Concluziile QS Graduate Employability Rankings la nivel global:
- Stanford este urmată de Universitatea din California, Los Angeles (UCLA) şi Universitatea Harvard (locul 3)
- 5 Universităţi din top 10 sunt localizate în Statele Unite, în California şi Boston, Massachusets
- Universitatea Harvard este liderul mondial în ceea ce priveşte indicatorul Alumni Outcome (Evoluţia profesională a studenţilor), care măsoară succesul profesional al absolvenţilor unei universităţi
- În competiţie cu universităţile din SUA şi UK se regăsesc Universitatea din Sydney (locul 4) şi Universitatea din Melbourne (locul 7)
- Cea mai bună universitate din Europa centrală este ETH Zurich (locul 16)
- Numărul 1 în Asia este Universitatea Tsinghua (locul 10 la nivel global) care se bazează pe scorul înalt obţinut la indicatorul Reputaţia între Angajatori şi conexiunile excelente Angajatori-studenţi (vezi Tabelul 2 pentru primele 100 de universităţi din Asia)
CITEȘTE ȘI: CEO-ul Coca-Cola HBC, Dimitris Lois, a murit
Concluziile QS Graduate Employability Rankings la nivel regional/naţional
- În total, 28 universităţi din Europa de Est au fost nominalizate în cadrul acestui clasament. Liderul regional este Universitatea de stat Lomonsov din Moscova, care se încadrează în topul 111-120 (vezi tabelul 2 pentru lista completă de universităţi a regiunii)
- Numărul 1 în România este Universitatea Bucureşti, care se încadrează în categoria 301-500.
- 11 din cele 28 universităţi Est-Europene sunt din Rusia
- Universitatea din Bucureşti a obţinut un scor de 63.7/100 pentru indicatorul Alumni Outcomes (Evoluţia profesională a absolvenţilor). Acest indicator măsoară succesul professional al absolvenţilor şi a fost aplicat pe un eşantion de 31.000 de persoane.
- Universitatea din Bucureşti se clasează pe locul 81 la nivel mondial în ceea ce priveşte evoluţia profesională a absolvenţilor (conform indicatorului Alumni Outcomes)

Care a fost metodologia prin care QS a alcătuit acest clasament
Cei de la QS au folosit 5 indicatori pentru a alcătui acest clasament şi anume: reputaţia în cadrul angajatorilor, evoluţia profesională a absolvenţilor, parteneriatul cu angajatorii, conexiunile angajator-studenţi şi rată de angajare a absolvenţilor. “Avem nevoie de date privind modul cum universităţile îşi pregătesc absolvenţii pentru provocările economice actuale. Acest clasament este creat pentru a îmbunătăţi strategia universităţilor şi pentru a permite studenţilor să ia decizii informate. Aceste rezultate reflectă faptul că universităţile nu se pot baza doar pe reputaţia creată. Este nevoie de metode de predare inovative, de o relaţie proactivă cu mediul profesional pentru a crea oportunităţi studenţilor de a interacţiona cu viitori angajatori”, a spus şi Ben Sowter, directorul departamentului de cercetare QS.
