Skip to main content

harvard business review

    • Beneficiile weekendurilor prelungite

      Într-un articol recent de la Harvard Business Review, coach de time management, Elizabeth Grace Saunders, vorbește despre timpul liber, cel din concediile lungi, dar și de timpul liber necesar – atunci când ai pur şi
    • Cercetătorii de la Harvard au descoperit că șefii ar avea mustrări de conștiință atunci când își ceartă angajații

      La primul ei job avea șef direct un om bine-cotat profesional dar cu toane. Nu era deloc un reper moral pentru angajați pentru că uneori ajungea la serviciu cam șifonat și cu capsa pusă și oricât de bine și-ar fi făcut treaba un angajat, niciodată nu era bine, pentru că de fapt niciodată nu știa ce vroia. Cele mai frumoase zile erau când șeful nu era la serviciu. Prefera să muncească noaptea târziu decât să dea nas în nas cu șeful horor. A rezistat așa un an până când și-a dat demisia...
    • Proaspăt numit într-o funcție de conducere? Ai grijă la capcane

      Companiile investesc o mulțime de bani și timp în angajarea unui CEO sau a unui director executiv potrivit, capabil să stabilească o viziune și să facă schimbări în organizațiile lor. Cu toate acestea, în primele 18 luni, există 50% șanse ca noul CEO/executiv să părăsească firma. Acest eșec vine cu costuri enorme, perturbă atât organizația cât și departamentul financiar. 
    • Uită-te cu ochi noi la colegii tăi vechi

      Există vreun coleg cu care ai o relaţie de lucru încordată? Dacă, din întâmplare, eşti un fel de supererou al muncii care tocmai a răspuns cu „nu” la această întrebare, există măcar cineva cu care ai vrea totuşi să ai o relaţie mai bună? 
    • 6 reguli pentru a construi o cultură organizaţională grozavă

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Marii fondatori ai unor afaceri faimoase şi durabile înfiinţează companii nu pentru a crea, pur şi simplu, o companie, ci pentru a rezolva o problemă, pentru a răspunde unei chemări interioare şi pentru a înţelege că au un scop în viaţă prin a cărui îndeplinire ei pot, cu adevărat, schimba lucrurile într-un mod care să aibă o semnificaţie mai înaltă. Bineînţeles, ei vor, de asemenea, ca această companie să supravieţuiască – şi să prospere – chiar şi după ce ei merg mai departe, trecând la alte lucruri de care sunt pasionaţi.
    • Cum câștigi încrederea oamenilor în China şi în Vest

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
       
      China este cea de-a doua mare economie din lume, iar analiştii internaţionali se aşteaptă ca economia chineză să o depăşească pe cea a SUA în următorul deceniu. Acest fenomen de schimbare a polului puterii economice amplifică şi mai mult importanţa necesităţii ca directorii companiilor occidentale să construiască nişte relaţii de succes şi de o înaltă calitate cu omologii lor chinezi. 
    • Cum să dai un feedback eficient chiar și când n-ai destul timp

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Toţi tinerii directori cu care lucrez vor să fie şi nişte manageri buni, şi nişte mentori buni. Numai că, pur şi simplu, nu au timp să le facă pe amândouă sau cel puţin aşa simt ei. „Aş putea fie să câştig un nou contract, fie să-i scot pe oamenii mei în oraş, la un prânz, să discutăm despre cariera lor”, mi-a spus recent un lider din industria serviciilor financiare, întrebându-mă apoi retoric: „În industria aceasta şi în piaţa aceasta, ce crezi că am de gând să aleg?”
    • Cum folosesc liderii deştepţi instrumentele de social media

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.


      Avansurile înregistrate în materie de tehnologii digitale şi utilizarea instrumentelor rezultate din aceste avansuri în organizaţii poartă cu sine imensa promisiune de a le conferi putere oamenilor, la orice nivel ierarhic la care s-ar afla ei. Instrumentele aplicate în mediul reţelelor de socializare online - denumit generic social media - şi cele care permit munca în colaborare cu ceilalţi nu doar deschid uşa pentru o împărtăşire mai rapidă şi mai extinsă a cunoştinţelor, ci permit şi alte schimbări benefice, precum conversaţiile purtate prin sărirea peste nivelurile ierarhice, dărâmarea „zidurilor” care nu permit comunicarea veritabilă şi circulaţia informaţiilor între departamentele din interiorul companiilor, precum şi auto-organizarea. 
    • Ce succes are o firmă vândută de către compania-mamă?

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.


      Există foarte puţine zone de consens în privinţa răspunsului la întrebarea dacă firmele, diviziile sau subsidiarele care ajung să fie vândute de către compania-mamă – sau grupul de firme din care făceau parte – reuşesc să aibă nişte performanţe mai bune decât aveau înainte. Dintr-un studiu realizat în 1992 asupra firmele vândute în acest fel, prin aşa-numitele operaţiuni de „spin-off” (denumire aplicată, prin extensie, şi firmelor vândute prin aceste operaţiuni) , studiu care a fost citat foarte frecvent,  a rezultat că, în medie, performanţele pe care aceste firme le înregistrează după vânzare nu se îmbunătăţesc – şi este la fel de probabil să intre în declin – în comparaţie cu performanţele pe care le-au avut în ultimii trei ani care au precedat vânzarea.
       
    • Retailerul Sears a mai fost „cât pe-aci să cadă” şi şi-a revenit

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Nu a fost un an bun pentru venerabila reţea de magazine Sears, despre care se ştie că închide peste 130 de magazine şi concediază peste 5.000 de angajaţi. Îngrijorarea cauzată de faptul că s-ar putea să nu aibă un flux de numerar suficient ca să-şi finanţeze aprovizionarea magazinelor cu stocuri de marfă pentru perioada sărbătorilor de iarnă este motivul care, după toate aparenţele, a determinat compania să vândă din proprietăţile sale imobiliare, să renunţe la compania sa de îmbrăcăminte Land’s End - transformând-o într-o companie de sine stătătoare şi vânzând către ceilalţi acţionari toate acţiunile pe care le deţinea la Land’s End – şi  să adune 625 milioane $ din împrumuturi acordate fără garanţii imobiliare şi doar pe baza bonităţii sale, precum şi din finanţări obţinute prin emiterea de titluri de valoare ce permit cumpărătorilor acestor titluri ca, după un anumit termen, să le transforme în acţiuni la Sears.
    • Tu te simți apreciat?

      Tocmai m-am întors de la un eveniment de echipă organizat în afara companiei mele, The Energy Project. Aşa cum am convenit, l-am rugat apoi pe fiecare dintre angajaţii noştri să ia o mică pauză şi să spună care este, din tot ceea ce a realizat în ultimul an, lucrul de care se simte cel mai mândru.

    • Cinci decizii pentru liderii în devenire

      Oamenii iau tot felul de decizii pentru noul an: să mănânce mai sănătos, să facă mai mult sport, să obţină o promovare la birou, să îşi petreacă mai mult timp cu familia şi aşa mai departe. Deşi acestea sunt nişte obiective demne de laudă, noi avem o provocare mai importantă pentru tineri: gândiţi-vă serios la dezvoltarea voastră ca lideri.

Recomandările editorilor