Un studiu realizat de Music Works - un grup de cercetare care studiaza efectele muzicii pentru a demonstra efectele benefice ale acesteia asupra firmelor si organizatiilor, dar si asupra clientilor si angajatilor - a scos la iveala faptul ca 71% dintre angajatii cu norma intreaga isi doresc sa poata asculta muzica la locul de munca.
74% dintre angajati au declarat ca merg la serviciu cu mai multa placere atunci cand acolo se asculta muzica preferata. In companiile unde se poate asculta muzica, absenteismul e mai redus deoarece sunt mai putin angajati care isi iau zile libere pe motiv de boala.
Unele companii angajeaza experti care sa analizeze profilele angajatilor si, dupa centralizarea rezultatelor, sa realizele un playlist care va fi ascultat de angajati la locul de munca, ne-a declarat Dan Alexandru Petre, muzician meloterapeut. In Romania, din pacate, nu exista astfel de experti, iar companiile nu sunt interesate sa-si stimuleze angajatii prin intermediul muzicii.
“Rezultate foarte bune se observa atunci cand angajatii accepta ca fac parte dintr-un grup la locul de munca, nu sunt doar indivizi care trebuie sa mearga la serviciu, iar grupul are, cu acordul managerilor, posibilitatea de a asculta radio in timpul muncii”, spune Dan Alexandru Petre.
Muzicianul sustine ca “muzica aranjaza pe plan afectiv multe lucruri, fara a distrage atentia angajatilor de la ceea ce fac”.
Efectul Mozart
In 1993, cercetatorii din cadrul Universitatii din California au descoperit ca studentii care ascultau timp de zece minute Sonata pentru pian K. 448 inainte de a da un test de inteligenta obtineau cu opt puncte mai mult decat cei care nu ascultau piesa de Mozart. Piesa respectiva a fost folosita si in studii efectuate pentru demonstrarea “Efectului Mozart”, potrivit caruia ascultarea muzicii compuse de Wolfgang Amadeus produce o imbunatatire pe termen scurt a gandirii spatial-temporale.