„Angajații noștri sunt mai mult decât simpli angajați, ei fac parte dintr-o mare familie”

Odată cu declanșarea pandemiei, mai mult ca niciodată, românii au stat acasă. Numai că, în ultimele 18 luni, acasă nu a mai însemnat doar tihnă și familie, doar living, dormitor și bucătărie, ci și birou, și sală de ședințe, și sală de clasă, și loc de socializare. Transferul acesta complet al întregii vieți profesionale și sociale în propria locuință a atras însă după sine și o serie de provocări. Unele legate de reorganizarea spațiului, altele de modernizări și tehnologizări care să îi ajute să țină sub control costurile utilităților. Noile preocupări s-au regăsit și în studiile efectuate pe acest domeniu de interes, conform cărora, pentru românii izolați în case, una dintre principalele activități a fost renovarea/modernizarea locuinței. De cealaltă parte, odată cu relaxarea măsurilor sanitare, și companiile au început să își reorganizeze spațiile de lucru și să-și pregătească birourile pentru primirea angajaților. Însă asigurarea condițiilor optime de muncă concomitent cu respectarea parametrilor de securitate sanitară înseamnă alte provocări, cărora firmele furnizoare de servicii și soluții de coabitare trebuie să le răspundă cu promptitudine. Producătorul german de soluţii pentru ferestre, instalaţii, mobilă și automotive REHAU confirmă această procupare a populației și a mediului de business și dă asigurări că, prin soluțiile pe care le propune, pune întotdeauna în primplan confortul și durabilitatea. Mai mult,  într-un interviu acordat zilele trecute,  Cristina Dărășteanu, National HR  Manager REHAU România & Bulgaria  ne-a oferit detalii despre preocuparea  companiei de a răspunde cât mai prompt  nevoilor și dorințelor clienților, dar și  cum a inf luențat pandemia cultura  organizațională și cât de important este  pe timp de criză să ții oamenii conectați  la misiune și valori. Cum s- a reflectat în afacerile dvs  această nevoie crescută de reorganizare  și modernizare a locuințelor și spațiilor  de lucru, dar și cererea accelerată de  soluții smart pentru sporirea confortului,  asigurarea securității sanitare și  eficientizarea costurilor de întreținere? Într-adevăr, în ultimul an, pe fondul  pandemiei, a crescut tot mai mult cererea  de produse pentru design și reamenajări.  Faptul că tot mai mulți oameni au început  să lucreze de acasă i-a determinat să-și  reconfigureze spațiul de locuit, iar acest  trend a venit la pachet cu investiția în  produse calitative și cu o durată de viață  cât mai îndelungată, care să asigure  maximum de confort. REHAU a pus întotdeauna în prim-plan  confortul și durabilitatea, fie că vorbim  despre soluțiile pentru ferestre și uși,  mobilă sau instalații. Totodată, a crescut cererea de produse  smart, căreia REHAU a început să-i  răspundă înainte de declanșarea  pandemiei, prin inovarea constantă și  dezvoltarea soluțiilor inteligente pentru  sporirea confortului în propria locuință.  Câteva exemple în acest sens sunt sistemul  Smart Guard pentru ferestre și uși, care  oferă protecție preventivă împotriva  pătrunderii prin efracție sau bateria  inteligentă pentru chiuvetă RE.SOURCE,  care oferă printr-o simplă apăsare de  buton apă filtrată, răcită, carbogazoasă sau  fierbinte, contribuind, astfel, la reducerea  consumului de pet-uri dintr-o familie. Nu am lăsat deoparte nici aspectul  securității sanitare, astfel că am lansat  gama REHAU health.protect pentru  suprafețe și canturi. Stratul protector  health.protect cu ioni de Argint face  imposibilă atașarea bacteriilor de  suprafețe și distruge mai mult de 99%  din bacterii în 24 de ore la un nivel normal  de umiditate. Cum a remodelat pandemia modul și  spațiile de lucru în compania dvs? Dar  cultura organizațională?   REHAU este o afacere de familie, ale  cărei valori s-au concentrat întotdeauna  în jurul oamenilor, fie că vorbim despre  parteneri, clienți finali sau angajați. Astfel,  succesul nostru depinde de alinierea  tuturor oamenilor cu valorile și cultura  noastră. De-a lungul celor 70 de ani de  experiență la nivel global, am devenit o  companie care a înțeles că oamenii sunt  atuul cel mai de preț. Astfel, investim constant în personalul  nostru, atât pentru dezvoltare și formare  continuă, cât și prin crearea unei atmosfere  calde, bazată pe încredere reciprocă. În context pandemic, am implementat cu succes sistemul work-from-home. Ne-a fost foarte ușor să punem în mișcare acest sistem, tocmai pentru că avem încredere în angajații noștri. Știm că sunt dedicați muncii lor și că vor da totul pentru ca lucrurile să funcționeze în aceiași parametri ca și înainte de pandemie. Totodată, un principiu de bază al REHAU în ceea ce-i privește pe angajați este promovarea unui echilibru între viața de birou și viața personală. Totodată, comunitatea și feedbackul direct sunt deosebit de importante pentru noi. De aceea, promovăm o cultură organizațională deschisă și cu informații transparente. Indiferent de poziția pe care o ocupă un angajat, ușile noastre sunt întotdeauna deschise pentru feedbackul său sincer. De asemenea, în calitate de angajatori, acordăm o atenție sporită transparenței în comunicarea cu angajații noștri. Ce influență credeți că a avut pandemia asupra conectării, angajamentului și apartenenței organizaționale? Pandemia a venit și cu o parte pozitivă, chiar dacă poate părea puțin ciudat că spun asta. Măsurile pe care a trebuit să le luăm pentru a asigura, pe de o parte, sănătatea angajaților noștri, iar pe de altă parte continuitatea afacerii, au contribuit în mod semnificativ la îmbunătățirea comunicării, la găsirea unei modalități de a rămâne conectați chiar și când lucrăm în regim de home office / telemuncă. Pe lângă faptul că noi toți a trebuit să ne obișnuim cu utilizarea zilnică a instrumentelor de comunicare pe care le avem la dispoziție, pe care înainte le foloseam doar când aveam ședințe cu colegii noștri din alte țări, această pandemie ne-a făcut pe toți să conștientizăm că trebuie să fim și mai implicați în job-urile noastre pentru a reuși să depășim cu bine situația deloc ușoară prin care a trecut lumea anul trecut. Iar rezultatele s-au văzut! Un factor important în această reușită îl reprezintă faptul că angajații noștri sunt încurajați și stimulați să aibă o atitudine antreprenorială. Fiecare dintre ei se gândește la REHAU nu ca la un simplu angajator, ci ca la un business asupra căruia își pune amprenta și pe care îl poate influența, chiar dacă predominant doar în aria sa de activitate. Eu le spun colegilor mei, de fiecare dată când am ocazia, să se gândească ce ar face într-o situație sau alta dacă ar fi vorba despre compania lor. Iar asta contribuie foarte mult la sentimentul apartenenței la organizație. Ca lider, ce credeți că trebuie făcut pentru a ține oamenii conectați la misiune și valori? Consider că o bună comunicare între management și angajați precum și între angajați are un rol esențial în păstrarea oamenilor conectați între ei și, implicit, conectați la misiunea noastră ca și companie. În plus, îmi place să cred că toți colegii mei, la fel ca mine, trăiesc valorile REHAU în fiecare zi, la birou și în afara acestuia. Motto-ul firmei noastre este „Oamenii pun REHAU în mișcare”. Angajații noștri sunt mai mult decât simpli angajați, ei fac parte dintr-o mare „familie” - REHAU. Și, ca în orice familie, încercăm să rezolvăm împreună problemele, să ne bucurăm împreună de realizări și să ne sprijinim reciproc în situațiile dificile. Cred că acesta este atuul cel mai mare al companiei noastre. Suntem acolo unii pentru ceilalți, REHAU pentru angajați și invers, indiferent de situație.

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 274 Pentru abonare, click aici