
Greșeala și managementul sau o opțiune pentru managementul greșelilor
Nu știu alții cum sunt, însă eu am lucrat mulți ani cu mine însămi să pot accepta greșelile pe care le fac și să pot învăța ceva din
Luni, 29 octombrie, am avut-o ca invitat la Jurnal de leadership pe Rodica Obancea, Coching Partner în cardul companiei Hart Consulting, alături de care am încercat să identificăm soluții pentru a depăși unul dintre obstacolele care se află tot timpul înaintea noastră, amânarea.
Hart Human Resources Consulting organizează un program de training menit să ajute managerii să își dezvolte abilități de coaching. Cele 4 zile intensive de lucru (20,21 septembrie, 11,26 octombrie 2012) sunt dedicate modului în care un manager își poate dezvolta angajații folosind procesul de coaching.
Dezacordurile la locul de munca sunt inevitabile. Suntem oameni diferiti si avem personalitati, valori, opinii, experiente diferite. Insa intr-o echipa, dezacordul, poate contribui la performanta echipei. Poate conduce catre noi idei, solutii catre probleme complexe si creste eficienta muncii in echipa. Dar… exista si un dar…ca sa aduca efecte benefice, dezacordurile, opiniile diferite ale membrilor echipei, trebuie manageriate. Atfel, pot produce rupturi, ineficienta, jocuri de putere intre membrii echipei.
Nu exista nici un lucru sau persoana care sa poata evolua de unul singur. Nici macar un sportiv. Performanta este o actiune colectiva si este o consecinta a unei interactiuni dintre mai multe persoane sau lucruri. Performanta inseamna cel mai bun rezultat obtinut de un sistem iar un sistem inseamna mai multe parti interdependente. Chiar si sportivii la probe individuale se antreneaza impreuna cu alti sportivi, ca sa aiba o referinta despre el si colaboreaza cu alte persoane pentru a fi intr-o forma maxima la intrecerea la care participa: antrenor, maseur, public…In sportul performanta colaborarea este una dintre principalele competente care face diferenta intre performanta si nonperformanta. Insa in lumea de afaceri, managementul este frecvent privit ca o abordare individuala.
Uneori nu poţi vedea cu adevărat cine eşti până ce nu te priveşti prin ochii celorlalţi.Ellen DeGeneres
Un manager care are un bun contact cu realitatea, este un manager care acceptă ceea ce se întâmplă în fiecare zi şi găseşte soluţii pentru a atinge obiectivele companiei sau pozitiei in care se afla, indiferent de obstacolele apărute în cale. Eficienţa oricărei organizaţii depinde în mod esenţial de măsura în care managerii ei sunt conectaţi la realitate, mai exact, atât la ceea ce se întâmplă în jurul sau, cu echipa sa cât şi la comportamentul pe care il are în relaţie cu echipa.Este un fel de relationare la 360º pe care un manager are nevoie sa il dezvolte.
Eşti deranjat de anumite persoane nu pentru că ei înşişi te fac să te simţi astfel, ci pentru că percepţia ta asupra lor te deranjează. Acum e momentul să schimbi acea percepţie. Marcus Aurelius
Toti traim vanzand ceva” spunea Robert Stevenson. Si totusi, majoritatea oamenilor nu inteleg procesul de vanzare si nu isi vad locul in acest proces. Antreprenorii se plang cel mai mult de abilitatea angajatilor lor de a vinde si impactul pe care il are acest aspect in cash flow-ul firmei.
Cristi m-a contactat cautand un coach care sa il ajute cu un obiectiv foarte clar si precis: managementul timpului. Ceea ce mi-a spus la telefon a fost faptul ca nu mai are viata personala, ca nu mai are timp pentru prieteni si parca timpul nu ii este suficient pentru a finaliza cate are de facut la serviciu.
Acei oameni care au reuşit să urce pe culmile succesului au urcat ca nişte oameni “imperfecţi”, care deşi nu aveau toate răspunsurile sau au greşit în numeroase privinţe, în cele din urmă au devenit adevăraţi lideri, dar au rămas tot imperfecţi.
În ultima perioadă am văzut în jurul meu foarte multe dovezi de curaj şi asumare a propriului succes, în afaceri sau în viaţa personală. Şi multe dintre aceste dovezi le-am văzut la câteva cliente, femei pe care le admir şi cărora vreau să le mulţumesc pentru lecţiile pe care mi le-au dat. Au avut curajul să fie manageri de criză, curajul să facă restructurări de personal chiar dacă le-a fost foarte greu sau să-şi asume să iasă din zona de confort şi să-şi confrunte fricile.