Skip to main content

multinationala

    • Povestea românilor care au fondat Rodbun, compania care se bate cu multinaționalele pe segmentul soluțiilor pentru fermieri

      Alexandru Iancu și Daniel Muntean sunt asociați - fiecare deține câte 50% - în grupul Rodbun, cu activități în domeniul producției de semințe și al consultanței și serviciilor integrate oferite fermierilor. Anul trecut, grupul, care deține 12 ferme distribuite la nivel național, lucrează o suprafață de 10.500 de hectare și are 500 de angajați, a avut afaceri de circa 76 de milioane de euro și își propune venituri de 100 de milioane de euro pentru acest an. Se gândeau cei doi asociați, acum 17 ani, când mergeau împreună la meciurile de fotbal ale echipei Dinamo București, ca firma pe care urmau s-o înființeze la sfârșitul anului 2001 va ajunge să aibă asemenea rezultate?
    • “Nimic nu este la întâmplare. Totul este adus în viață cu un scop”. Trăirile unui om care a intrat în antreprenoriat, după mulți ani petrecuți în multinaţională

      Trăim o perioadă în care tinerilor nu le mai place să aibă un loc de muncă stabil, migrează dintr-o parte în alta, indiferent cât de mult suport le-ai oferi financiar sau intelectual. Dar cei care își doresc să reușească și muncesc pentru a reuși deși nu mulți, au parte de visul devenit realitate.
      Acesta este un lucru deja știut, dar ni-l reamintește și Alina Răducan care demonstrează că reușita într-o profesie care să îți aducă satisfacții nu este un lucru ușor, dar este posibil!
    • 25 de naționalități, într-o singură companie din România

      Peste 336.000 de angajați lucrează împreună în cadrul aceleiași companii, la nivel global, chiar dacă trăiesc în culturi diferite sau chiar pe fusuri orare diferite. Ei deservesc clienți din 200 de orașe și 120 de țări. Limba oficială de comunicare a companiei este, desigur, engleza, dar care sunt provocările jobului într-o astfel de multinațională?
    • Comitete de carieră în interiorul companiei, pentru creşterea talentelor




      O multinaţională care îşi deschide o filială într-o nouă ţară are, în majoritatea cazurilor, posibilitatea de a-şi educa şi dezvolta angajaţii în cadrul sediului central al companiei. Cei care au început în acest fel la Carrefour România, în 2000-2001, ocupă acum poziţii de middle şi top management. Managementul talentelor, într-o variantă formală sau mai puţin formală, a existat încă de la venirea Carrefour în România – din anul 2000, cu un an înainte de deschiderea primului magazin. Cu timpul, procesele de management al talentelor au căpătat o altă formă, adaptată noilor cerinţe ale businessului. 
    • ℗ Conferinţa „How to Grow Leaders” se îmbogăţeşte cu noi speakeri şi un eveniment dedicat studenţilor

      Ne mai despart mai puţin de două săptămâni de întâlnirea cu John Adair, iar pregătirile pentru cel mai important eveniment de leadership al toamnei au intrat în linie dreaptă. Ne bucură interesul mare pe care l-a stârnit acest eveniment, iar dovada stă în confirmarea unei prezenţe numeroase a managerilor şi directorilor din companii naţionale şi multinationale, precum: Agricover, Banca Transilvania, Credit Europe Bank, Mega Image, Gfk, Softelligence, PMI, Cegedim, Macromex. Entuziasmul generat de prezenţa pentru prima data în România a lui John Adair, s-a reflectat şi în dezvoltarea conceptului conferinţei. Vă invităm să descoperiţi noutăţile pe care le aduce evenimentul din 20 noiembrie. 
    • Avon: De la traininguri la „It’s about you”

      Motivaţiile nonfinanciare pe care le ofereau companiile în urmă cu mai mulţi ani erau în special programe de training, de dezvoltare profesională. Acest lucru s-a întâmplat şi în cazul companiei Avon, care s-a dezvoltat în România începând cu 1997. Lucrurile au evoluat însă ca în orice multinaţională.

    • Sute de joburi disponibile în multinaționale. Care sunt posturile pe care te poți angaja

      Deși a început vara și se presupune că în această perioadă activitatea de recrutare este mai redusă, marile companii internaționale prezente în România tind să contrazică acest trend și pun la bătaie peste 600 de locuri de muncă. Deși majoritatea joburilor disponibile sunt în București, nici marile orașe ale țării nu se lasă mai prejos, Brașovul, Iașiul Cluj-Napoca sau Sibiul fiind și ele bine reprezentate.

    • Cum creștem ca Lideri Vizionari

      Era în toamna lui 2008 și mă aflam în plină campanie de înscrieri a programului Erisma. Aveam prima întâlnire cu dl. Ionescu, CEO într-o multinațională. Pentru reamintire, în 15 septembrie 2008, Lehman Brother se prăbuşise, iar lumea intrase deja în ceea ce urma să fie una dintre cele mai severe crize ecomomice din istorie. Iar eu tocmai urma să-i povestesc d-lui Ionescu despre importanța tehnicilor teatrale și a scrierii creative în dezvoltarea lui ca lider performant. Directoarea de comunicare insistase să ne întâlnim – îi spusese că în acele momente tensionate se purta ca un urs cu oamenii și că i-ar folosi dacă și-ar exersa calitățile persuasive și, mai ales, pe cele legate de empatie!

    • Multinaţionalele nu îşi implementează eficient programele de mobilitate

      Mai mult de jumătate (56%) dintre executivii responsabili cu mobilitatea din companiile multinaţionale declară că echipele pe care le conduc sunt implicate doar în implementarea serviciilor de mobilitate şi nu joacă niciun rol în managementul de talente sau în definirea obiectivelor generale de business, se arată în noul studiu EY - Your Talent in Motion: Global Mobility Effectiveness Survey 2013.

    • S-a dat startul înscrierilor la prima ediţie a Academiei Ratio!

      Proiectul Academia Ratio este bazat pe instrumente de educație nonformală din domeniul contabilității, auditului, fiscal și arii conexe. Studenții participanți își vor pune în practică cunoștiințele teoretice dobândite prin workshop-uri, studii de caz și simulări susținute de specialiști din Big Four (grupul celor mai mari patru firme de audit din lume), multinaționale, firme locale și din cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor – UBB.

    • Există viață după multinațională?

      Există viață după 16 ani într-o multinațională? Se poate da naștere unui business chiar dacă nu ai experiență în antreprenoriat și nici banii necesari? Ba mai mult, poți avea succes comericalizând produse romanești?

    • Top trei cele mai căutate cursuri de limbi străine pentru afaceri

      Învăţarea unei limbi străine atrage după sine numeroase beneficii şi reprezintă un avantaj pentru orice persoană sau companie multinaţională care vrea să facă afaceri într-o ţară în care se vorbeşte o altă limbă decât cea nativă. Spre exemplu, în cazul multinaţionalelor, nu doar prezentarea şi imaginea acestora la nivel internaţional sunt importante, ci şi angajaţii care iau parte la procese de negociere şi dezvoltare de parteneriate pe termen lung, lucruri  care vizează cunoaşterea uneia sau mai multor limbi străine. De altfel, studiile în domeniu realizate de Comisia Europeană arată că multinaţionalele care investesc în creşterea competenţelor lingvistice şi interculturale ale angajaţilor reuşesc pe de o parte să aibă o imagine mai bună la nivel internaţional, iar pe de altă parte să crească procentul vânzărilor.

    • Unde sunt antreprenorii din multinaționale?

      „Identificarea și exploatarea oportunităților neexplorate în trecut”. Iată una dintre definițiile simple ale antreprenoriatului pe care le-am descoperit de curând. Definit astfel, antreprenoriatul nu mai e doar apanajul firmelor mici care se nasc într-un garaj, ci poate fi și un comportament al companiilor mari. De fapt, multe dintre ele sunt forțate să devină antreprenoriale fiindcă altfel oboseala și birocrația le împinge pe marginea prăpastiei.

Recomandările editorilor