În pragul celui mai intens sezon de cumpărături al anului, SAMEDAY, compania de curierat care a introdus conceptul de livrare prin easybox în România, își consolidează infrastructura și capacitatea operațională ca să față volumelor record de colete. În 2025, compania a investit peste 80 de milioane de euro în tehnologie, dezvoltarea rețelei regionale și extinderea serviciilor out-of-home, pregătindu-se să proceseze până la 1 milion de colete pe zi în perioada Black Friday.

Extindere

Investițiile recente vin pe fondul unei creșteri de 20% a veniturilor în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cu trei hub-uri principale în București, Sibiu și Brașov, completate de cinci centre logistice noi și un hub dedicat coletelor agabaritice la Rudeni, SAMEDAY și-a mărit capacitatea de procesare prin sisteme automate de sortare de ultimă generație, ceea ce permite gestiunea eficientă a fluxurilor intense din perioada de vârf.

Black Friday generează volume foarte mari și complexitate ridicată a livrărilor. Toate investițiile noastre în infrastructură, tehnologie și extinderea rețelei easybox ne permit să susținem partenerii din e-commerce și să oferim clienților o experiență predictibilă și flexibilă”, a declarat Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.

Rețeaua easybox

În ultimul an, rețeaua easybox a crescut cu peste 20%, a ajuns la 7.700 de puncte active, iar SAMEDAY Point a fost extins la aproape 1.600 de locații, completează experiența de livrare în proximitatea casei sau biroului. La nivel național, există un easybox la aproximativ 3.500 de locuitori, cu o distanță medie de mers pe jos de 6 minute, redusă la 4 minute în București.

Numai în perioada Black Friday, compania estimează livrarea a peste 4 milioane de colete doar prin easybox, iar cea mai aglomerată zi va fi 10 noiembrie. În paralel, echipa de curieri a fost extinsă cu 60%, numărul acestora a ajuns la 3.500 de persoane, iar flota de transport între hub-uri și agenții depășește 500 de vehicule dedicate.

Tehnologie și aplicație digitală

Aplicația SAMEDAY continuă să fie un instrument-cheie pentru clienți, oferă funcții precum prelungirea termenului de păstrare în easybox, actualizarea termenului de livrare, redirecționarea coletelor și plata rambursului prin Apple Pay, Google Pay sau eMAG Pay. În 2025, aplicația a depășit 4 milioane de descărcări, consolidându-și poziția printre cele mai utilizate soluții digitale din România.

Extinderea internațională este un alt pilon al strategiei SAMEDAY: în iulie a fost lansată aplicația SAMEDAY Ungaria, iar în octombrie cea din Bulgaria, asta oferă clienților posibilitatea să trimită colete în întreaga Uniune Europeană direct din platforma web sau aplicația mobilă.