Un război este în plină desfășurare la granițele României.
Din nefericire, vorbim despre un război clasic, cu arme, bombe, răniți și, din păcate, morți.
Dar, pe lângă războiul tradițional, am avut parte și de un război al strategiilor de PR, fiecare parte încercând să inducă o percepție negativă despre adversarul său.
Ca o scurtă paranteză, citeam pe Facebook idei precum ”De ce s-a strâns întreaga planetă pentru a susține Ucraina și împotriva Rusiei?”.
Acesta este unul dintre motive: pentru a crea o percepție de unitate în rândul țărilor occidentale, libere, împotriva comuniștilor, dictatorilor etc.
Acum să ne uităm puțin la imaginea Rusiei. Este ceva din situația de PR a Rusiei din care putem învăța? Răspunsul este simplu, DA. Mai multe aspecte chiar.
Video podcast
Puterea contextului
Contextul reprezintă, probabil, cel mai important aspect în PR. Practic, un eveniment serios, o criză de PR (situație în care se află acum Rusia) va fi amplificată de contextul deja existent.
Uitându-ne puțin la vecinii noștri, imaginea lor era oricum slăbuță și înainte. Dictatură, oligarhie, sărăcie sunt doar câteva dintre atributele de bază ale imaginii Rusiei.
Este lesne de înțeles că invadarea Ucrainei nu a ajutat. Din contră. A amplificat o imagine proastă, deja existentă.
Astfel, dacă imaginea noastră este:
mai puțin favorabilă
inexistentă
neutră
… o criză de imagine ne va afecta activitatea într-un mod greu de înțeles acum.
Dar de ce ar apărea o criză de imagine? Pentru că întotdeauna apar. Nu este ceva ce putem controla sau evita complet. Nepregătirea pentru crizele de imagine înseamnă, de fapt, un context nefavorabil nouă.
Imaginea liderului
Foarte pe scurt, imaginea liderului va influența percepția despre întreaga organizație sau țară.
De exemplu, Vladimir Putin este considerat cumva un dictator și, pe cale de consecință, poporul rus are o problemă de imagine. Sigur, dacă ne uităm din nou la context, acesta chiar nu ajută: Rusia nu este la primul dictator.
În zona comercială, imaginea antreprenorului, CEO-ului sau directorului general poate influența decisiv compania pe care o conduce. O imagine bună va susține toate eforturile de marketing și vânzări, va crea o atmosferă plăcută intern și va contribui la dezvoltarea organizației.
În același timp, o imagine proastă va conduce la probleme reale în companie, o atmosferă internă catastrofală și probleme în zonele de marketing sau vânzări.
La fel e și când vorbim despre o țară. Astăzi, imaginea Rusiei este categoric influențată de imaginea liderului ei.
Puterea online-ului
Din punctul meu de vedere, internetul reprezintă o mare problemă pentru reputație!
De ce? Deoarece a oferit oamenilor platforma ideală de a se manifesta, de a-și scoate în evidență frustrările și nemulțumirile vieții. Când vor găsi oportunitatea, oamenii nu vor rata șansa de a distruge imagini sau de a contribui la manifestări, proteste etc.
Online-ul le oferă această perspectivă, Acum, împotriva Rusiei, s-au ”strâns” oameni din toate colțurile lumii. Nu mai este nevoie de întâlniri fizice. Astăzi, poți distruge o imagine doar intrând pe Facebook. Fascinant!
Liderii de companii trebuie să înțeleagă acest aspect, și anume că în mediul online imaginea lor sau a companiei pe care o conduc poate fi distrusă într-o clipă.
În concluzie
Lumea s-a schimbat. Atenția oamenilor pentru percepție este mult mai mare. Aspectele negative sunt mult încurajate, iar distribuția lor se întâmplă într-o clipă.
Rolul imaginii liderului joacă un rol esențial, mult mai important decât în urmă cu 10-20 de ani.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile.
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.
Consumatorii sunt tot mai atenți la calitate, la sustenabilitate și la povestea din spatele fiecărui brand. Moda românească trece printr-o schimbare subtilă, dar profundă.