Orice început de afacere este o provocare din punct de vedere financiar. Chit că vei începe un business din propriile tale resurse, vei avea un investitor sau vei obține un împrumut la bancă, este foarte important să ai o strategie clară privind modul în care îți menții cheltuielile în primul an de activitate. Este necesar să ai un plan clar de afaceri și o execuție bugetară bine structurată pentru a te putea menține pe linia de plutire și să nu îți asumi niciodată lucruri pe care nu le poți menține pe termen mediu și lung. Potrivit unui studiu realizat de CB Insights în anul 2018, nu mai puțin de 29% dintre firmele nou înființate își declară falimentul rapid din cauza lipsei de capital în urma dezvoltării haotice și neplanificate. Dacă încerci să intri în lumea antreprenoriatului, atunci sunt câteva lucruri importante de care trebuie să ții cont neapărat.
4 trucuri să reduci din cheltuielile firmei, atunci când ești la început de drum:
Externalizează serviciile
Indiferent dacă sediul firmei se află într-un apartament sau într-un spațiu de birouri închiriat, vei avea nevoie de anumite servicii pentru ca business-ul tău să funcționeze normal. Ne referim aici la servicii de curățenie, de pază, servicii de mentenanță tehnică și chiar despre servicii de transport pentru angajați în scopuri profesionale. Toate acestea pot fi rezolvate de cele mai multe ori fără să încarci organigrama companiei cu angajați suplimentari, fapt care îți va sufoca de multe ori bugetul de salarii. Una dintre cele mai accesibile soluții este externalizarea serviciilor de acest fel, strategie care te va ajuta să limitezi costurile doar la strictul necesar.
Investește inteligent
O bună parte din bugetul inițial se va duce la începutul unui business pe logistică. Vorbim despre amenajarea spațiilor de lucru și birotică, detalii care la prima vedere nu par o provocare, însă se pot dovedi extrem de costisitoare pe parcurs. Poți limita cheltuielile la început de drum achiziționând laptopuri second hand și mergând pe produse software gratuite, cel puțin până când firma începe să producă un venit minim care garantează că activitatea se poate justifica o perioadă de timp.
Digitalizează
Digitalizarea este extrem de importantă într-un business. Aceasta folosește cele mai noi tehnologii pentru a automatiza multe din procesele firmei tale și reduce costurile prin eliminarea necesității de a avea un angajat pentru anumite probleme. Foarte multe companii mari plătesc sume uriașe pentru a trece prin procesul de digitalizare internă și în relațiile cu publicul, iar acest lucru se întâmplă din două motive. În primul rând, fiind vorba despre firme cu mulți angajați, procesul intern este mult mai amplu, iar în al doilea rând marea majoritate a companiilor care au deja mulți ani de vechime în piață sunt adaptate perioadei în care ele s-au lansat. Cum în cazul tău este vorba despre o firmă tânără, poți evita costurile sufocante prin care o firmă mare este obligată să treacă investind încă de la început în digitalizarea firmei tale.
Promovează-te online
Bugetul de marketing al unei firme tinere va fi mereu unul destul de redus. Poți apela la companii de marketing specializate și cu experiență în domeniul tău de activitate pentru soluții de promovare. În lipsa unor fonduri mari poți profita de extinderea rețelelor de socializare pentru o promovare puternică în on-line, în continuare mult mai eficientă din punct de vedere al costurilor, spre deosebire de promovarea prin panouri publicitare stradale.Sursă foto: Shutterstock / Copyright: LDprod
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința