Skip to main content

greseala

    • Despre mulțumire

      Am citit de curând câteva postări pe Facebook în care mulți oameni se plângeau de performanța Poștei Române. Eu sunt un utilizator frecvent al serviciilor ei, deoarece cumpăr tot felul de lucruri online, iar unele
    • Este OK să greșești!

      Învățarea continuă are beneficii nemărginite pe toate planurile. Iar după cum spunea Dan Berteanu, Managing Partner, Equatorial, pentru Revista CARIERE, „în afară de învățare continuă și experimentare, nu prea mai avem multe opțiuni sustenabile de
    • Câteva greșeli de e-mail care v-ar putea costa slujba

      Ca orice persoană în căutare de job, fiecare interacțiune pe care o aveți cu un potential angajator este o șansă de a face o impresie… bună sau rea. Fiți foarte atenți atunci când vă aflați în această situație: dați CV-ul către prieteni să îl citească, ca să nu aibă greșeli, redactați cu mare atenție o scrisoare de intenție, aplicați pentru job-ul dorit și petreceți ore în șir pentru pregătirea pentru interviu. Acum vine o parte foarte importantă: e-mail-ul. V-ați gândit vreodată că puteţi ajunge până la interviul final, dar din cauza unei mici greșeli din e-mail să ratați poate chiar șansa vieții voastre?
    • Îți pare rău? Say it like you mean it!

      „Îmi pare rău” și „scuză-mă” sunt două dintre expresiile pe care le spunem și le auzim în fiecare zi. De ce? Pentru că suntem oameni și suntem supuși greșelii. Când sunt rostite cu sinceritate, ele ne permit să ieșim onorabil inclusiv din situații grave. Ca să obținem iertarea, așadar, trebuie să mergem pe mâna englezilor și dacă ne pare rău, să o spunem cu toată convingerea. 
    • Cum să îți schimbi reputația la locul de muncă

      Te-ai simțit vreodată de parcă oamenii au o părere greșită despre tine la locul de muncă? Ei bine, fiecare acțiune a noastră, bună sau rea, poate fi interpretată într-o mulțime de feluri și poate duce la crearea așa numitei reputații. Vestea bună este că aceasta poate fi schimbată!
    • Cum îi spui şefului că a greşit

      O idee greşită a şefului nu îl afectează doar pe el, ci şi compania şi, implicit, pe tine. Ar trebui să îi spui dacă ai convingerea că face o şreşeală de management, dar este dificil să o faci. Rişti să răneşti orgolii, să se răcească relaţia între voi sau chiar să îţi pierzi jobul. Aşadar,  gândeşte-te! Chiar merită? Dacă răspunsul este afirmativ, trebuie să îţi creezi o strategie, să fii diplomat. 
    • Ai greșit. Ce faci mai departe?




      Pentru că urâm mediocritatea atunci când o regăsim la cei din jur, unii dintre noi tindem spre perfecțiune în tot ceea ce facem. Dar (din fericire!) nu suntem perfecți și nimeni, nici măcar noi înșine, nu trebuie să transforme perfecțiunea în singurul obiectiv existent pe plan profesional și nu numai. Asta pentru că eșecul (și implicit greșelile) este parte din viața noastră.
    • Răsvan Radu - Unicredit Ţiriac: Ai un mare handicap dacă ajungi la conducere prematur



      Are foarte multe realizări, dar nu vrea să le scoată în evidenţă. Atribuie cu modestie succesele companiei, echipei pe care o are în spate. Lecţiile de leadership le-a învăţat dând cu capul de pragul de sus şi recunoaşte că nu-i e frică să facă greşeli. Îşi împarte puţinul timp liber între familie, proiecte de caritate și prieteni. Pune accent pe muncă, iar sistemul meritocratic este unitatea de măsură cu care evaluează succesul unei persoane. Răsvan Radu, CEO-ul băncii UniCredit Ţiriac, este unul dintre puţinii oameni care ne inspiră.
    • Ai comis o gafă la job? Fii orientat spre rezolvarea ei, nu spre lamentare



      Oameni suntem, greşeli facem, după cum sugerează şi proverbul: ”errare humanum est, persevere autem diabolicum”. Una este să faci greșeli, alta să persiști în ele și cu totul altă afacere este să îți corectezi greșelile sau să știi cum să gestionezi o situație de acest fel. Erorile pe care le facem zi de zi de la muncă sunt un capitol aparte al acestei probleme. O greșeală la muncă îi poate afecta și pe alții, nu doar pe tine. Poți periclita business-uri întregi, poți provoca pierderi însemnate pentru firma ta sau îndepărta iremediabil clienți vechi. 
    • Gafa unui lider impune ca el să-şi ceară scuze personal


      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Toţi facem greşeli. Luăm decizii care se dovedesc a fi eronate şi facem afirmaţii lipsite de sensibilitate faţă de sentimentele celorlalţi, vorbim fără să gândim mai întâi şi ne lăsăm copleşiţi de emoţii. Dar, din cauză că îi plasăm pe directorii de rang foarte înalt la un standard mai ridicat decât pe ceilalţi oameni, atunci când aceşti lideri o dau în bară, gestul lor devine adesea un spectacol public.
    • 10 semne că şeful tău e un laş

      Dacă superiorul tău direct minte, îi spune fiecărui angajat ce vrea să audă, nu aplanează conflictele faţă în faţă, poate e timpul să încerci să schimbi echipa în care lucrezi sau chiar locul de muncă. Potrivit unui articol publicat pe LinkedIn de Rob Wyse, care a lucrat pe post de consilier în comunicare timp de decenii şi care a observat şi a lucrat cu sute de şefi, cei mai buni manageri sunt cei sinceri. Cei care îşi recunosc propriile slăbiciuni, abordează direct controversele şi nu se fac că o anume problemă nu există până când ea devine una şi mai gravă.

    • Ce fel de feedback preferi să dai: pozitiv sau negativ?

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Care dintre ele ţi-a fost de mai mare ajutor în carieră, feedback-ul pozitiv sau feedback-ul negativ? Dacă eşti la fel ca mulţi dintre oamenii pe care i-am întrebat într-un sondaj de opinie recent, ai răspuns „feedback-ul negativ”. Întotdeauna ne bucurăm să auzim că suntem lăudaţi, dar 57% dintre respondenţii din sondajul nostru preferă să audă nişte critici constructive. Aproape două treimi dintre ei sunt nişte oameni încredinţaţi că performanţa lor se va îmbunătăţi, iar carierele lor vor avansa, dacă managerii lor le-ar oferi un feedback corectiv.

    • Rebranding... sau repoziţionare?

      Este ca la noi, umanoizii: simţim nevoia să ne reinventăm. Să ne schimbăm... să schimbăm ceva, în funcţie de ce se întâmplă în noi, în jurul nostru. Orice brand are nevoie, la rândul lui, de o înnoire pentru a rămâne relevant în timp ce piaţa se dezvoltă. Care sunt capcanele?

Recomandările editorilor