De multe ori se ajunge în situația în care avem o persoană care cunoaște răspunsul, deține informația, dar nu este capabilă să îl verbalizeze, sau să gestioneze emoțiile legate de acest aspect.
Pentru a evita aceste momente dificile, în care pozitivul devine negativ - adică nu ne putem ajuta de informația pe care o avem - este nevoie să ne conștientizăm emoțiile și să le dăm voie să se manifeste.
Emoțiile pot fi gestionate
Este necesar să știm că o emoție este involuntară. Nu se poate controla, însă se poate gestiona adecvat. Emoția nu are legătură cu nivelul de cunoștințe acumulat. Există persoane care se simt dezamăgite de faptul că nu au curajul să răspundă sau să iasă în față pentru a-și putea exprima punctul de vedere, din cauza sentimentelor de nesiguranță pe care le au. Sunt momente când e greu o situație e greu de gestionat din punct de vedere emoțional, iar atunci raționalul trece pe locul doi. Intervine evitarea, căci persoana nu deține controlul situației.
În unele cazuri
Tot pe registrul dezvoltării emoționale vorbim și despre dorința de perfecțiune. Stilul de personalitate caracterizat de perfecționism este capabil să inițieze, să susțină și să finalizeze sarcini. Când acea nevoie de perfecționism depășește însă o barieră, persoana în cauză, cel mai probabil, nu poate finaliza sarcinile ori nu poate respecta termenele limită (deadline-uri).
În acele cazuri în care o persoană nu deține informația și cunoștințele necesare, atunci apelează la un mecanism inconștient care funcționează pentru a putea trece peste acest moment: își va supraevalua cunoștințele și va încerca prin tupeu și curaj să substituie lacunele pe care le are.
Inconștient va asocia îndrăzneala cu buna pregătire și formare în domeniul în care aplică. Unele persoane, când se află în situația de a nu ști și a nu face față profesional situației, încearcă să acapareze și să ducă discuția în punctele lor forte. Aceasta deoarece persoana în cauză este conștientă de valoarea sa, dar știe că această metodă este singura care poate îi poate fi de ajutor.
O dorință permanentă
În unele cazuri, chiar dacă deține elementele necesare și informația de care se poate folosi, o persoană este în incapacitatea de a o expune sau de a răspunde. Aceasta poate veni din frica de respingere în cazul unui răspuns incorect sau parțial. Pentru această persoană, un răspuns imparțial este de neluat în calcul.
Cu cât ai o cultură mai bogată, cu atât ai o dorința permanentă de cunoaștere și ai impresia că niciodată nu va fi suficientă informația pe care o deții. În contrast, o persoană care cunoaște câteva elemente, crede că Universul se învârte doar în jurul acestora, că nu mai există și altceva.
Rămâne de văzut.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința