Deși multe instituții financiare susțin o politică de rambursare a banilor pierduți în urma unor infracțiuni cibernetice, doar 59% dintre respondenți au afirmat că și-au recăpătat fondurile integral.

Una din șapte victime au primit doar o compensație parțială, iar 27% dintre utilizatori nu au recuperat niciun ban. Aceste pierderi pot fi semnificative: în medie, suma sustrasă de infractorii cibernetici a fost de 313 dolari, iar 16% dintre respondenți au raportat o pierdere de peste 1.000 de dolari.


Citește și: Cum vinzi produse care creează „dependență”


În plus, nu toți utilizatorii sunt conștienți de pericolele fraudelor cibernetice: 16% dintre respondenți consideră că infracțiunile cibernetice care implică furt de bani sunt rare și puțin probabile. Doar 22% dintre utilizatori consideră că ar putea fi victime ale unui atac cibernetic.

Totuși, statisticile arată că aproximativ 52% dintre utilizatori s-au confruntat cu amenințări cibernetice financiare cel puțin o dată pe parcursul anului 2014.

„Chiar dacă ești sigur că instituția financiară sau magazinul online îți va returna banii sustrași ca urmare a unei fraude online, este recomandat să fii precaut”, spune Elena Kharchenko, Director Consumer Product Management în cadrul Kaspersky Lab.