Incearca sa intelegi ce le motiveaza comportamentul colegilor cu personalitati problematice, apoi ajusteaza-ti actiunile care se potrivesc acelei atitudini.Odata ce ai inteles de ce oamenii se comporta intr-un anumit fel, vei fi in stare sa interactionezi cu ei mai eficient. De exemplu, fii ferm cu „agresorii” de la job, nu-i lasa sa puna presiune sa faci ceva ce nu-ti doresti. Fii puternic in gandurile tale, dar actioneaza cu un pic de precautie.

Urmareste acesti pasi meniti sa readuca pacea la birou:

- Adreseaza-te celeilalte parti cu calm, politicos si rational. Concentreaza-te pe situatie si pe fapte, avand grija sa eviti zvonurile si atacurile la persoana.

- Ai grija sa nu exprimi ostilitate prin pozitia corpului, expresia faciala sau ton. Fii asertiv fara a fi agresiv.

- Asculta cu atentie cealalta persoana: „Ce incearca sa spuna?” Fii sigur ca ii intelegi pozitia.

- Arata interes in ceea ce vrea sa spuna cealalta persoana. Poti sa iei act de ideile sale fara sa fii neaparat de acord. Ii poti spune: „Inteleg ca te simti astfel. Iata cum ma simt eu...”Astfel se fac cunoscute ambele pozitii.

- Comunica clar ceea ce iti doresti, oferind sugestii si recomandari pozitive. Da dovada de flexibilitate.

- Discuta cu seful tau daca o problema cu un coleg dificil te impiedica sa-ti desfasori munca, dar evita sa te plangi.

- Gandeste-te daca doresti sa te confrunti cu persoana care te deranjeaza. De obicei e mai bine sa actionezi pana situatia tinde sa se agraveze.