“Suntem cu toţii diferiţi. Din fericire” nu este doar sloganul unei cunoscute companii de mobilă, ci şi o realitatea firească pe care nu trebuie să o neglijăm atunci când ne motivăm sau când comunicăm cu oamenii din departament sau din companie. În acest sens, psihologii au inventat cel mai relevant test de personalitate de folosit în mediul profesional: testul D.I.S.C, care se bazează pe patru tipuri de personalitate - Dominant, Influent, Stabil, Conciliant.
Pe scurt, factorii de personalitate DISC sunt caracterizati astfel:
Dominanţă (D) – Spirit de luptător, cu tendinţa de a elimina opoziţia, cu focus pe rezultat si succes
3 caracteristici: competitivitate, autoritate, individualism
Influenţă (I) – Tendinţa de a modela mediul, convinge de anumite valori şi, uneori, prin a-i manipula pe cei din jur
3 caracteristici: sociabilitate, exuberanta, impulsivitate
Stabilitate (S) – Cooperare permanentă cu cei din jur, cu focus pe constanţă şi pe bunul mers al lucrurilor
3 caracteristici: răbdare, control emoţional, previzibilitate
Caracter conciliant (C) – Conştiinciozitate abordarea tuturor responsabilităţilor existente, cu focus pe calitate şi acuratete
3 caracteristici: diplomaţie, adaptabilitate, reticenţă la risc
Important de ştiut este faptul că niciun om nu are doar pe unul dintre aceste caractere, ci fiecare individ în parte este o combinaţie unică de procente din fiecare. Dacă încă nu ştii care e combinaţia ta, poţi face testul AICI. https://www.123test.com/disc-personality-test/
Cum conducem în funcţie de personalităţi
Şi pentru că suntem diferiţi, reacţionăm la stimuli diferiţi, ne supărăm din motive diferite, ne frustrăm în contexte diferite. Este de datoria fiecărui manager să ştie cum să îşi gestioneze oamenii din departament astfel încât să obţină rezultate şi acest lucru este posibil numai dacă ştie cui se adresează şi cum să o facă în funcţie de fiecare individ în parte.
În cadrul seminarului "7 paşi pentru a construi o echipă fantastică" susţinut de Lorand Soaresz Szasz la Bucureşti, am aflat care sunt stimulii la care reacţionează angajaţii în funcţie de fiecare personalitate în parte şi ce îi frustrează pe fiecare.
1. Dominantul
Cum îl motivezi?
- vrea să aibă control asupra propriului context
- vrea să fie apreciat pentru rezultatele excelente pe care le aduce, nu pentru metodele prin care le-a obţinut
- are nevoie de oportunităţi de promovare şi de recompense pentru a atinge obiective
Ce îl frustrează?
- să îi fie încălcată autoritatea
- să intre în rutină
- să raporteze frecvent ceea ce face
- să lucreze sub presiune intensă
2. Influentul
Cum îl motivezi?
- prin şansa de a dezvolta relaţii permanent
- prin oportunitatea de a se exprima liber şi de a-i influenţa pe ceilalţi
- prin recunoaşterea exprimată vădit
Ce îl frustrează?
- munca într-un colectiv în care colegii sunt reţinuţi şi neprietenoşi
- termene fixe şi planificări
- energia negativă şi mediul pesimist
- faptul că nu se poate exprima liber
3. Stabilul
Cum îl motivezi?
- prin posibilitatea de a colabora permanent cu ceilalţi
- printr-o atmosferă relaxantă
- prin răsplătirea loialităţii
- prin posibilitatea de a avea rolul salvatorului permanent
Cum îl frustrezi?
- cu un mediu de lucru instabil
- perturbându-l prin conflictele celor din jur
- intrând în conflict direct cu el
4. Conciliantul
Cum îl motivezi?
- prin posibilitatea de a-şi respecta propriile standarde
- prin controlul asupra calităţii lucrului propriu
- prin recompensarea pentru calitate şi precizie
- prin proceduri logice
Cum îl frustrezi?
- schimbi regulile nejustificat
- îi dai prea puţin timp pentru a livra calitate
- nu îi permiţi să socializeze
Dacă angajaţii sau oamenii din departamentul tău nu au făcut încă testul despre cele 4 tipuri de personalitate, te sfătuim să le dai un mail în care să îi inviţi să o facă. Va fi si distractiv şi util, iar tu vei şti cum să scoţi 100% din ei!
Economia României continuă să se restructureze, iar datele oficiale publicate de Institutul Național de Statistică conturează o imagine cu contraste puternice: mai multe companii, dar mai puțini angajați.
Wizrom Software, unul dintre liderii locali în dezvoltarea de soluții software pentru business, anunță oficial preluarea companiei Co-Factor, specializată în platforme dedicate performanței organizaționale, comunicării și implicării angajaților.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.