Un alt beneficiu este reducerea deșeurilor. Când o companie își îmbunătățește eficiența energetică, folosește mai puține produse din hârtie, reciclează, reduce articolele din hârtie de care se dispensează, cantitatea de deșeuri emise este redusă. Așa este și factura de energie. Un avantaj pe care, probabil, destule companii nu îl iau în considerare este faptul că vor obține, de fapt, mai multe șanse în business dacă devin verzi. Publicul tinde să afle și să fie mai interesat de aceste tipuri de modificări și mulți consumatori preferă să cumpere serviciile sau produsele businessurilor verzi.
Și totuși, sunt manageri care, în ciuda numărul mare de proiecte și inițiative ecologice, aduc în prim-plan
nevoia de rezultate, precum și faptul că nu toată lumea dorește să cumpere green. Există persoane care nu văd nevoia de acțiune, deoarece nu înțeleg problemele de mediu sau nu știu ce pot face concret pentru a ajuta. Unii oameni nu înțeleg proiectele ecologice și eforturile de sustenabilitate, se simt deranjați de acestea, cred că proiectele au un efect negativ asupra businessurilor sau le percep ca necesitând investiții nerealiste.
Până în prezent, principala motivație pentru organizații de a iniția proiecte verzi este imaginea pe care o prezintă publicului. Companiile își propun ca angajații, consumatorii, precum și alte părți interesate să le perceapă ca prietenoase cu mediul înconjurător. Pentru a examina această problemă în detaliu, universitatea americană MIT a efectuat o anchetă, timp de un an, care a implicat interviuri în profunzime cu cincizeci de lideri la nivel mondial, urmate de un studiu cu mai mult de 1.500 de directori și manageri din întreaga lume. Respondenții sondajului citat au evaluat impactul asupra imaginii companiei ca principal motiv pentru abordarea sustenabilității. Alte motivații mai sunt: economisirea; avantajul competitiv; satisfacția, moralul și retenția angajaților; posibilitatea de a dezvolta produse noi pe piață; noi surse de venit.

Articol preluat din numărul 236/aprilie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici