Skip to main content

evaluare

    • MAREA (AUTO)REFLECȚIE

      Perturbați de pandemie, în mai multe feluri decât ne-am imaginat vreodată, ne-am trezit în postura de a reflecta mai mult la cine suntem, ce ne dorim cu adevărat și ce rol vrem să aibă munca
    • România sub codul roșu al examenelor naționale

      Măsurile extreme de securitate în cazul examenelor naționale pentru absolvenții claselor a VIII-a și a XII-a mă duc cu gândul la faptul că școala românească în examene s-a transformat într-un loc potențial al contravențiilor și infracțiunilor în loc să rămână o instituție de învățământ și de formare a caracterelor. În loc să investim în prevenirea fraudei în educație nu mai bine investim în educația propriu-zisă?
    • Poveștile despre eșecuri sau greșeli sunt o reamintire a faptului că toată lumea este vulnerabilă

      În stadiile timpurii ale carierelor lor, oamenii încearcă adesea să înveţe din experienţa altora, fiindcă le lipseşte propria experienţă. Ei îi observă pe liderii consideraţi a fi nişte exemple de urmat sau îi studiază pe liderii binecunoscuţi. Caută să obţină sfaturi de la lideri experimentaţi sau citesc studii de caz şi biografii în care este arătat modul în care au atins succesul aceşti lideri.
      Continuăm să vorbim despre toate acestea în serialul “De ce nu învață liderii mai nimic din succesele și din eșecurile lor”.
    • Cum creezi un program eficient de evaluare a angajaţilor de către propriii lor colegi

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

      Evaluările de performanţă la care sunt supuşi angajaţii sunt, încă o dată, un subiect fierbinte de discuţie. Companiile de audit şi consultanţă Deloitte şi Accenture au abandonat evaluările anuale de performanţă şi topurile angajaţilor, bazate pe calificative, pe care le făceau în fiecare an. Ce practici ar trebui să fie instituite în locul lor? Mulţi oameni cred că evaluările în timp real făcute de către colegii unui angajat sau de către omologii săi în „rang” vor fi o piesă-cheie în acest puzzle. De ce? Prin faptul că asigură o recunoaştere instantanee şi continuă a comportamentului pozitiv, oferită în mod tipic printr-o platformă socială publică, aceste evaluări produc nişte date mai bogate cu privire la angajaţi, oferindu-le managerilor o imagine mai clară a punctelor forte şi a punctelor slabe ale unei echipe sau ale unei organizaţii. 
    • Măsoară de două ori, taie o singură dată!

      Acest proverb englezesc, ne spune în esenţă că e mai bine să petrecem ceva mai mult timp măsurând şi planificând, decât să pierdem timpul refăcând totul din cauza unei decizii luate in grabă. În piaţa de resurse umane, în ultimii ani s-a discutat din ce în ce mai mult acest subiect. Cum e mai bine să procedăm, să ne bazăm pe instinct şi pe recomandări în cadrul proceselor de HR sau să folosim instrumente de măsurare? Astfel au fost create două tabere, una care consideră că e mai important să măsori, în timp ce a doua e de părere că e suficient să te bazezi pe instinct şi pe recomandări. Nici una dintre metode nu este greşită, ci mai degrabă incompletă. E bine să ai şi o imagine obiectivă asupra persoanei evaluate, indiferent că e vorba de un proces de recrutare, de evaluare a nevoilor de training sau de evaluare a performanţelor, însă de cele mai multe ori nu este suficient pentru a lua decizia corectă. Ai nevoie şi de un input personal, fie ca el vine din recomandarea a unei persoane în care ai încredere sau din propriile instincte.
    • Cum e să fii manager în Ucraina

      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Majoritatea oamenilor din lume consideră că efectele conflictului din Ucraina – marcat de luptele armate ce au loc în estul ţării între armata ucraineană şi separatiştii pro-ruşi susţinuţi de Moscova – reprezintă o catastrofă geopolitică şi umanitară. În fosta mea poziţie, de Managing Director al companiei Philip Morris din Ucraina, unde am lucrat din ianuarie 2012 şi până în februarie 2015, am fost forţat să văd situaţia drept o criză care ne punea în pericol oamenii, operaţiunile şi profitul. Atunci când protestele paşnice s-au transformat în ciocniri violente, iar confruntările şi luptele armate au devorat întreaga naţiune ucraineană, în compania noastră „a picat” orice regulă după care se desfăşurau în mod normal, până atunci, operaţiunile de afaceri. Fluxurile noastre de aprovizionare şi distribuţie au fost întârziate sau întrerupte; am pierdut teritorii de piaţă din cauza războiului şi a anexării de către Rusia a teritoriului aferent regiunii din peninsula Crimeea; am fost nevoiţi să gestionăm impactul mobilizării militare a unora dintre angajaţii noştri şi a trebuit să-i relocăm sau să-i redistribuim în alte puncte de lucru pe aproape 100 de angajaţi, împreună cu familiile lor. 
    • Uneori, 70% este suficient. Exemplul Dropbox




      Stabilirea unor obiective concrete este una dintre cele mai importante etape în dezvoltarea unei afaceri. Iar când afacerea creşte într-un an cât altele în şapte, ajustarea acestor obiective devine inevitabilă. Care este, însă, cea mai eficientă modalitate de a stabili aceste ţinte?
    • Tehnologia poate ajuta la integrarea veritabilă a noilor angajaţi



      © 2015 Harvard Business School Publishing Corp

      Concurenţa dintre cele mai inovatoare companii devine din ce în ce mai acerbă în atragerea unora dintre cele mai râvnite resurse: angajaţii talentaţi. Numai că mult prea mulţi dintre noii angajaţi le scapă companiilor printre degete din cauza experienţei iniţiale neplăcute prin care ei trec în noua companie.
    • Cele mai frecvente stangacii ale managerilor

      Ca angajat al unei companii, s-ar putea sa te intalnesti cu cineva care are mereu „o foarfeca la indemana” si care e pregatit sa te ajute sa arati asa cum crede el ca ar trebui. Si nu ma refer neaparat la infatisarea ta exterioara, ci la modul de gandire, de a face lucrurile sau de a te purta. Am observat in companii o serie de comportamente nefericite, care ar trebui inlaturate deoarece, uneori, pot fi extrem de costisitoare.

    • Cum să-l ajuţi pe un subordonat cu performanţe slabe să îşi revină

      © 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

      Ca manager, nu poţi accepta ca un angajat să aibă performanţe mediocre sau chiar slabe. O asemenea situaţie este frustrantă, consumă timp inutil şi îi poate demoraliza pe ceilalţi oameni din echipa ta. Dar ce ar trebui să faci atunci când performanţele unui angajat nu se ridică la standardele acceptate? Cum îl ajuţi să îşi schimbe comportamentul problematic? Şi cât de mult laşi să continue situaţia până când decizi că a venit momentul „să îţi reduci pierderile”?

Recomandările editorilor