În 2023, doar 14,7% dintre companiile din România au realizat vânzări online, conform datelor raportate în 2024. Acest procent plasează România printre statele membre ale Uniunii Europene cu cele mai reduse rate de adoptare a comerțului online, alături de Luxemburg (12,2%) și Bulgaria (15,1%).

La nivel european, 23,8% dintre companii au desfășurat vânzări online în 2023, o creștere de 6,6 puncte procentuale față de 2013, când acest procent era de 17,2%, potrivit datelor Eurostat.

Cele mai ridicate rate de utilizare a vânzărilor online au fost înregistrate în Lituania (42,1%), Irlanda (39,6%) și Danemarca (38,8%).

Companiile mari domină comerțul online

În funcție de dimensiunea afacerilor, companiile mari au fost cele mai active în vânzările online:

  • 46,5% dintre companiile mari (peste 250 de angajați) din UE au avut activități de e-commerce, în creștere față de 39,2% în 2013.
  • 30,5% dintre companiile mijlocii (50-249 angajați) au vândut online, față de 24,8% în 2013.
  • 21,9% dintre companiile mici (10-49 angajați) au folosit vânzările online, o creștere de la 15,3% în 2013.

CITEȘTE ȘI: Care sunt cele mai profitabile metode pentru monetizarea conținutului online de către afacerea ta

Foto: ID 84742205 © Boarding1now | Dreamstime.com