Care sunt zonele cu cel mai mare impact, din punctul de vedere al angajărilor, din România?
Aproape 3,5 milioane de CV-uri au fost depuse în 2018 de către candidaţii activi, pe platforma de recrutare online eJobs.ro. Cei mai mulţi dintre ei căutând un job în vânzări, contabilitate şi resurse umane, potrivit unui studiu de specialitate remis presei.
Domeniul care a atras cele mai multe aplicări - aproape 700.000 - a fost cel de vânzări, la fel ca anul trecut. Următoarele domenii în preferinţele candidaţilor au fost contabilitatea, care a adus angajatorilor peste 400.000 de CV-uri, şi resursele umane - sector care a reuşit să strângă aproape 200.000 de aplicări în 2018.
Alte domenii
Topul celor mai căutate domenii de către candidaţi continuă cu serviciile externalizate de tip call-center, back-office, transport şi logistică, administraţie şi horeca, banking, juridic şi IT&software. Alte domenii pentru care companiile au căutat masiv angajaţi anul acesta au fost transporturile, alimentaţie şi horeca, back office, producţie, construcţii sau inginerie.
În ceea ce priveşte oraşele cele mai active din punctul de vedere al angajărilor, cea mai efervescentă a fost piaţa din Capitală, pentru care angajatorii au scos la bătaie peste 42.000 de locuri de muncă, anul acesta. Pe locul al doilea, dar la o distanţă semnificativă, se află Cluj-Napoca, cu 8.276 de anunţuri, urmat de Iaşi (4.662), Timişoara (4.352) şi Braşov (3.549). În schimb, cele mai puţine oportunităţi de angajare au apărut pentru candidaţii din Bârlad, Sinaia, Mangalia, Câmpina şi Mioveni - fiecare dintre acestea având 58, 59 sau 60 de locuri de muncă scoase pe piaţă.
De asemenea, tot conform studiului, cei care şi-au dorit un loc de muncă în afara ţării au avut la dispoziţie aproape 2.400 de opţiuni. Destinaţiile care au venit cu cele mai multe oferte fiind Marea Britanie, Germania, Franţa, Belgia, Italia şi Olanda.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.
Consumatorii sunt tot mai atenți la calitate, la sustenabilitate și la povestea din spatele fiecărui brand. Moda românească trece printr-o schimbare subtilă, dar profundă.