Cărţile sunt investiţiile cele mai profitabile, iar lectura nu a fost niciodată mai importantă. Nu numai că așa se spune. Dar există mulți oameni care pot depune mărturie în acest sens. Adică în sensul chiar al transformării vieții, după ce au citit o carte, ceea ce nu e lucru puțin.
Aceasta când ne referim la cărțile destinate oamenilor mari, în cazul copiilor fiind, desigur, la fel de important. Obiectivele autorilor de cărţi pentru copii fiind complexe. Cum ar fi descoperirea universului unic al fiecărei cărţi. Identificarea cititorului cu un personaj sau găsirea unui personaj model, dezvoltarea sentimentelor şi a personalităţii cititorului și așa mai departe.
"Într-un moment în care unul din cinci dintre noi suferă de anxietate sau depresie, iar evenimentele lumii îi pot lăsa pe oameni confuzi sau speriaţi, cititul nu a fost niciodată mai important. După cum arată cercetările, cititul poate avea un impact extraordinar de pozitiv asupra sănătăţii şi stării noastre de bine; poate construi empatie şi ne poate ajuta să înţelegem lumea şi oameni din jurul nostru", declara Sue Wilkinson, CEO al ONG-ului "The Reading Agency".
Ateliere interactive
Ceee ce este important în toată această “poveste” este lectura. Educația, în fond și la urma urmei. În ultimul weekend din noiembrie, adică pe 24 și 25 noiembrie 2018, la Colegiul Național „Cantemir Vodă”, cei mici și cei mari își dau întâlnire. La cea de-a patra ediție a Festivalului de lectură pentru copii intitulat NARATIV. Acolo unde vor redescoperi plăcerea cititului alături de Asociația Curtea Veche (proiect realizat cu sprijinul Kaufland România). S-a dat deja startul înscrierilor la peste 50 de ateliere interactive gratuite. Despre care se presupune că vor trezi pasiunea pentru citit în orice puști (la eveniment fiind așteptați copii cu vârste între 3 și 14 ani). Activitățile pregătite de către cei mari îi vor încuraja pe cei mici să se exprime liber. Să deseneze, să compună muzică, să facă teatru și recenzii video. De asemenea, să învețe și să foloseasca tehnici de dezbatere, să facă experimente și chiar să inventeze propriile povești.
În jurul unora dintre cele mai frumoase titluri
Conferințele sunt susținute de specialiști în psihologia copilului și în educație non-formală. Unde pot învăța mai multe despre cum îi pot sprijini pe cei mici în dezvoltarea obiceiului pentru lectură. Atelierele pregătite anul acesta sunt realizate în jurul unora dintre cele mai frumoase si cunoscute titluri ale literaturii universale, precum: Povești pe muzică – Călătoriile lui Gulliver, Jurnalistul de poveste – Robinson Crusoe, BodyPercussion – Visul unei nopți de vară, Bookopoly board game – Romeo și Julieta, Povești vizuale – Frida, Actorie – Odiseea, Atelier Experiențial – Marie Curie și multe altele.
Vor fi, în premieră, activități de storytelling în limbi străine, în parteneriat cu institutele culturale din București. De asemenea și un eveniment special, cu participarea campioanei olimpice la scrimă, Ana Maria Brânză - care le va vorbi copiilor despre importanța educației prin sport și lectură. La modul general vorbind, evenimentele dedicate lecturii reprezintă - ca însăși lectura - întotdeauna un prilej de bucurie, un semn de normalitate pentru cultura română, dar şi o dovadă a responsabilităţii faţă de tineri.
Pluxee, lider global în beneficii extrasalariale și soluții pentru implicarea angajaților, împreună cu FoodFix, lansează proiectul „Prânz la Fix”, o inițiativă care conectează valoarea tichetului de masă cu o experiență culinară echilibrată și accesibilă.
Economia României continuă să se restructureze, iar datele oficiale publicate de Institutul Național de Statistică conturează o imagine cu contraste puternice: mai multe companii, dar mai puțini angajați.
Wizrom Software, unul dintre liderii locali în dezvoltarea de soluții software pentru business, anunță oficial preluarea companiei Co-Factor, specializată în platforme dedicate performanței organizaționale, comunicării și implicării angajaților.
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq.
După pandemie, când a aflat, dintr-un clip al unei firme de echipament sportiv, că generația copiilor de acum e prima generație care are o speranță de viață mai mică decât cea a părinților lor, a simțit că trebuie să contribuie la schimbare.
Numele Sephora este, în sine, o declarație despre frumusețe. El derivă din grecescul séphos – „frumusețe, eleganță” – și din numele biblic Zipporah (Sepphōra), soția lui Moise, descrisă în scrierile vechi ca fiind o femeie remarcabil de frumoasă.
Sărbătorile de iarnă transformă orașele României într-un spectacol de lumină, culoare și tradiție. Târgurile de Crăciun devin puncte de atracție pentru localnici și turiști deopotrivă și oferă o combinație perfectă între tradiții vechi, delicii gastronomice și atmosferă festivă.