Cel mai des întâlnit motiv pentru care utilizatorii instalează programe ad blocker este reclama iritantă, care ori blochează conținutul site-ului, ori deranjează prin auto-play și lipsa unei modalități de a o închide.
În aceeași ordine de idei, procentul celor care nu au instalat însă au aflat de existența programelor de blocare a publicității online a crecut cu 8% față de anul trecut, de la 43.3% la 51.3%.
Nu în ultimul rând, în topul activităților online afectate de publicitatea agresivă au rămas, ca și anul trecut, citirea știrilor și vizionarea de filme online, utilizatorii de internet semnalând astfel domeniile cu cele mai mari probleme când vine vorba de afișarea publicității.
O diferență notabilă față de rezultatele anului trecut este dată de categoriile de conținut cele mai afectate de folosirea programelor de tip ad block. Deși este în creștere cu aproape 10% an la an, categoria sport coboară de pe primul loc (în 2016) pe locul 9, top 5 fiind format din categoriile:
- - Satiră și umor
- - Lifestyle masculin
- - Auto & Moto
- - IT & C
- - Video & TV Online
În premieră, anul acesta a fost măsurată şi folosirea programelor de tip adblock pe mobil, procentele aici fiind mult mai mici: 1,36% pe telefon şi 2,11% pe tabletă.
La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre BRAT si IAB, iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.

O vizită pe unele dintre cele mai populare website-uri din România ne poate arăta de ce: experiența de utilizare oribilă, creată de un fenomen pe care nu îl putem numi altfel decât “îndopare cu publicitate” în formate iritante, este o practică frecvent întalnită. În această situație, publicațiile online au o obligație reală față de industrie și fațăde ei înșiși să reclame aceste practici publicitate sub-standard care alimentează nevoia utilizatorilor de a instala un ad blocker", a spus Aidan Joyce, CEO Oriel.