Să facem diferenţa
Dintotdeauna i-au plăcut lucrurile care să o diferenţieze de restul, indiferent dacă vorbim despre business sau nu. „În ziua de azi, în afaceri, nu poţi să rezişti decât dacă eşti unic. Cei care au încercat să păstreze vechile obiceiuri şi feluri de-a face business din păcate s-au plafonat şi nu-i prea mai caută nimeni. De-asta am luat decizia să cumpărăm «Stratosfera». Pentru că era unică şi pentru că voiam să le oferim clienţilor din România posibilitatea de-a face ceva ce nu se poate face niciunde în lume.”
Eventures a pornit ca o agenţie de BTL în 2008. Apoi, Amalia a văzut că au început să scadă bugetele şi a ştiut că trebuie să schimbe ceva. Oricum, şi când merge totul bine, trebuie să schimbi ceva, darămite când nu merge. „Ne-am orientat foarte mult pe digital şi de trei-patru ani încoace am început să creştem această piaţă a ofertei digitale: website-uri, platforme online, conturi de Facebook sau de Twitter, de Instagram pentru companii. Cooltivator este o platformă creată de agenţia noastră, scrisă de oamenii noştri şi care vinde publicitate. Este un fel de BuzzFeed al online-ului românesc.” Echipa Amaliei Năstase a iniţiat proiecte originale care nu se supuneau mecanic unor cerințe venite de la client.
Povestea vinde
„Anul trecut, noi am devenit multichannel network pentru Google România, adică agenţia noastră are în grijă mai mulţi utilizatori de YouTube, iar noi îi învăţăm cum să facă acest lucru. Pare foarte uşor să uploadezi un film, dar sunt foarte multe detalii de care trebuie să ţii cont ca să fie monetizat, să vină clienţii la tine, să-ţi ofere parteneriate de sponzorizare.” Tot de anul trecut, eventures este parteneră cu Havas Sport & Entertainment, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate din lume. Au ales eventures pentru originalitatea proiectelor, pentru unicitate, fiindcă multă lume face evenimente sau PR, dar nu mulţi lansează Louis Vuitton în România, nu mulţi au «Stratosfera», nu mulţi realizează conţinut pentru You Tube. „În ultima vreme, agenţiile au întors puţin paradigma asta a publicitarului care aştepta să vină clientul la el, să vândă o bomboană, să-i facă o reclamă frumoasă care să câştige un premiu... Acum, mixul de media şi de conţinut se face cu totul diferit: trebuie să ai un mesaj care e transmis mai degrabă de către consumatorii produselor brandului, pentru că e mult mai veridic. Ne bazăm foarte mult pe spunerea unor poveşti despre branduri.”Internetul schimbă perspectiva
Oamenii nu mai stau deja prea mult pe computer, ci mai mult pe telefoane, aşa că trebuie să le atragi imediat atenţia fiindcă nu ai foarte mult timp. „Ai cinci secunde. Dacă, după acestea, n-a prins mesajul, omul închide. Şi-ai pierdut oportunitatea de a i te adresa. Aşadar, totul s-a accelerat teribil şi totul cere, în acelaşi timp, autenticitate.” În materie de publicitate, autenticitatea este un mesaj pe care îl poate asimila oricine interacţionează cu brandul propus, un mesaj pe care l-ar asculta şi de la cel mai bun prieten. „Targetul e din ce mai tânăr pentru multe branduri, iar accesul la internet şi la smartphone-uri a schimbat complet jocul.” Acum zece ani, nu existau jocuri pe telefon. Astăzi, ele sunt o mare oportunitate de publicitate. Şi felul de-a vinde haine s-a schimbat radical; acum le poţi lua la un click distanţă şi-ţi vin acasă a doua zi. „Oamenii de azi sunt singuri. Stau într-un colţ, cu telefonul în mână şi socializează online.” Nici televiziunea nu va mai semăna în curând cu ce este acum: „Televizoarele vor fi doar nişte suporturi pentru informaţii. Oamenii vor dori să se uite la ştiri, nu neapărat la ora şapte seara.” Şi vor accesa informaţia exact atunci când vor s-o facă. Astfel, conceptul de program de televiziune cu orar va dispărea; oamenii nu vor să mai fie... programaţi.Un dar cu totul natural
Amalia Năstase a absolvit ASE. „Fac parte din acea generaţie căreia i se spunea ce facultate să facă.” În 2008, când a lansat brandul, avea 33 de ani şi venea din asigurări, aceasta fiind specializarea obținută în facultate. „Am descoperit că-mi pot face foarte uşor relaţii, ba mai mult, să le menţin şi să le dezvolt.” Ceea ce spune foarte mult despre personalitatea şi caracterul ei. „Am învăţat foarte mult de la oamenii pe care i-am cunoscut mergând prin toată lumea. M-am uitat la cum mănâncă şi cum se îmbracă, la cum nu-ntârzie la-ntâlniri, cum ştiu să-şi ceară scuze, cum ştiu să-ţi mulţumească după o-ntâlnire. Lucrurile astea iau timp, dar sunt din aur.” Menţinerea relaţiilor e uşoară şi frumoasă dacă e-n natura ta, pentru că orice lucru pe care-l faci cu dificultate nici nu atinge un nivel superior de performanţă. „Nu sunt un om de business aspru, ştiu să-mi fac prieteni, ba chiar să mă conectez cu oameni care-i intimidează pe alţii.”
A stat acasă cu fetiţele până când Alessia a făcut şase ani, iar Emma, trei. Şi s-a decis să-şi înceapă atunci businessul fiindcă oamenii îi cereau tot felul de servicii, ea nu-i refuza, iar de-aici a pornit ideea de-a deschide o afacere pe cont propriu. Şi-atunci au plecat toate cele trei fete de-acasă: cele mici la şcoală, iar Amalia la eventures – numele pe care l-a ales pentru firma ei. O combinaţie între „event” şi „adventure”. „Noi am fost mereu cei care au mers către clienţi, asta e abordarea noastră. Până anul trecut, nu făceam parte dintr-un grup. E o pătură destul de caldă pentru agenţiile cărora li se aduc clienţi fiindcă e o muncă foarte grea să cucereşti conturi.” Un tip de seducţie care-n România are specificul lui pentru că oamenii din companii preferă să lucreze cu grupuri mari, de care-au auzit la televizor. Nu sunt foarte mulţi care riscă şi-şi doresc ceva personalizat şi care au curajul să-şi asume ceva inedit. Aşa că e de două ori mai greu să cucerești clienţii, însă şi satisfacţia e de cel puţin două ori mai mare. „Datorită reputaţiei construite de-a lungul timpului, vin la noi oameni care vor să lanseze branduri de lux.”