Marcian emană o energie care ar putea motiva pe oricine să se urce în șa și să pedaleze alături de ei prin România. În timp ce îmi povestește conceptul Ciclaton, numit așa din unirea denumirii a două sporturi, Ciclism+Maraton, nu pot să nu îmi imaginez câtă satisfacție trebuie să aibă cei câțiva zeci de bicicliști știind că sunt primul element din dominoul care va schimba, cândva, lumea.

Cum ajută la apariția liderilor de mâine

„Este un a da mai departe, dintr-un film care mi-a plăcut mie mult, Pay it forward. Așa se schimbă lucrurile. Nu este doar o strângere de fonduri. Nu este nici despre a duce ciclismul dincolo de sport și de plăcere. Este despre educație alternativă, despre a ajuta tinerii să își descopere abilități pe care să le pună în practică. Să afle cine sunt, la ce sunt buni, să capete o perspectivă pe care mulți dintre noi ne-am dorit-o când eram de vârsta lor, la școală.

Cicliștii sunt motorul acestei acțiuni, prin faptul că fiecare povestește despre cele 5 proiecte pe care le susținem și spune lumii ce se întâmplă. Chiar dacă sunt puține, ele au impact, din punctul nostru de vedere.
Cred, atât eu cât și Irina și ceilalți voluntari, că Ciclaton ajută la apariția liderilor de mâine, prin construirea de valori sănătoase. Astfel, se vor forma oameni cu opinie, care vor produce ulterior o schimbare în societate. Avem nevoie de lideri cu o viziune sănătoasă pentru a duce societatea noastră într-o direcție bună”, îmi spune Marcian, unul dintre cei care au venit cu ideea evenimentului.

Irina și Marcian au fost corporatiști încă de când au terminat facultatea. În vreme ce el a lucrat în audit, publicitate, consultanță de business, management și marketing, ea s-a ocupat și se ocupă de satisfacția angajaților, de așa-zisul „welbeing”. S-au cunoscut în Orange, unde Irina i-a atras atenția lui Marcian cu programul inițiat de ea, „Orange Bike Comunity”. Acesta presupunea organizarea de ture cu bicicleta pentru angajați: în oraș, prin împrejurimi, la munte. S-au gândit însă că programul nu este suficient, că s-ar putea realiza ceva la o scară mai mare, să fie atinse mai multe puncte de lucru ale companiei pentru care lucrau, dar să ofere și ceva pentru societate. Așa a luat naștere Ciclaton, în februarie 2014.

„Ideea de Ciclaton a venit repede, la fel și cea de fundraising. Ne-am gândit că în tot acest peisaj în care se întâmplă multe în sănătate, societate, se plantează copaci, se întrețin zone verzi, ceea ce merge la baza societății și o schimbă este Educația. Ea îi țintește pe cei care au puterea și posibilitatea de a privi lumea cu ochi deschisi, capacitatea de a produce schimbarea pe care ne-o dorim. Greu ne-a fost însă alegerea proiectelor educaționale pe care să le susținem”, povestește Marcian.

... dar îl completează Irina: „Până la urmă am stabilit niște criterii în baza cărora să alegem ONG-urile și proiectele pe care să le susținem. Trebuie ca ceea ce fac cele 5 proiecte pentru care strângem să aibă impact pe termen lung și, pe cât posibil, la nivel național”.

Anul acesta pedalează 720 de kilometri

În toamnă, la început de Octombrie, va avea loc a 3-a ediție a Ciclatonului. „Am crescut de la an la an, atât în numărul de participanți, dar și în numărul de kilometri parcurși”, spun cei doi.

Astfel, vor fi 40 de bicicliști care pedalează 720 de kilometri. Lor li se adaugă, pe parcursul turului de 5 zile, pe segmente de cel puțin o zi, alți cicliști din zona în care se află „caravana” la momentul respectiv.
width="560">