Photo by Chris Montgomery on Unsplash
Dacă ai ales să citești acest articol, este, probabil, pentru că și tu gândești la fel când te uiți la ce se întâmplă în jur: efectele pandemiei, semnalele economice alarmante, răsturnările atâtor obiceiuri și moduri de a munci și trăi. Te întrebi, poate, dacă articolul îți va da dreptate. De fapt, ai prefera să citești un articol care nu îți dă dreptate, ci îți risipește temerile. Îți propun, în schimb, 5 minute de lectură utilă din care să poți desprinde câteva idei despre cum să îți susții echipa să se adapteze și să reziste în perioada prelungită a pandemiei și crizei economice generate de aceasta. La declanșarea pandemiei și a măsurilor de izolare socială în România, în martie 2020, mulți dintre noi ne-am imaginat că cele 2-3 luni vor trece repede și apoi ne vom relua munca și stilul de viată de-acolo de unde le-am lăsat. Jumătate de an mai târziu, e momentul să înțelegem că stilurile noastre de viață vor trebui ajustate pe termen mult mai lung. Din fericire, ultimele luni ne-au și învățat lucruri noi și utile despre adaptare. Putem să lucrăm și la distanță, asistați de tehnologie – chiar dacă ne lipsește contactul uman direct, față în față. Am descoperit hobby-uri și obiceiuri noi pe lângă casă și cu familiile, cu care petrecem mai mult timp. Ne-a intrat în reflex să luăm măsuri de protecție. Așadar, suntem pregătiți, cumva, pentru un sezon de toamnă-iarnă care va fi dificil. Care ar putea să fie dificultățile? Iată câteva:- Să ne menținem concentrarea, mobilizarea și productivitatea în condițiile în care, pentru aceia dintre noi care au muncă de birou, viața a devenit mult mai statică și interacțiunile cu colegii și partenerii s-au restrâns în mare parte la întrevederi pe platforme digitale.
- Să rămânem conectați la cercurile noastre de clienți, parteneri, colegi și prieteni în ciuda restricțiilor impuse de pandemie – conectarea socială profundă este cea care ne conferă satisfacția relațiilor, ne dă ocazia să fim empatici și să ne simțim înțeleși și apreciați.
- Să ne păstrăm competitivitatea, menținând atenția clienților noștri chiar dacă întâlnirile directe cu aceștia s-au redus sau au fost suspendate.
- Să găsim noi modalități de a genera valoare în companiile noastre, chiar și în condițiile economice care au afectat atât de multe domenii și companii.