Trăim vremuri complexe, în care practic toti am fost nevoiți să ne reinventăm. Oameni și companii au escaladat filosofia de viață într-un mod numai de ei știut. Mihaela Paraschiv, Corporate Communication & Marketing Manager REHAU Window Solutions Romania, a dezvăluit pentru Revista Cariere modul de reinventare al companiei, implicit al angajaților și al ei, personal. „Filosofia mea de viață este că există alb în orice negru, așa cum există ceva bun în orice întâmplare nefericită. Astfel că, în vremuri tulburi, așa cum au fost ultimii doi ani, putem spune că viața le surâde oamenilor curajoși, care se reinventează. Noi, la REHAU Window Solutions, funcționăm ghidați de un slogan extrem de potrivit acestei situații – Ferestre reinventate pentru viața modernă. Această reinventare a fost, de fapt, generată de provocările cărora atât noi, indivizii care dau viață companiei, cât și compania în sine a fost nevoie să le ținem piept”, este de părere Mihaela Paraschiv. Ea adaugă că pandemia a fost marcată, în primul rând, la nivelul industriei în care activează, de criza materiilor prime. Aceasta a fost cu atât mai agresivă, cu cât s-a suprapus cu o creștere a sectorului de construcții rezidențiale: „În ciuda unei dificultăți previzibile în ceea ce privește capacitatea de a onora cererea, REHAU Window Solutions a reușit să se adapteze contextului, iar în 2021 putem afirma că am avut un an extraordinar pe segmentul tâmplăriei termoizolante”. Capacitatea de adaptare, în ADN-ul companiei Dincolo de dificultățile de pe piața de profil, ultimii doi ani s-au tradus în nevoia de reinventare a companiei din perspectiva lucrului în digital. „Din fericire, digitalizarea era deja în focusul nostru, astfel că am reușit să ne adaptăm rapid, să profităm de metodele de lucru dinamice din online și să scoatem în evidență, o dată în plus, că inovația și capacitatea de reinventare și adaptare se regăsesc în ADNul REHAU”, punctează Mihaela Paraschiv.  „Cred cu tărie în zicala Omul potrivit la locul potrivitși consider că echipa REHAU Window Solutions reușește să obțină rezultate extraordinare datorită oamenilor care-i dau viață, oameni potriviți în locul potrivit, hotărâți să își aducă contribuția la dezvoltarea companiei pentru care lucrează”. În ultimii doi ani, pe fondul pandemiei, tot mai multe persoane au ajuns să-și mute biroul acasă. Astfel, a crescut tot mai mult cererea de produse pentru design interior și reamenajări, generată de nevoia de creare a unui spațiu de lucru optim în propria casă. Odată cu ascensiunea acestui trend, consumatorii și-au dat seama cât de importante sunt calitatea și durabilitatea produselor și soluțiilor alese, care trebuie, de asemenea, să performeze și la capitolul confort. Calitatea, durabilitatea și confortul sunt caracteristicile care au desăvârșit produsele și soluțiile puse la dispoziție de REHAU în cei 70 de ani de existență ai companiei pe piața materialelor de construcții. S-a reinventat ideea de  siguranță în propria locuință „Economiile la energie au devenit o  temă extrem de importantă în industria  noastră, iar soluții le companiei  răspund cu brio și la acest capitol.  Acordăm o atenție sporită și noilor  tendințe din piața rezidențială, astfel  că ne-am îndreptat atenția și spre  soluții de ferestre și uși care să ajute  la economisirea spațiului. Compania  a creat sistemul de profil SYNEGO  SLIDE pentru ferestre și uși glisante,  menite să ajute fiecare persoană să  exploateze la maximum spațiul de  locuit.  Nu în ultimul rând, am reinventat  ideea de siguranță în propria locuință  cu sistemul pentru ferestre și uși REHAU  Smart Guard, care este montatat la nivelul  profilului și oferă protecție împotriva  efracțiilor și descurajează hoții înainte  de producerea pagubelor”, punctează  Mihaela Paraschiv. Empatia și smerenia  sunt interconectate În aceste vremuri care ne-au marcat  pe toți, dorim să știm cât de importante  sunt, valori precum empatia, smerenia, la  nivelul companiei în care își desfășoară  activitatea Mihaela Paraschiv, dar și în  ceea ce o privește. „Din punctul meu  de vedere, empatia și smerenia sunt  interconectate și înseamnă, în primul  rând, să știi să asculți, să vezi dincolo  de obstacole, să construiești pas cu pas  relații sănătoase. Aceasta este atmosfera pe care am luptat să o construim în familia REHAU și pe care îndrăznim să credem că am reușit să o construim, date fiind rezultatele noastre bune. Am construit în compania noastră un mediu de lucru plăcut, cu oportunități diverse de dezvoltare și creștere, de care ne bucurăm cu toții, de la echipa de management, până la echipa de execuție.  Totodată, oferim o atenție deosebită partenerilor noștri, alături de care ne dorim să creștem și pe care îi susținem constant în procesul lor de dezvoltare”, ne răspunde ea. În ceea ce o privește, a găsit la REHAU locul ale cărui valori converg cu valorile personale și încearcă să le transmită mai departe celor cu care interacționează. De asemenea, consideră că empatia poate fi extrapolată și în ceea ce privește mediul înconjurător și protejarea acestuia, iar sustenabilitatea este o componentă de bază a activității companiei: „Am fost pionieri în domeniu, iar astăzi, cu fiecare metru de profil livrat, participăm activ la salvarea planetei, prin facilitățile de reciclare in-house și utilizarea de materiale reciclate în procesul de producție pentru întreaga noastră gamă de produse și soluții. Proporția de material reciclat din produsele REHAU Window Solutions variază între 40% și 75% și ne-am angajat să o creștem continuu”.  „Pentru mine leadershipul stă în puterea interioară” Dorim să mai știm de la Mihaela Paraschiv dacă există o „rețetă secretă” în ceea ce privește un leadership mai bun. „Mulți dintre noi caută în exterior rețeta leadershipului, însă pentru mine leadershipul stă în puterea interioară. Înseamnă puterea spirituală și personalitatea care pot fi erodate zilnic de  factorii externi. Cu cât este mai adâncă  această erodare, cu atât este mai mare  provocarea de a reuși să rămâi empatic și  smerit”, răspunde ea cu sinceritate. Recunoaște că familia a fost cel mai  important contributor în modelarea  personalității ei și a ajutat-o să-și dezvolte  abilități care ulterior i-au definit și cariera  profesională: „Leadershipul nu are vârstă,  însă consider că începe din fragedă  pruncie. Leadershipul este un proces de  învățare continuă și fiecare deține propria  sa rețetă.  Le sunt recunoscătoare tuturor celor  cu care am interacționat atât pe plan  personal, cât și profesional, pentru că am  învățat de la fiecare cel puțin un lucru  prețios”. Care este principala provocare a  viitorului, spre ce va „deschide fereastra”  compania? Și, de ce nu, spre ce va  deschide ea fereastra - metaforic vorbind  bineînțeles.  „Echipa REHAU Window Solutions  deschide fereastra spre ascultare  și înțelegere a nevoilor clienților,  partenerilor și utilizatorilor produselor  noastre. Ferestrele joacă un rol foarte  important în viața noastră, atât acasă, cât  și la birou, astfel că este foarte important  să explicăm pe întregul lanț valoric ce  plus valoare aducem prin soluțiile noastre.  Compania funcționează sub  deviza Create Difference.  Grow Business, astfel că, din  punctul nostru de vedere,  diferențierea este cheia  succesului pe piața de ferestre. În 2022, vom continua să  urmăm drumul nostru de  omnichannel provider, un  one-stop-shop al soluțiilor  pentru uși și ferestre”,  răspude Mihaela Paraschiv.  Personal, consideră că s-a  angajat să aducă energie și  unicitate în fiecare proiect pe  care-l dezvoltă. Să împrumute  o parte din efervescența  ei brandului pentru care  lucrează. „Prin această  abordare, vreau să deschid  o fereastră către această  categorie de produse și soluții  din industria de construcții,  care nu a mai fost deschisă  până acum. Sau dacă a mai  fost deschisă în trecut, să fac  o diferență în prezent”.  Își mai dorește ca  durabilitatea, calitatea și  confortul pe care le pun  la dispoziție soluțiile companiei să fie  resimțite de toți cei implicați, de la echipa  internă, până la colaboratori, parteneri și  client final. Și acest lucru se poate realiza,  după cum subliniază, doar împreună,  mai ales cu sprijinul echipei cu care  lucrează, fie pe plan local, fie cu echipa  internațională. Nu în ultimul rând, Mihaela Paraschiv  definește clar filosofia de viață a  reinventării, de fapt: „Viitorul nu este doar  alb sau negru, doar bun sau rău. Viitorul  înseamnă provocări și oportunități cărora  cu emoție și curiozitate le putem deschide  fereastra minții noastre”.

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 276 Pentru abonare, click aici