteligența Artificială (IA)
COVID-19 și cererea de eficiență sporită determină interesul pentru IA
Potrivit studiului Mazars, 73% dintre organizații utilizează în prezent sau intenționează să utilizeze tehnologiile IA în următoarele 12 luni. COVID-19 a ajutat la creșterea interesului în IA, 54% dintre respondenți susținând că au accelerat deja adoptarea sau planurile pentru o imediată adoptare a IA.
Beneficiile IA. Creșterea eficienței și riscurile scăzute sunt numai începutul.
În ceea ce privește oportunitățile și de ce ar trebui să luăm în considerare această tehnologie, majoritatea respondenților, aproximativ 76%, au enumerat eficiența sporită drept motivul numărul unu, în timp ce aproximativ 56% dintre respondenți au menționat costurile reduse. Acestea sunt principalele arii în care liderii companiilor văd potențialul în ceea ce privește IA.
Sistemele de tipul chatbots și CRM facilitate de IA sunt componente din ce în ce mai comune puse la dispoziție de companii clienților și, în mod deloc surprinzător, aproape jumătate dintre respondenți (49%) afirmă că aplică sau intenționează să aplice IA în serviciile dedicate clienților lor.
O provocare culturală: etica IA
În ceea ce privește impactul IA în organizație, 76% dintre respondenți au fost de acord că inteligența artificială va crea schimbări etice sau culturale semnificative în cadrul firmei. Întrebările culturale și etice ridicate adesea în jurul implementării IA se concentrează pe două zone - date și oameni.
Blocajele de la nivelul consiliilor de administrație: lipsesc abilitățile și cunoștințele tehnologiei IA
Aproximativ 73% dintre respondenți consideră că lipsa abilităților și cunoștințelor referitoare la IA în cadrul organizației este o constrângere majoră în adoptarea acestor tehnologii. Acest lucru este urmat îndeaproape de o lipsă de înțelegere în unele părți ale organizației (65%), ilustrând necesitatea unei mai mari conștientizări și educare a beneficiilor IA pentru organizație.
Atunci când vorbim despre tendințele principale în viitor, putem menționa următoarele:
Companiile vor continua să mențină ritmul transformării.
Analiza experienței clienților în relație cu serviciile oferite este din ce în ce mai importantă. Companiile vor acorda mai multă atenție clienților lor și vor analiza diferite forme de interacțiuni pentru îmbunătățirea experințelor oferite clienților ca parte integrantă a produselor și serviciilor promovate.
Datele externe pot oferi detalii revelatoare despre așteptările clienților, iar acele companii care vor valorifica aceste date vor depăși performanța concurenților lor.
Înregistrarea prezentării lui Răzvan Butucaru din cadrul evenimentului CIO COUNCIL VIRTUAL SUMMIT – a IX-a ediție
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.