
R.M.N. și nepalezii care ne curăță WC-urile din mall
O poveste inspirată din incidentul de la
În 2013, centrul comercial Dubai Mall din Dubai a fost vizitat de 75 de milioane de persoane, potrivit Gulfnews, cu referire la datele dezvoltatorului proiectului, Emaar Properties.
Mallurile de generaţia a treia, care sunt concentrate pe facilităţi de divertisment şi petrecere a timpului liber, reprezintă 38% din stocul actual de centre comerciale din România, cuprinzând 573.000 metri pătraţi, potrivit unui raport CBRE România despre istoricul şi viitorul centrelor comerciale din România. Acest model nou de retail a fost personalizat pe piaţa locală în special de AFI Europe România, în două malluri importante de generaţia a treia: AFI Palace Cotroceni şi AFI Palace Ploieşti.
Cei care vor să-și deschidă un magazin și să aibă trafic mai mare decât la stradă, pot găsi oferte în toate marile centre comerciale ale Capitalei. Ofertele mall-urilor pentru chiriași diferă de la caz la caz, în funcție de prestigiul centrului comercial, de gradul de ocupare și de poziționare. Principala provocare este ca încasările să fie peste chiriile încă mari. Pentru toate spațiile însă, chiriașii trebuie sa vină încă de la început, cu mulți bani „de acasă”.
Politica de industrializare forţată de dinainte de 1990 a provocat o adevărată furtună asupra economiei capitaliste instaurate după căderea comunismului, iar combinatele ce reprezentau mândria autorităţilor vremii au devenit istorie sau, în cel mai fericit caz, s-au restrâns considerabil. Schimbările au fost extrem de vizibile. În unele situaţii, pe vechile amplasamente au apărut blocuri de locuit sau halele cândva industriale s-au reinventat, iar cazurile cele mai elocvente sunt apariţia mall-urilor sau a hipermarketurilor. În altele, s-a ales praful şi azi totul arată ca după bombardament: tone de moloz, căutători de fier vechi, oraşe monoindustriale aflate în cădere liberă după închiderea combinatului de la marginea aşezării.
Mall-ul Liberty Center din Rahova s-a vândut prin executare silita cu 60 de milioane de euro încă de la prima licitație, care a fost organizată marți.
Mall-urile și retailerii deschid noi șantiere în România, țintind zone apropiate de vadul de clienti, în orașele cu putere de cumparare mai ridicată.
Activitate comercială foarte specifică, ratail-ul de mall a luat amploare în Bucureşti şi oraşele mari din România, pentru a se extinde apoi cu acelaşi succes la nivel naţional. Particularitatea acestui business a făcut ca pieţele locale să asimileze în ritmul lor mall-ul ca destinaţie de cumpăraturi şi distracţie, cu atât mai mult cu cât multe dintre business-urile în cauză au fost inaugurate în contextul crizei economice.
La ora opt dimineaţa delegaţia de jurnalişti păşeşte amorţită în Galleria Arad, noul mall construit în oraşul bănăţean de către curajoşii de la GTC România. Majoritatea magazinelor au marfa stivuită pe rafturi şi cabinele de probă pregătite, iar la parter conferinţa de presă din hipermarketul Cora este gata să înceapă.
Pe 28 octombrie este programată deschiderea centrului comercial Maritimo Shopping Center din Constanţa, în contrucţia căruia au fost investiţi peste 100 de milioane de euro. Mall-ul va crea 1 200 de locuri de muncă şi va găzdui peste 130 de magazine.
Peste 5.000 de locuri de munca vor fi create prin deschiderea celui mai mare mall din Europa, Colosseum, pe Soseaua Chitila din sectorul 1 al Capitalei.
Baneasa Developments a anuntat extinderea Zonei Comerciale Baneasa prin demararea unui plan de investitii structurat pe trei faze. Aproximativ 50 de persoane vor fi angajate pentru noile proiecte, investitia avand o valoare de 22 de milioane de euro.
Adora Mall din Craiova reprezinta noul centru comercial al dezvoltatorului Sonae Sierra in Romania. Centrul comercial ofera clientilor 190 de magazine, 59.000 m2 suprafata inchiriabila si 1.800 de locuri de parcare.