Experții în știința emoțiilor vorbesc, adeseori, despre resursele interioare, despre capacitatea unor “anumite lucuri” de a ne face starea de spirit să tresalte. Înțelegând mai bine emoțiile celor din jur, vom putea crea relații sănătoase cu aceștia. Așa mai spun experții.
Aceste “demersuri” duc la dezvoltarea imaginii personale și la o mai bună cunoaștere a propriilor abilități. De ce nu, la creșterea confortului personal, la eficientizarea comunicării și relaționării. La creșterea gradului de adaptare și a calității vieții. Inteligența emoțională se răsfrânge, desigur și asupra temei principale din programele de instruire a angajaților: leadershipul, în toate formele sale de exprimare. De la cum să se creeze cultura și climatul organizațional în companie. Și până la cum pot angajații să își dezvolte gândirea pragmatică de business.
“Dacă eșuăm la capitolul inteligență emoțională, chiar nimic nu mai contează! Trebuie să ne punem în conexiune atât inteligența rațională, cât și cea emoțională”, evidențiază Florin Rădulescu, partener al Ascendis.
Să ne bucurăm mai mult de lumea în care trăim
“Existența noastră pe această planetă este definită de apartenența noastră la diverse grupuri de interes, interacțiune sau funcționalitate. De exemplu, aparținem unor grupuri precum familia, prietenii, colegii de școală, colegii de serviciu, vecinii de scară etc. Din punct de vedere al funcționalității, suntem definiți de minte, emoție, corp”. Părerea îi aparține psihologului Laura Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI). Ce se întâmplă când unul dintre aspectele ființei noastre pierde contactul cu celelalte? "Singurele resurse pe care ne putem baza pe termen lung sunt cele interioare, din zestrea naturală și abilitățile dobândite din experiențele de viață”.
Un mod de gândire sănătos presupune o mai bună înțelegere a emoțiilor și comportamentelor proprii, cât și a emoțiilor și comportamentelor altora. Lărgirea perspectivei din care ne percepem și îi percepem pe cei din jurul nostru ne ajută să ne adaptăm mai ușor la diferitele situații neprevăzute și să ne bucurăm mai mult de lumea în care trăim.
Și, după cum se exprima cineva, “trebuie să păşim atenţi pentru a nu vătăma nicio sensibilitate, dar să şi marcăm cu fermitate prezenţa, pentru a ni se recunoaşte rostul”.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința