ALERGATUL DE CRIZA
Chiar daca la nivel national nu stam foarte bine, in lume, tot mai multe persoane prefera sa elimine stresul prin miscare, facand sport acasa sau la sala. Pana si Barack Obama a optat pentru propunerea de aparatura wellness pentru acasa, continuandu-si programul obisnuit de exercitii in propriul apartament, chiar si pe durata summitului G8.
La noi, cele mai cautate echipamente de fitness sunt benzile de alergare.Exercitiile care se bazeaza pe alergare sunt simple, urmaresc o miscare naturala a corpului, motiv pentru care majoritatea persoanelor prefera sa adopte acest tip de activitate cardio. Tot la mare cautare sunt si bicicletele de camera, mai ales datorita pretului accesibil.
In ceea ce priveste costurile pe care le presupune o investitie in echipamente de fitness, acestea variaza de la 100 de euro (Wellness Ball) la cateva sute de mii de euro, in cazul amenajarii unui centru wellness.
"Piata locala nu este inca una matura, insa este in crestere, deci poti avea profit daca produsele si serviciile oferite sunt de o calitate net superioara", spune Dimitrios Sabalis, Executive Director Global Eye Investments, unul dintre liderii pietei in domeniul furnizarii echipamentelor de fitness. Sabalis a observat ca tot mai multi romani practica sportul sau orice alta activitate prin care se mentin in forma.
RELAXAREA DE ACASA
A doua categorie de consumatori dornici sa scape de stres este a celor care prefera sa-si descreteasca fruntile si sa uite de criza relaxandu-se. Asa cum spuneam si la inceputul articolului, firmele care distribuie produse de relaxare au fost mai putin atinse de criza. Este si cazul companiei Osim - intrata pe piata locala cu primul magazin in luna decembrie a anului trecut. "Am observat ca in ultimele luni, consumatorii s-au orientat catre produse de masaj. Interesul pentru fotoliile de masaj a fost si este mare in continuare", spune Sorin Stancu - Vicepresedinte Dezvoltare Business & Strategie la Osim.
Acest lucru nu este chiar intamplator. Orientarea spre un anumit tip de produs tine si de sezonalitate. Primavara si vara lumea este mai interesata de aspectul fizic sau pur si simplu prefera sa faca miscare in parc, in aer liber. Toamna si iarna, majoritatea se retrag acasa, pentru a se relaxa.
La nici un an de la intrarea pe piata a francizei Osim, cele mai bine vandute produse sunt centurile de masaj, dispozitivele de masaj pentru picioare si gambe, dispozitivele pentru masajul capului si umidificatoarele de aer. In ceea ce priveste diversitatea produselor, preturile sunt cuprinse intre 100 si 17.000 de ron. Preturile celor mai vandute produse variaza intre 600 si 1.600 de ron.
SPA-UL, DESTINATIE DE VACANTA
Pentru cei cu dare de mana, spa-urile sunt locul potrivit cand vine vorba despre relaxare. Spre deosebire de industria frumusetii sau a produselor de lux, care nu au fost ocolite de criza, in spa-uri, numarul clientilor a ramas neschimbat fata de anul trecut. "Exista persoane care renunta uneori la bugetul alocat unei vacante sau achizitiei unei haine si isi ofera o sedinta de spa pe saptamana. Sau inlocuiesc o vacanta scumpa in strainatate cu o vacanta la un spa din tara", spune Liliana Paraipan, Director General la Eden Spa. Majoritatea clientilor prefera masajele de relaxare, de detensionare, terapiile antistress (baile cu saruri si uleiuri esentiale de lavanda, impachetarile cu produse cu efect calmant, hidroterapie uscata) si serviciile de detoxifiere. Terapia pe baza de struguri cu scop de regenerare si tratamentele pe baza de afine (utile in procesul de detoxifiere si imunizare a organismului) sunt vedetele sezonului. Si pentru ca am adus vorba despre clienti, in cazul centrelor spa, chiar daca numarul barbatilor preocupati de aspectul fizic si ingrijire este intr-o continua crestere, femeile continua sa predomine. "As putea spune ca nu mai este o simpla curiozitate ca un barbat sa mearga la spa. Mai mult, au inceput sa se practice si cadourile sub forma cardurilor-cadou spa pentru barbati", declara Paraipan.
In cazul Eden Spa Bucuresti, proportia este de 75-80% in favoarea femeilor, in timp ce pentru The Spa din Hilton Sibiu, aceasta este de 50%. Barbatii apeleaza la spa in special pentru masaje si hidroterapie, iar femeile adauga si tratamente faciale, exfolieri, impachetari, tratamente antiimbatranire.
RELAXARE INTRE DOUA SHOPPINGURI
Cineva s-a gandit inclusiv la persoanele care frecventeaza centrele comerciale si obosesc facand shopping sau cautand tinuta perfecta... Baneasa Shopping City, de pilda, a fost prevazut chiar din faza de proiectare cu astfel de zone. Potrivit Loredanei Croicea, Sales & Marketing Director al Baneasa Shopping City, majoritatea culoarelor din interiorul centrului sunt prevazute cu zone special amenajate, in care exista fotolii de masaj contra cost.
La sfarsitul lunii mai a.c, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) tragea un semnal de alarma: un roman din patru este obez, iar fiecare al doilea roman are probleme cu greutatea. Doua dintre cele mai importante cauze indicate de specialisti au fost stilul de viata sedentar si alimentatia defectuoasa. Cu o situatie asemanatoare se confrunta si Statele Unite. Potrivit site-ului AmericanTrails.org, 60% dintre adulti nu fac cele 30 de minute de sport recomandate zilnic, iar 30% sunt sedentari. Altfel spus, ar fi util sa va ganditi de mai multe ori cand alegeti relaxarea sau miscarea.