Schimbarea este la ordinea zilei, în fiecare zi. Iar transformarea la care ne supune este o sursă de provocări și de oportunități. Soluții sunt. Două dintre ele sunt învățarea continuă și forța de muncă multigenerațională.
Învățarea continuă nu mai este doar un instrument de dezvoltare profesională și de împlinire personală, ci devine și un instrument de supraviețuire. Ritmul de schimbare și de evoluție este atât de mare încât involuția și dispariția prin stagnare devin o realitate. Pe de altă parte, prin învățare devenim nu numai mai informați și mai versați, ci și mai buni pentru că, înțelegând mai mult, devenim și mai înțelegători. Curiozitatea are multe beneficii – atât în viață, cât și în business.
Forța de muncă multigenerațională generează o dinamică complexă: valorile, perspectivele și aptitudinile diferite stârnesc tensiuni, dar asigură și complementaritatea și forța pe care numai diversitatea le poate genera.
Dar generațiile diferite pot învăța continuu, împreună și una de la alta – atât prin schimb de informații, cât și prin schimb de experiență.
ZIUA ÎN CARE VĂ SPUN CE AM MAI ÎNVĂȚAT
Organizează o zi (pe săptămână, pe lună) în care fiecare om din echipa ta să le vorbească celorlalți despre ceva ce a învățat sau a aflat și i se pare util sau interesant. Schimbul de informații și de experiență aferent va dezvolta cunoștințele și va apropia generațiile.
Beneficiile sunt diverse și interesante.
Oamenii se vor cunoaște mai bine.Vor înțelege mai bine ce aport aduce (sau poate aduce) fiecare dintre ei în echipă. Se vor înțelege mai bine, se vor prețui mai mult. Vor scăpa de stereotipuri, se vor apropia și se vor respecta mai mult. Își vor înțelege scopurile personale, le vor putea alinia cu cele ale organizației și vor fi mai motivați să lucreze împreună pentru îndeplinirea lor.
Fiecare va înțelege mai bine rolul său profesional și și-l va asuma cu mai mare răspundere. Implicarea activă în procesul de învățare, dinamica împărtășirii, interacțiunea cu colegii îi va clarifica fiecăruia viziunea de ansamblu și îl va responsabiliza.
Va crește încrederea în sine și în ceilalți, ceea ce va face ca oameni să fie mai deschiși, mai transparenți, mai capabili de colaborare – care înseamnă nu numai bună înțelegere, ci capacitatea de a se stimula reciproc pentru ca fiecare să dea ce-i mai bun din sine.
Toate acestea conduc la transfer de cunoștințe, la o mai bună colaborare în echipă, la satisfacție la locul de muncă, dezvoltarea competențelor, creșterea abilităților de leadership, îndeplinirea scopurilor comune, o mai bună și mai ușoară planificare a succesiunii în cadrul organizației, etc.
DESCOPERĂ COMORILE DIN ECHIPA TA
Așa cum comoara cea mai de preț a unei națiuni sunt învățații ei, o comoară de preț a organizației sunt introvertiții ei. Introvertiții sunt incubatoare de idei și surse de echilibru. Oamenii tăcuți, liniștiți și care își văd de treaba lor ar putea fi comori pe care nu le-ai descoperit încă. Găsește-le. Sunt oamenii veșnic curioși și care învață continuu, care sunt pasionați de ce fac și sunt doritori să se dezvolte și să te dezvolte. Organizează activități, programe, sesiuni de instruire, de interacțiune sau de prezentare de informație și transformă-i în surse de inspirație și de pasiune în organizație.
Unde-s mai multe generații, puterea crește și învățarea sporește.
Foto: Marcello Casal Jr., Agência Brasil - Wikipedia Commons
Recomandările editorilor
-
Industria outsourcingului în era automatizării: 90% din activitățile de back-office pot fi digitalizate - STUDIU
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq. -
Generația Z simte presiunea incertitudinii: cum afectează anxietatea financiară viața tinerilor
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile. -
Care este principala provocare a antreprenorilor români | SONDAJ
Găsirea clienților reprezintă principala provocare pentru mai mult de jumătate dintre antreprenorii români, arată un sondaj recent realizat de aSpace -
Va ajunge starea de sănătate a angajaților un nou indicator de business?
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.
Leadership
-
Liderul care unește oameni și dezvoltă afaceri | Podcast CARIERE - Jurnal de leadership: Danor Ionescu, CEO Pall-Ex România
O călătorie care unește kilometri, oameni și mașini – dar și o lecție de business care începe simplu: când drumul nu există, îl construiești. -
Poveste de brand: De la ce vine numele Sephora
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă. -
Cele mai frumoase Târguri de Crăciun din România. În ce perioadă poți să le vizitezi
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă. -
Raluca Haulică, CEO Alura: Un brand moare atunci când fondatorul este epuizat, restul problemelor au rezolvare
Consumatorii sunt tot mai atenți la calitate, la sustenabilitate și la povestea din spatele fiecărui brand. Moda românească trece printr-o schimbare subtilă, dar profundă.