În Europa, Genpact a deschis primul centru în 2002. Continuând să se dezvolte, în 2005 au ales să se extindă în București şi, doi ani mai târziu, în Cluj-Napoca. De curând s-au mutat într-un centru nou în Cluj-Napoca, iar anul viitor se vor muta într-o clădire nouă, cu 22.000 de metri pătrați, în București. În acest moment, Genpact caută peste 400 de candidaţi pentru centrele din București și Cluj-Napoca, vorbitori de limbi străine europene. Toată această extindere vine la pachet şi cu multe provocări. Iar atunci când angajezi sute de oameni pe an, trebuie să găseşti soluţii inovatoare de recrutare, atât în beneficiul tău, cât şi al candidatului.
„Având în vedere specificul muncii noastre, în acest moment este destul de dificil să găsim candidați care să aibă cunoștințe avansate de limbi străine europene (limba engleză și o altă limbă), având deopotrivă și experiență în acest domeniu. Astfel, am implementat diverse programe precum Genpact Academy și Gateway, prin care sunt dezvoltate exact acele zone, insuficient pregătite”, spune Crina Ilie, Vice President of Human Resources Genpact Europe. În ceea ce privește pozițiile care necesită un anumit nivel de experiență (project management, finance & accounting procurement), căutările încep în interiorul companiei, inclusiv prin recomandările angajaților. Mai exact, peste 75% dintre aceste roluri sunt acoperite prin promovări interne.
Pe de altă parte, la mijlocul lunii octombrie 2014, Genpact a lansat www.youyourself.ro, o platformă de recrutare care permite accesul rapid al candidaților la oportunitățile profesionale disponibile în cadrul companiei, provocându-i să descopere latura interactivă a procesului de recrutare. Site-ul are și o aplicație de mobil asociată pentru Android (You,Yourself), care poate fi descărcată din magazinele virtuale.
„În România, Genpact angajează aproximativ 900 de persoane anual. Căutăm oameni performanți și talentați. Ne ghidăm după principiul conform căruia personalitatea nu încape într-o singură pagină, iar identificarea talentelor presupune mult mai mult decât parcurgerea unui CV. De aceea, am creat o platformă care le oferă candidaților posibilitatea să se prezinte din mai multe perspective”, spune Crina Ilie, Vice President of Human Resources, Genpact Europe. Bazată pe conceptul de „gamification” și community management, candidații din România pot încărca materiale video de prezentare și se pot conecta la platformă prin intermediul conturilor LinkedIn.
„Platforma You, Yourself a fost dezvoltată pentru a răspunde diferit modului în care potențialii noștri candidați doresc să interacționeze cu compania. Cine este Genpact, ce presupune procesul de recrutare, cum arată echipa de recrutare, de ce derulăm programe de responsabilitate socială, ce cred cei care au simțit că pot face diferența în Genpact – sunt întrebări al căror răspuns este ușor de găsit în platformă, la secțiunea Knowledge Hub sau pe pagina de Facebook dedicată”, declară Dana Bazzolo, Assistant Vice President Commercial Operations & Communication, Genpact Europe.
În acest moment, compania are 2.500 de angajaţi în România, unde se întâlnesc peste 25 de naționalități. O practică eficientă, specifică Genpact, este cea a rotațiilor interne între centre din alte regiuni: Polonia, Olanda, UK, Guatemala, Mexic, Brazilia, China, India, Filipine, SUA și multe altele. „Avem nevoie permanent de vorbitori de limbi mai speciale precum finlandeză, daneză, norvegiană, olandeză. În măsura în care nu sunt suficienți candidați pe piața din România, apelăm la soluții de relocare”, mai spune Crina Ilie.