Skip to main content

Rodica Obancea

    • Harap-alb 2.0. Sau basmul perfect de leadership

      Sunt multe povești care mă inspiră în practica mea de coaching și în viața de zi cu zi – multe mituri și basme vechi care au cartografiat într-un mod simplu experiența de dezvoltare umană. Una dintre aceste povești, din mitologia noastră, este cea a lui Harap-Alb. Eu nu am găsit surse care să plaseze în timp crearea acestei povești, însă putem descrie un „arhetip” (model original după care se fac toate copiile) de conducător. Din perspectiva aceasta, „Harap-Alb” este povestea multora dintre noi. Cum s-ar descurca oare acest erou în mediul organizațional complex și dinamic contemporan? În acest articol voi crea o perspectivă asupra leadershipului, inspirată de povestea lui Harap-Alb, în mediul actual.
    • Indicatorii „nemăsurabili” care arată nivelul angajamentului din echipă

      Noțiunea de „angajament” e folosită frecvent în ultima perioadă și propune o direcție în care multe organizații lucrează. Este o dimensiune frecvent evaluată. Din perspectiva mea, de cele mai multe ori, într-o echipă, noţiunea de „angajament” se foloseşte pentru a exprima frustrarea în privinţa comportamentului unor membri, a prezenţei lor, a respectării termenelor, a calităţii muncii lor. Există însă niște indicatori „nemăsurabili” care ne permit să aflăm exact gradul de angajament dintr-o echipă și care aduc clarificările necesare în direcţia creşterii angajamentului. 
    • Și lenea îți poate aduce succesul! - Video

      Luni, 29 octombrie, am avut-o ca invitat la Jurnal de leadership pe Rodica Obancea, Coching Partner în cardul companiei Hart Consulting, alături de care am încercat să identificăm soluții pentru a depăși unul dintre obstacolele care se află tot timpul înaintea noastră, amânarea.

    • Curs de dezvoltare a aptitudinilor de coaching

      Hart Human Resources Consulting organizează un program de training menit să ajute managerii să își dezvolte abilități de coaching.  Cele 4 zile intensive de lucru (20,21 septembrie, 11,26 octombrie 2012) sunt dedicate modului în care un manager își poate dezvolta angajații folosind procesul de coaching.

    • Puterea unui bun dezacord

      Dezacordurile la locul de munca sunt inevitabile. Suntem oameni diferiti si avem personalitati, valori, opinii, experiente diferite. Insa intr-o echipa, dezacordul, poate contribui la performanta echipei.  Poate conduce catre noi idei, solutii catre probleme complexe si creste eficienta muncii in echipa. Dar… exista si un dar…ca sa aduca efecte benefice, dezacordurile, opiniile diferite ale membrilor echipei, trebuie manageriate. Atfel, pot produce rupturi, ineficienta, jocuri de putere intre membrii echipei.

    • Managementul echipei: o abordare individuala sau colectiva?

      Nu exista nici un lucru sau persoana care sa poata evolua de unul singur. Nici macar un sportiv. Performanta este o actiune colectiva si este o consecinta a unei interactiuni dintre mai multe persoane sau lucruri. Performanta inseamna cel mai bun rezultat obtinut de un sistem iar un sistem inseamna mai multe parti interdependente. Chiar si sportivii la probe individuale se antreneaza impreuna cu alti sportivi, ca sa aiba o referinta despre el si colaboreaza cu alte persoane pentru a fi intr-o forma maxima la intrecerea la care participa: antrenor, maseur, public…In sportul performanta colaborarea este una  dintre principalele competente care face diferenta intre performanta si nonperformanta. Insa in lumea de afaceri, managementul este frecvent privit ca o abordare individuala.

    • Ce fel de manager esti?

      Uneori nu poţi vedea cu adevărat cine eşti până ce nu te priveşti prin ochii celorlalţi.Ellen DeGeneres

      Un manager care are un bun contact cu realitatea, este un manager care acceptă ceea ce se întâmplă în fiecare zi şi găseşte soluţii pentru a atinge obiectivele companiei sau pozitiei in care se afla, indiferent de obstacolele apărute în cale. Eficienţa oricărei organizaţii depinde în mod esenţial de măsura în care managerii ei sunt conectaţi la realitate, mai exact, atât la ceea ce se întâmplă în jurul sau, cu echipa sa cât şi la comportamentul pe care il are în relaţie cu echipa.Este un fel de relationare la 360º pe care un manager are nevoie sa il dezvolte.

    • Poti sa vinzi?

      Toti traim vanzand ceva” spunea Robert Stevenson. Si totusi, majoritatea oamenilor nu inteleg procesul de vanzare si nu isi vad locul in acest proces. Antreprenorii se plang cel mai mult de abilitatea angajatilor lor de a vinde si impactul pe care il are acest aspect in cash flow-ul firmei.  

    • Control si delegare

      Cristi m-a contactat cautand un coach care sa il ajute cu un obiectiv foarte clar si precis: managementul timpului. Ceea ce mi-a spus la telefon a fost faptul ca nu mai are viata personala, ca nu mai are timp pentru prieteni si parca timpul nu ii este suficient pentru a finaliza cate are de facut la serviciu.

    • Liderul imperfect

      Acei oameni care au reuşit să urce pe culmile succesului au urcat ca nişte oameni “imperfecţi”, care deşi nu aveau toate răspunsurile sau au greşit în numeroase privinţe, în cele din urmă au devenit adevăraţi lideri, dar au rămas tot imperfecţi.

    • Leadership la genul feminin

      În ultima perioadă am văzut în jurul meu foarte multe dovezi de curaj şi asumare a propriului succes, în afaceri sau în viaţa personală. Şi multe dintre aceste dovezi le-am văzut la câteva cliente, femei pe care le admir şi cărora vreau să le mulţumesc pentru lecţiile pe care mi le-au dat. Au avut curajul să fie manageri de criză, curajul să facă restructurări de personal chiar dacă le-a fost foarte greu sau să-şi asume să iasă din zona de confort şi să-şi confrunte fricile.

Recomandările editorilor