Care este, de fapt, adevărata putere a unui parfum?
Parfumul este propria poveste de viață. Fiecare alegere în materie de parfum pe care o facem exprimă inconștient adn-ul, momentele importante, amintirile și trăirile noastre interioare. Parfumul este despre echilibrul interior, despre forță și trăire interioară, o alchimie unică între ce trăim pe interior și starea pe care o transmitem către exterior. Adevărata putere a unui parfum este că îți poate schimba starea în bine instant, te poate teleporta cu un simplu puf într-un timp și spațiu sublim, inspirațional, de vibrație înaltă.Tu cum și de ce ai devenit parfumier? Cine sau ce ți-a determinat această alegere?
Cred că mereu am avut această vocație și simț olfactiv aparte, dar mi se părea o lume inaccesibilă, pentru că parfumierii au ceva regal în ei, sunt aristocrați și au o lume a lor, inaccesibilă pentru restul lumii. Cred că a venit odată cu maturitatea și acceptarea, dar și cu o curiozitate și multe încercări, cu o perseverență tenace, mult mult trial & error. Mereu am ales parfumurile rare, care sunt și mai scumpe și vârf de linie, edițiile limitate. Până am înțeles că mereu am simțit ingredientul și acel je ne se qui din spatele oricărui parfum. Și a venit și ziua când am fost acceptată la o școală de prestigiu în parfumeria naturală și să am ca mentor un pionier regal în parfumerie rară.Este o profesie rară? Sau nu e o profesie... De exemplu, marii parfumieri spun că parfumul este o artă cu secrete sacre. Pentru tine ce înseamnă parfumul?
Sigur că este o profesie, însă cu mult studiu și multă muncă în spate, o profesie pe viață. Un parfumier este mai întâi de toate chimist (2 ani de studiu de chimie organică aplicată), și abia apoi un artist, alchimist, compozitor, matematician. Nu merg una fără alta. De aceea, parfumeria ca meserie este o școală pe termen lung, serioasă, cu un înalt grad de specializare și este și recunoscută internațional. Sunt mai puțin de 200 parfumieri creativi în lume și funcționăm sub un cod, ținem de o școală de specialitate, de o rețea de distribuție internațională, de acces la ingrediente etc.
Citește și: Radu Paraschivescu: „Ca diabetic, nu pot să iau numele Domnului în desert”
De ce abilități ai avut nevoie ca să devii parfumier? Sunt înnăscute sau pot fi cultivate prin învățare și exercițiu?
Parfumeria creativă în sine necesită pe lângă vocație și talent, multe cunoștințe de business, de brand, de creație pentru a transforma o idee olfactivă și estetică într-un produs vandabil sau abilități de a înțelege diferite nevoi pentru a crea linii de business personalizate sau pentru branduri.Acum ești în elita parfumierilor, specializată în parfumuri rare, de lux, cu valoare de unicat. Cu atâta experiență în spate, spune-ne, te rog, câtă știință, câtă pasiune, câtă vocație, câtă cunoaștere trebuie să incluzi în ”rețeta” unui parfum, astfel încât să ajungi la formula perfectă?
Se spune că un parfumier atinge maturitatea creativă după 7-10 ani de experimente. Eu am pășit deja în anul al 10-lea și mă bucur de recunoaștere internațională, fac parte din parfumierii de elită International Perfume Foundation. Anul acesta am câștigat cu Suraa o nominalizare în top 5 parfumieri mondiali, ceea ce este o reușită profesională neașteptată, dar îmi și deschide o perspectivă profesională mult mai internațională. Sigur că până la formula finală e mult trial & error, sunt sute de blenduri abandonate sau păstrate bine până își găsesc loc într-o altă formulă finală. Poate dura luni sau ani, depinde de cât timp, cercetare, călătorii de smelling și studiu investești. Parfumeria e pasiune mai întâi de toate, o pasiune continuă și inepuizabilă, e un stil de viață. Un parfum are imperfecțiunea sa legată de miros și perfecțiunea sa în termeni de acorduri, asemenea unei arii muzicale.Ce calități trebuie să îndeplinească parfumul perfect? Acel parfum care să îți desăvârșească prezența/imaginea, să îți îmbunătățească starea interioară și mesajul pe care îl transmiți celor din jur?
Să dea echilibru, stare de bine și vibrație înaltă, să schimbe starea în bine cum se spune în termeni populari. Și să fie creat doar din esențe cu care rezonăm, cel mai bine să ne creăm un parfum semnătură. Atunci vom simți ce înseamnă cu adevărat stare de bine după un singur puf.
Cum îl descoperim/cum să îl alegem pe cel perfect pentru fiecare dintre noi?
Cel mai indicat este să ne creăm unul personalizat, și acest lucru nu numai că este accesibil, dar este și posibil și de la distanță, în secolul tehnologiei. Dacă ne alegem din magazin, atunci trebuie să ne placă instant, să se transforme plăcut pe piele, și să ne dea o stare de bine, încredere și vibrație sublimă. Rețineți: niciodată nu vom fi triști cu un parfum potrivit. Parfumul e fericire și sublim.Există trucuri prin care să-l punem în valoare?
Sunt câteva trucuri. Mai întâi, un parfum trebuie să ne placă cum miroase, apoi trebuie testat pe piele, acolo se dă testul final și mirosul final. Aplicarea se face la încheieturi, decolteu și, în general, în punctele de puls. Există și parfumuri special create pentru puls, pentru persoane senzoriale acest aspect este foarte important. Nu folosiți parfumuri grele în timpul zilei, și nu dați mai mult de 2-3 pufuri la o aplicare. Orice exagerare are efect invers, de respingere în loc de atracție.Fericirea nu e altceva decât parfumul sufletului, spune Coco Chanel. Tu după ce te ghidezi când creezi parfumurile personalizate?
Fiecare din noi suntem un arhetip olfactiv. Eu am creat o metodă proprie și am studiat arhetipurile și printr-o simplă evaluare pot detecta dominantele olfactive ale fiecăruia ce țin de tot parcursul vieții, momente cheie și aspirații personale. Apoi există instrumente parfumistice prin care definitivăm direcția de creație cu care rezonează clientul la acel moment.Nu întâmplător am adus în discuție mai devreme starea de spirit și atitudinea. Tu, Raluca, ești un maestru al simțurilor. Experiențele pe care le propui sunt complete și multisenzoriale, iar prin împletirea lor vizezi armonia, calmul, echilibrul. Spui că modelul tău de lucru este un catalizator holistic al sănătății mentale, fizice și spirituale. În ce constă, de fapt, unicitatea modelului tău, a experiențelor tale?
Modelul meu pornește de la o descoperire personală și o călătorie olfactivă în timp și spațiu pentru fiecare client care îmi calcă pragul. Tot ceea ce creez am testat mai întâi pe mine și într-un cerc apropiat de cunoscători. Cred că starea de bine este un cumul al stărilor personale, al felului în care ne ambientăm casa și biroul de lucru, al modului în care ne alegem persoanele de care ne înconjurăm cel mai adesea. Cred cu tărie că toată energia noastră pornește din interior, acolo e bogăția. Iubirea de sine, acceptarea sunt punctul de start în orice schimbare pe care vrem să o facem pentru a fi mai fericiți, mai puțin stresați și apăsați de momentele acestea încercate prin care trecem.
Citește și: Dan Vodnar, profesorul care condimentează știința cu sare și piper
Zece. Întrebări pe repede înainte:- Cine este cel mai important/drag om din viața ta?
- Cu ce parfum o asociezi?
- Cu ce parfum asociezi iubirea?
- Care este cel mai important/drag loc din viața ta?
- Cu ce parfum îl asociezi?
- Care este parfumul tău preferat? Cu ce îl asociezi?
- Dar pe tine, cu ce parfum crezi că te asociază oamenii dragi din viața ta?
- Mirosul este primul pe care îl conștientizăm și cel mai profund simț. Practic primele experiențe cu lumea extrauterină le trăim prin miros. Tu ești expert și în parfumuri ambientale. Dacă te-aș ruga să asociezi un miros cu un sentiment sau o stare, cu ce ai asocia:
- De asemenea, ce parfum ambiental ne-ar fi de ajutor când suntem:
- Pornind de la ceea ce spunea Audrey Hepburn: Viața e o petrecere, îmbracă-te ca atare!, în zilele speciale, cu ce parfum ar trebui să se ”îmbrace” o femeie, astfel încât mesajul pe care îl transmite să fie clar: Hei, sunt minunată, trebuie să recunoașteți asta!
***
