Skip to main content

manipulare

    • Game of Thrones: 3 lecţii despre manipulare pe care le-am învăţat de la un personaj memorabil din serial

      Petyr Baelish este unul din personajele memorabile ale serialului Game of Thrones. Uneltirile şi planurile sale sunt de-a dreptul machiavelice. Se uită în ochii interlocutorului şi, din câteva vorbe, l-a convins să creadă în ce spune, cu toate că minte cu neruşinare.

      Nu are scrupule, iar singurul său scop este să ajungă cât mai sus pe scara ierarhică, indiferent de câte persoane trădează sau câte cadavre lasă în urmă (la propriu) ori câte conflicte iscă.
    • Volkswagen şi sfârşitul manipulării opiniei publice de către corporaţii

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Valuri de şoc continuă să emane din Wolfsburg, Germania, oraşul în care se află sediul central al Volkswagen (VW). Miilor de oameni care lucrează pentru VW nu le vine să creadă că o companie cu un succes imens, în care mulţi au lucrat o viaţă întreagă, ar fi putut să se implice într-o înşelătorie de o amploare atât de mare şi atât de sistemică. Iar VW trebuie să decidă cum să trateze această dramă aflată încă în curs de desfăşurare – şi, în particular, să decidă cât de multe informaţii este dispusă să dezvăluie şi care sunt informaţiile pe care vrea să le dezvăluie. Aceste decizii vor fi de o importanţă critică în încercarea companiei de a recâştiga încrederea oamenilor.
    • Cum îţi manipulezi, subtil, colegii

      Nu, nu e frumos să manipulezi. Dar cum şi minciuna poate fi folosită în scopuri nobile, la fel poţi folosi, subtil, manipularea, ca să îţi aduci pe drumul cel bun colegii. Pentru că sigur ai şi tu un coleg care vorbeşte prea mult sau prea tare sau unul care nu dă niciodată bani pentru cadouri. Deşi îi place să primească. Uite câteva sfaturi venite chiar de la autorii cărţii Mic tratat de manipulare în folosul oamenilor cinstiţi
    • Motivare vs Manipulare

      Poate ca nu v-ați gândit la asta înainte, dar există o diferență foarte mică între manipularea și motivarea angajaților.. La suprafață, asta ține foarte mult de nivelul de „engagement” al angajaților. Există acei angajați cărora chiar le place job-ul lor și se identifică cu obiectivele companiei. Totodată, există și aceia care pot avea nevoie să fie puțin împinși de la spate – lucru pe care conducerea îl va numi, inevitabil, motivare. Câteodată, această mică împingere poate fi interpretată mai degrabă drept manipulare decât motivare. Aici intervine, desigur, percepția. Managerii trebuie să își pună trei întrebări pentru a reuși să facă diferența între motivare și manipulare.
    • Depisteaza mincinosii din companie

      Oamenii au o abilitate innascuta -  lipsa de onestitate. A fi capabil de a-i  manipula pe cei din jurul nostru este o trasatura cheie de supravietuire pentru animalul social care suntem. Un studiu din 1999 facut de psihologul Robert Feldman de la Universitatea din Massachusetts a aratat ca cei mai populari adolescenti (elevi de liceu) au fost si cei mai eficienti mincinosi. 

    • Despre comunicare și manipulare

      Comunicarea este unul din principalele aspecte care ne face oameni și este un instrument care ne poate face viața mai ușoară sau mai grea, în funcție de cum alegem să îl folosim. Se spune că, folosind cuvintele potrivite, poți muta munții din loc. Așa să fie?

    • Șase metode prin care putem depăși rezistența la schimbare

      Trăim vremuri de mari schimbări! Începând cu finalul anului 2008 și până astăzi (și probabil încă ceva vreme de acum încolo) lucrurile s-au schimbat peste tot în jurul nostru. S-au schimbat echipele din care faceam parte, s-au schimbat unii manageri, s-au vândut și s-au cumpărat companii. Unii dintre noi și-au pierdut locurile de muncă și au fost forțați să-și încerce norocul într-un business, alții caută cu disperare un job. Cei puternici, din ce în ce mai puțini, au reușit ori într-un caz, ori în celălalt.

    • Ce faci când valorile tale sunt contrare valorilor companiei

      ©  2013 Harvard Business School Publishing Corp.

      Autenticitatea este, pe bună dreptate, lăudată ca fiind o virtute. Şi totuşi, ca toate virtuţile, te poate face să intri în necazuri, mai ales dacă o exprimare directă a valorilor tale se “ciocneşte” de valorile pe care este bazată cultura de la locul tău de muncă.

    • Comunicare şi putere: limite ale modelelor „de succes”

      Numai cine ştie să pună sub semnul întrebării şi să testeze în propria experienţă tot ce învaţă din traininguri, seminarii, ateliere, coaching, articole, cărţi, cursuri etc., să observe limitele modelelor învăţate, iar apoi să creeze altele, mai adecvate la realităţile pe care le trăieşte, poate spera la vreo realizare solidă, sustenabilă pe termen lung. Vă invit aici să puneţi sub semnul întrebării şi să descoperiţi limitele modelelor de comunicare pe care le-aţi învăţat, iar apoi să creaţi un model mai adecvat la situaţiile reale pe care le trăiţi. Ca platformă de plecare, vă ofer câteva concluzii la care am ajuns eu, cu observaţia că şi ideile mele trebuie să facă obiectul gândirii noastre critice, ca oricare altele.

    • Credeaţi că beneficiile manipulării sunt inexistente?

      Autorul Mihai Dumitrescu propune o carte despre influenţă, aşa cum a practicat-o în ultimii 20 de ani, aşa cum a observat-o de-o viaţă, aşa cum a predat-o ca trainer şi ne invită să descoperim în paginile lucrării „Beneficiile manipulării“ „un text pragmatic, menit să te înveţe să manipulezi, să-ţi arate de ce nu este rău că eşti manipulat.“

Recomandările editorilor