Depresia pandemică, o luptă pentru fiecare angajator
Provocările oricărei companii erau mari înainte de pandemie. Acum cu atât mai mult, pentru că pentru mulți angajați problemele apărute între timp sau backgroundul lor au dus la acumularea depresiei. Un studiu internațional Gartner arată că 29% din forța de muncă la nivel global se descrie ca având depresie din cauza pandemiei de Covid-19. Din acest motiv, firmele trebuie să fie deschise față de angajați și să afle mereu cum se simt aceștia, pentru a putea să anticipe problemele sau să le ofere beneficii adaptate nevoilor. Dacă, înainte de pandemie, nevoile angajaților variau de la beneficii legate de abonamente la sala de fitness și bonuri de masă la cărți gratuite, acum psihoterapia e importantă. Unul din cinci angajați din România ar vrea ca firma să ofere beneficii extrasalariale care țin de psihoterapie. „Discuția despre beneficiile pentru angajați nu mai poate fi purtată doar în biroul de Resurse Umane. E momentul să întrebăm angajații ce nevoi au și apoi să analizăm capacitatea organizației de a le oferi beneficii relevante. Faptul că oamenii simt nevoia de a fi susținuți financiar pentru servicii de terapie ar trebui să fie un indicator clar pentru companii despre nevoia de wellbeing pe care o au angajații. În final, odată ce oamenii sunt bine, companiile au și ele de câștigat”, afirmă Costin Tudor, fondator și CEO al Undelucram, companie românească unde angajații pot oferi ratinguri angajatorilor.