Companiile au luat în considerare niveluri diferite ale salariului minim pe economie pentru realizarea bugetelor din 2019, în lipsa altor informații oficiale, arată rezultatele sondajului Adecco Research, efectuat în perioada 17- 25 septembrie 2018. ”Sondajul a fost realizat înainte să existe o informație oficială privind nivelul salariului minim din 2018. Guvernul actual nu se consultă cu mediul de afaceri atunci când ia o decizie cu impact economic, iar faptul că aproape unu din cinci angajatori a luat în considerare nivelul de 1.900 de lei brut pe lună pentru bugetul din 2019, similar cu cel din 2018, arată că firmele vor suferi ca urmare a acestei măsuri. Acest lucru poate însemna că bugetul de salarii al companiilor din 2019 va fi la fel ca în 2018, însă este posibil ca numărul de salariați să nu rămână același”, declară FlorinGodean, Country Manager, Adecco România.
Ministrul Muncii a anunțat la începutul acestei săptămâni că salariul minim din 2019 va fi de 2.050 de lei brut pe lună, potrivit informațiilor apărute în presă.
Peste 30% dintre companii își plătesc angajații cu mai mult decât salariul minim pe economie
Conform rezultatelor sondajului, mai mult de o treime (34%) dintre angajatorii companiei de recrutare au spus că au angajați cu salarii mai mari decât nivelul salariului minim pe economie, astfel că, pentru această categorie de companii, creșterea salariului minim pe economie în 2019 nu are niciun impact.
În același timp, un sfert (24%) dintre respondenți au spus că încă nu au un buget stabilit pentru anul viitor, astfel că nu au făcut calculele deocamdată.
„Impactul acestor creșteri spontane ale salariului minim din ultimii doi ani, care au devenit un fel de obicei, se va vedea mai devreme sau mai târziu în economie. Companiile, în special cele mari, trebuie să își stabilească bugetele cu cel puțin șase luni înainte, să facă prognoze, pentru ca apoi să vadă cum își pot organiza și optimiza activitățile. Iar faptul că a fost menționată o anumită creștere a salariului minim în 2019 în programul de guvernare, nu a reprezentant nicio garanție pentru angajatori. Guvernanții nu trebuie să ia astfel de decizii fără să se consulte cu mediul economic”, adaugă Florin Godean.
Pe de altă parte, rezultatele sondajului arată că 11% dintre respondenți au fost mai precauți la incertitudinile legislative și și-au calculat bugetele pentru anul viitor pe un salariu minim de 2.100 de lei brut lunar, iar 7% se bazează pe un salariu minim brut de 2.000 de lei brut pe lună.
Sondajul ”Bugete HR 2019” a fost realizat în perioada 17-25 septembrie 2018, pe un eșantion de 130 de respondenți, reprezentând 130 de companii-client ale Adecco, care activează în majoritatea sectoarelor economice.
Economia României continuă să se restructureze, iar datele oficiale publicate de Institutul Național de Statistică conturează o imagine cu contraste puternice: mai multe companii, dar mai puțini angajați.
Wizrom Software, unul dintre liderii locali în dezvoltarea de soluții software pentru business, anunță oficial preluarea companiei Co-Factor, specializată în platforme dedicate performanței organizaționale, comunicării și implicării angajaților.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.