Jim Collins
-
Când am citit cartea „Built to Last” („Afaceri clădite să dureze”) de Jim Collins, aveam 24 de ani și visam ca într-o bună zi să am și eu firma mea unde să pot aplica ideile din carte. Mi-a plăcut foarte mult și, chiar dacă eram încă mic, m-a facut să sper și să încep să fac planuri. Probabil cea mai utilă idee a fost ca înainte de orice strategie e important să atragi oameni cât mai buni alături de tine ("First, get the right people on the bus"). -
Erau odată doi prieteni... Evaluarea şi inspirarea
„Măreţia nu depinde de conjunctură... măreţia e o chestiune de alegere”
Plecând de la aceste cuvinte ale lui Jim Collins („From Good to Great: Why Some Companies Make The Leap… & Others Don’t”), mă gândeam că în zilele noastre, având în vedere contextul economic incert, ne dorim tot mai mult de la angajații noștri. Dorim ca ei să se gândească la costuri, dorim să fie mai eficienți, să se implice mai mult, să vină cu propuneri care iau în calcul toate aspectele situaţiei, să se concentreze mai mult și să fie mai creativi.
-
Sunt situaţii în care un bun management chiar este o chestiune de viaţă şi de moarte
Amintiţi-vă atacurile din Oslo şi insula Utoya, ce au avut loc în Norvegia acum un an, când un terorist singuratic a plasat şi detonat maşina-capcană ce a dus la explozia unei clădiri guvernamentale, în urma căreia au murit opt oameni, apoi s-a deplasat pe insulă şi a împuşcat 69 de oameni, majoritatea tineri şi adolescenţi, aflaţi într-o tabără de vară.
-
Excelenţa în afaceri, de Jim Collins
Este o carte care se poate descrie simplu: 230 de pagini de informaţie valoroasă cu aplicabilitate atât pentru business, cât şi pentru o viaţă care poate atinge excelenţa. Aşa cum descrie autorul cu suflet de profesor: aduc la lumină această lucrare în spiritul educaţiei şi al învăţăturii.
-
In oglinda sau pe fereastra?
Jim Collins, autorul best-sellerului "Good to Great", sustine ca, atunci cand lucrurile merg bine, unii lideri se uita in oglinda si se felicita pentru cat sunt de grozavi; cand lucrurile merg prost, se uita pe fereastra si dau vina pe mediu, pe echipa, pe concurenta, pe consumatori etc. Exista si alti lideri care, atunci cand au rezultate excelente, se uita pe fereastra si arata spre echipa, spunand ca meritele sunt ale tuturor celor implicati. Cand rezultatele sunt slabe se uita in oglinda si isi asuma responsabilitatea. In ce relatie ar trebui sa fim cu oglinda?
-
Sfidez
Refuz, deocamdata, sa intru in corul bocitoarelor crizei. Prefer sa fac parte dintr-un grup vocal mic, dar vioi, cu un repertoriu mai tonic. Sunt deja destui cei care au imbracat haine de doliu dupa decedata perioada a creditelor fara limite, a pietei libere de competitie, a subventiilor cronicizate si a lui "merge oricum". Cu cat mai mare a fost marja de profit infulecata vreme de 19 ani, cu atat se plange mai abitir. Recviem. Tipete de ajutor! catre stat. Sau paralizie in grup...
Recomandările editorilor
-
Industria outsourcingului în era automatizării: 90% din activitățile de back-office pot fi digitalizate - STUDIU
90% dintre activitățile de back office din industria de externalizare a proceselor de afaceri pot fi acum automatizate, potrivit raportului „Reimagining Business Processes with AI”, lansat de Parseq. -
Generația Z simte presiunea incertitudinii: cum afectează anxietatea financiară viața tinerilor
Tinerii din Generația Z trăiesc cu un nivel ridicat de stres și anxietate, cauzat în principal de incertitudinea legată de viitor și de lipsa controlului asupra evenimentelor imprevizibile. -
Care este principala provocare a antreprenorilor români | SONDAJ
Găsirea clienților reprezintă principala provocare pentru mai mult de jumătate dintre antreprenorii români, arată un sondaj recent realizat de aSpace -
Va ajunge starea de sănătate a angajaților un nou indicator de business?
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing.