Atât fotografiile, cât și modulele interactive au fost donate Muzeului Național de Artă al României de Muzeul Național de Artă Modernă — Centrul Georges Pompidou din Paris în 2006, respectiv 2007.
Primele fotografii ale lucrărilor lui Brâncuși au fost făcute de fotografi anonimi de la începutul secolului XX. Curând însă, artistul începe să folosească el însuși aparatul de fotografiat, din 1921 luând lecții de fotografie cu Man Ray, celebru deja în domeniul fotografiei de avangardă. Pentru Brâncuși, care era preocupat în mod special de exploatarea efectelor de lumină în sculptură, trecerea la fotografie a fost cât se poate de firească.
Se pare că această hotărâre a fost luată în urma unei dispute cu un fotograf aflat în atelierul său. În timpul unei şedinţe foto, a observat că unul dintre bronzurile sale nu are strălucirea obişnuită; din discuţia cu fotograful, a aflat că acesta pudrase lucrarea pentru a-i atenua efectele de lumină. De atunci, Brâncuşi a decis să-şi fotografieze singur lucrările, promovându-şi astfel mai eficient opera şi în afara Parisului. Atent la reacţia publicului, el a început să răspândească imagini ale atelierului, precum şi ale diferitelor stadii sau variante ale lucrărilor.