
transformare
-
Un grup tehnologic a captat ieri atenția investitorilor la Viena. AUSTRIACARD HOLDINGS (ACAG) a organizat Ziua Investitorului 2025 sub semnul transparenței și al direcției clare. Sub titlul „Calea către creștere”, conducerea a prezentat o strategie
-
Nestlé România devine parte din piața South and Eastern Europe cu Alessandro Zanelli ca Market Head
Nestlé, una dintre cele mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, anunță crearea pieței South and Eastern Europe (SEEM) și îl numește pe Alessandro Zanelli în funcția de Market Head începând cu -
Piața muncii în 2021: mai multe recrutări și angajări
Anul 2021 va fi unul al revenirii, atât din punct de vedere economic, cât și al angajărilor, arată datele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză publicate zilele acestea. Astfel, numărul mediu de salariați ar urma -
Cum e nevoie să muncim pentru a transforma companiile în care lucrăm?
Am fost tentată să aleg un titlu mai pretențios, de tip ”transformarea companiilor” sau “transformarea culturii organizaționale”. Însă am realizat că suna sec, sună a limbaj de lemn, sună a ceva mare, ambiguu și greu -
Între trecut și viitor: Momentul despre care nu vorbește nimeni
„I se dau omului posibilități care corespund cu ființa lui”, constată Henriette Yvonne Stahl în cartea „Convorbiri cu Henriette Yvonne Stahl” consemnate de Mihaela Cristea. Nu este vorba atât despre „nu ți se dă mai -
Trei factori esențiali de care trebuie să ții cont dacă vrei să-ți reușească transformarea digitală a companiei tale
Un domeniu important de business, de la care consumatorii de astăzi au așteptări mari,, în ceea ce privește serviciile digitale și conținutul pe care îl primesc.
Este vorba despre industria de media și divertisment (M&E), -
Creativitatea este un must have pe o piaţă a muncii în continuă transformare (I)
Este indubitabil: tehnologia va înlocui o parte din joburi. Mai precis, va lua locul oamenilor care execută cu precădere sarcini repetitive. Nu va exista industrie afectată de revoluţia digitală, de ascensiunea inteligenţei artificiale şi Internet of Things. În fapt, specialiştii apreciază că între 5 şi 10 milioane de joburi vor fi preluate de roboţi până în 2020. -
Cu date exacte și luciditate, despre realitatea managerială din România
Aproape jumătate dintre directorii generali din România sunt încrezători în mersul economiei globale este concluzia studiului dat publicității de raportul CEO Survey pentru Romania si Europa Centrala si de Est. Am selectat din acest studiu câteva cifre relevante pentru realitatea în continuă transformare. -
Let's go DIGITAL, baby!
Știi melodia aia obraznică, al cărei refren suna cam așa: „Let’s get physical”? Ei bine, după fizic, următorul nivel e digitalul. De la atomi trecem direct la biți, la informație. -
Curajul de a fi lider în era digitală
Indubitabil, trăim în era digitală şi aproape toată lumea vorbeşte despre asta. Mulţi comentează, mulţi vorbesc, mulţi analizează, dar puţini încep să se schimbe şi mai puţini încearcă să pună în practică… Cei mai mulţi nu ştiu de unde să înceapă şi atunci decretează: „De ce să fiu eu primul?” sau “„Transformarea digitală este pentru cei mari. Eu sunt mic în această industrie.” -
Open source. Starea de a fi...”albastru” pe o piață în continuă schimbare
Un nume și o identitate vizuală pot întruchipa arta și ideile reprezentate de culoarea ...albastră? Și pot utiliza date și tehnologii impuse de un număr? Se pare că da, deși la prima vedere pare destul de complex. -
Digital transformation și productivitate crescută. Cât de pregătită e organizația dumneavoastră pentru inovație?
Un studiu Gartner arată că 96% dintre organizații nu sunt pregătite pentru inovație. La întrebarea lansată de experții binecunoscutei companii de research: “Cât de pregătită e organizația dumneavoastră pentru inovație?”, 4% dintre respondenți au spus că inovația e foarte importantă pentru ei și că organizațiile lor au o componentă inovativă în toate activitățile pe care le desfășoară. -
Angajaţii băncilor, de nerecunoscut în 10 ani
Impactul disruptiv al universului digital va face de nerecunoscut bancherul de mâine. Băncile trebuie să-şi construiască o cultură organizațională care să cultive diversitatea gândirii şi să asigure dobândirea unor capabilităţi noi, care să ajute bancherii să aibă succes. -
In apararea inovatiei „de rutina”
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Aproape fiecare discutie care are loc pe tema inovatiei se indreapta, inevitabil, spre subiectul inovatiei disruptive. Profesorii universitari scriu despre puterea pe care inovatia disruptiva o are de a transforma industriile, una dupa alta. Consultantii si-au infiintat birouri specializate, pentru a se concentra in mod specific pe serviciile prin care ajuta companiile sa devina niste inovatori disruptivi. Iar investitorii cu capital de risc isi promoveaza agresiv cele mai recente investitii prezentandu-le drept potentiali jucatori disruptivi. Pana si directorii executivi ai marilor corporatii vorbesc despre nevoia de a-si transforma mamutii in niste disruptori agili.
-
De ce ne este greu să luăm decizii
Probabil ca este ceva prin aer, cum îmi place mie să spun, însă în ultimul timp subiectul central al majorității ședințelor de coaching, fie că s-au întâmplat cu tineri sub 25 de ani, fie cu manageri de top, a fost acela legat de decizie. Am întors împreună situația și pe o parte, și pe alta – vă asigur că s-au găsit și părți despre care eram departe de a crede că ar putea exista – am analizat-o din toate punctele de vedere și, inevitabil, a venit timpul ca partenerul meu de coaching să ia o decizie. Dar… s-a așternut liniștea!
-
Analizele predictive transformă afacerile de mâine
În era big data, companiile dintr-o multitudine de industrii resimt tot mai acut nevoia de a colecta informaţiile cele mai relevante referitoare la afacerile lor. Ele vor să găsească o modalitate de a putea lua decizii bazându-se pe informaţii corecte, la momentul potrivit. Pentru a realiza acest lucru, se impune crearea de sisteme care să poată transforma datele colectate în informaţii pe baza cărora să se genereze acţiuni care să aducă beneficii afacerii.
-
Şapte abilităţi principale ale directorilor operaţionali
Mai mult decât în cazul majorităţii celorlalte poziţii executive, rolul unui director operaţional (chief operating officer, COO) variază foarte mult de la o companie la alta şi de la o industrie la alta. Directorii operaţionali sunt implicaţi nu numai în conducerea operaţiunilor companiei, de la asigurarea elementelor de bază şi până la procesele operaţionale complexe, ci şi în crearea unui nou cadru operaţional pentru companie şi în schimbarea aspectelor manageriale în cadrul proceselor de implementare.
-
CIO-ul trebuie să treacă în avangardă, devenind principalul factor ce impulsionează inovaţia
© 2013 Harvard Business School Publishing Corp.
Tehnologia informaţiei folosită în business, aşa cum am ştiut-o noi, devine rapid depăsită, iar rolul tradiţional al Chief Information Officer-ului devine din ce în ce mai irelevant. Însă, aşa cum tehnologiile ce schimbă regulile jocului continuă să schimbe în mod fundamental procesele de business, aceste tehnologii sunt şi cele care ne conferă abilitatea de a crea noi produse şi servicii, care nu ar fi fost posibile cu doar câţiva ani în urmă. De aceea, rolul pe care-l îndeplineşte CIO-ul trebuie să facă trecerea de la protejarea status-quo-ului la adoptarea şi susţinerea noilor capacităţi de a inova.
-
Educaţia se transformă, fie că suntem sau nu pregătiţi
Mai găsim inovaţie, bun simţ şi motivaţie când vine vorba de educaţie? Ei bine, da, oamenii pasionaţi ce lucrează în acest domeniu, care au încredere în puterea educaţiei şi o practică în mai mare sau mai mica măsură în viaţa de zi cu zi, care duc mai departe ideile de bine şi le pun în aplicare, au fost prezenţi la evenimentul TEDxCaleaVictorieiED. Evenimentul s-a desfaşurat la Bucureşti, la Teatrul Odeon, marţi 28 mai şi a reunit gânditori și practicieni din domeniul educației din România care au susţinut discursuri motivaționale şi au oferit exemple de bună practică, inovaţie, depăşirea unor bariere.
-
Cum faci managementul unei schimbări nepopulare
© 2012 Harvard Business School Publishing Corp.
“Produceţi mai mult!” “Faceţi în aşa fel încât produsul/serviciul să devină mai bun!” “Cheltuiţi mai puţin!”
Dacă eşti managerul unei echipe de angajaţi care lucrează “în prima linie”, aflându-se în relaţie directă cu clienţii, sau manager din “a doua linie”, s-ar putea ca cerinţele acestea să-ţi sune familiar. Şi e foarte probabil să eşuezi în îndeplinirea lor: două treimi din toate eforturile de transformare nu au succes. Ca să eviţi această soartă, întreabă-te mai întâi: oare angajaţii din prima linie sunt implicaţi în conceperea şi implementarea soluţiilor? Şi oare exprimă ei sentimentul că scopul schimbării este şi al lor?
Recomandările editorilor
-
Ce spune ritmul de adopție al unui tool despre cultura organizațională
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune. -
Tristul tigru | Invitație la lectură
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească. -
Cosmina Noaghea, Union Commonwealth University, SUA: Inteligența artificială și viitorul minții la job | OPINIE
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte... -
România, blocată în digitalizare: Îi lipsește strategia și leadership-ul politic | RAPORT
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...