„Studiul nostru arată că evaluările sunt stresante şi mai mult demotivează angajatul decât să-l motiveze. Nu prea e nimic constructiv în asta”, a precizat Donna Morris, care ocupă postul de vicepresedinte executiv în cadrul diviziei Customer and Employee Experience de la Adobe, citată de GlobalNews.ca.

60% dintre cei intervievaţi au precizat că evaluările anuale sunt stresant şi că se simt că se află în competiţie unii cu alţii.

Iar în loc ca feedback-ul să vină o dată sau de două ori pe an, 80% dintre participanţii la studiu au precizat că preferă ca acest lucru să fie făcut pe loc. Altfel, e irelevant.

Iată alte concluzii ale studiului realizat de Adobe:
  • 88 la sută dintre angajaţii care lucrează de la birou au precizat că sunt evaluaţi periodic;
  • 61% dintre angajaţi susţin că managerii fac favoritisme în cadrul evaluărilor;
  • 59% susţin că acest proces nu a avut niciun impact asupra modului în care îşi desfăşoară munca;
  • 52% consideră că e deranjant faptul că sunt comparaţi cu colegii lor;
  • 55% dintre angajaţi şi 66% dintre manageri sunt de părere că această practică trebuie să dispară;
  • Pe de alta parte, mai mult de 4 din 10 din cei care au participat la studiu sunt dispuşi să plece la o altă companie care nu are un sistem formal de evaluare a performanţelor:
  • În medie, managerii petrec mai mult de două zile pentru a-şi pregăti fiecare evaluare.