„Valorizarea angajaților și o cultură organizațională în care ei să poată performa într-o colaborare sănătoasă cu colegii sunt elemente cheie pentru dezvoltarea talentelor” - Magda Dragne, Director Resurse Umane Patria Bank
Beneficiile creativității
Într-o companie, angajații pot fi sau nu în joburi care necesită creativitate. Indiferent de natura postului lor, creativitatea este întotdeauna un semn pozitiv. Ea implică curiozitate, energie, vitalitate mentală, iar faptul că un angajat dorește să-și exercite sau dezvolte creativitatea în viața profesională sau personală arată că el este satisfăcut la locul de muncă. Pentru un angajator are sens să încurajeze creativitatea angajaților săi, deoarece astfel va susține nevoia acestora de dezvoltare, apreciere și respect. Iar angajații vor avea o stare de spirit bună pentru a performa, vor aduce sugestii și idei noi, utile, la locul de muncă. Am stat de vorbă cu Magda Dragne, Director de Resurse Umane în Patria Bank, despre ce îi motivează pe angajați, dar și despre cum reușește organizația să stimuleze creativitatea și implicarea angajaților prin programe de tip Talent Management.Ce este un angajator de top?
„Aș pleca pentru acest răspuns de la ce își doresc, de fapt, oamenii de la locul de muncă și angajator. Iar ceea ce își doresc, bineînțeles, variază în funcție de contextul personal și cel exterior al vremurilor pe care le trăim. În general, angajații sunt fericiți când există un bun echilibru între beneficiile financiare și cele nonfinanciare, iar pentru cele din urmă recunoașterea și dezvoltarea de relații bune sunt poate cele mai importante”, explică Magda Dragne. În acest context mai amplu, continuă ea, un angajator de top este un angajator care își valorizează angajații și le oferă cultura organizațională în care ei să poată performa într-o colaborare sănătoasă cu colegii lor. Însă, de cele mai multe ori angajatorii pot fi percepuți ca fiind „the best choice” în măsura în care acoperă într-un procent mulțumitor, în primul rând, așteptările clasice (onboarding; manager cu bună comunicare, includere și coeziune în echipă etc) și în al doilea rând, foarte important, măsura în care angajatorul depășește aceste așteptări prin ceva perceput ca plus valoare imediată și dedicată angajatului ca individ unic. Iar aceasta înseamnă manifestare de interes asupra devenirii lui, încredere în potențialul acestuia, cunoaștere și conexiune autentică cu angajatul încă din prima perioadă de la momentul angajării, confirmă directorul HR.#oameniiPatria
Patria Bank înseamnă 650 de #oameniPatria și aproape 770 în întreg Grupul (care mai include Patria Credit IFN și Patria Asset Management). ”Suntem o bancă locală, fără sucursale în alte țări, și ne mândrim să avem drept acționar majoritar Fondul de Investiții Emerging Europe Accession Fund (EEAF) ai cărui principali investitori sunt instituții importante și de renume precum BERD (Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare), FEI (Fondul European de Investiții) și alte instituții importante la nivel european. Suntem dedicați creșterii gradului de bancarizare în România și susținerii antreprenorilor și afacerilor locale și, totodată, suntem listați la Bursa de Valori București, categoria Premium. Avem o prezență fizică națională și oferim produse și servicii bancare de baza 100% online tuturor românilor, oriunde s-ar afla aceștia”, își prezintă organizația Magda Dragne.Recunoașterea performanței
Cu toate că sunt aproape 800 de oameni, cei care fac parte din echipa Patria Bank susțin că le place să creeze legături puternice, afirmă directorul de Resurse Umane, ”astfel încât ne mândrim cu includerea noilor membri cu multă deschidere, cu estimări realiste asupra evoluției și creșterii în carieră, ajustate pe așteptările celor la început de drum. Avem intern colegi certificați Coachi și Consilieri vocaționali care pot aduce aport – împreună cu managerul direct și echipa de resurse umane – în stabilirea planurilor de carieră”. Totodată, în cadrul organizației este susținută participarea la cursuri de specialitate conexe cu fișa postului și – în plus –periodic sunt organizate ”update-uri de cunoștințe” și best-practice-uri în sesiuni de curs recurente, livrate de traineri interni, performeri în ariile lor de Business. Pe scurt, ”consiliere, învățare, experimentare, suport, evidențierea și provocarea abilităților și mult team spirit”. Ca în fiecare organizație, și Patria Bank are propriile metode de măsurare și stimulare a performanțelor, precum și a recunoașterii acestora. „Avem o serie de programe, însă m-aș opri la a vorbi despre unul dintre ele, care se bucură de un succes mare în rândul colegilor și al cărui impact in business este peste așteptările estimate: Programul Patria Creștem Talente”, ține să sublinieze Magda Dragne.