1. Conținutul video devine esențial
Conținutul video devine esențial în mediul digital. Simona Stoica, Marketing Manager la Lenovo România, spune că nicio campanie de marketing nu mai poate fi concepută fără video. Ba chiar crede că, în 2016, campaniile de marketing vor fi gândite în primul rând pentru mediul digital, comunicare va fi de tip unu la unu, campaniile vor fi personificate iar accentul va fi pus pe storytelling, emoție și engagement. Potrivit unui studiu Cisco, citat de aceasta, în 2017, 69% din traficul pe Internet va fi realizat de video.„Sfatul meu este să investiți în idee, în creație, și atunci nu veți mai avea nevoie de un buget mare de media. Trebuie urmărite trei aspecte: engagement- nu doar vizite, ci și interacțiunea consumatorului cu conținutul, sharing- dacă ideea este foarte bună, consumatorul o va da mai departe, diferențiere- trebuie să comunici într-un fel aparte, comunicarea să fie disruptivă”. Cercetarea este cea mai importantă parte pentru a fi inovativ, mai spune Simona Stoica. Aceasta recomandă promovarea cross-platform: înregistrarea video trebuie pusă pe toate canalele deținute, chiar și pe cele considerate nerelevante, pentru că linia dintre personal și business tinde să dispară. Alte sfaturi ale specialistului Lenovo: dă-i consumatorului suficiente informații, vorbește despre nevoile lui, nu despre produsul tău, folosește o poveste pentru a transmite mesajul, vorbește pe limba consumatorului: scurt și savuros. Simona Stoica spune că foarte importantă este și optimizarea pentru mobil.
Și Laurențiu Dumitrescu, Managing Director la Digital Star, pune accentul pe rolul video și subliniază că traficul pe mobil a crescut foarte mult în ultimul an. Spre deosebire de video din publicitatea clasică, unde exista o limitare de 30 de secunde, video pentru mediul digital poate fi de 2, 5 sau 8 minute, crede Dumitescu. Atât timp cât campania este bine făcută. „Nu mai există nicio regulă care să se mențină pe termen lung, totul trebuie regândit la fiecare trei luni, în funcție și de ce decid deținătorii platformelor gen Facebook”, crede Laurențiu Dumitrescu.
2. Noile rețele sociale sunt centrate pe „acum”
Noile rețele sociale le vor înlocui treptat pe cele actuale, cel puțin în cazul tinerilor. Claudia Chirilescu, General Manager Spoon, spune că noile rețele Snapchat și Periscope pun mai mult accent pe momentul actual. Prima, cu mare priză la consumatorii din SUA și Asia, dar deja cu utilizatori și la noi, permite postarea de fotografii și filmulețe care nu pot fi vizualizate decât cel mult 24 de ore. „Conținutul este efemer, dar tocmai de aceea este mai autentic și transparent. Consumatorii sunt mai activi decât brandurile, dar brandurile îi pot folosi ca influenceri, pentru că au mulți followeri și credibilitate”.Cea de-a doua rețea, Periscope, a fost lansată în martie 2015, după ce fusese cumpărată de Twitter în ianuarie. Este o aplicație pe mobil care permite transmisiuni live de la evenimente și interacțiunea cu cel care postează. Sunt deja 10 milioane de conturi. Această rețea poate fi folosită pentru transmiterea diferitelor evenimente, așa cum s-a întâmplat deja cu Săptămâna Modei de la New York. „Facebook este îmbătrânit, se vede și din faptul că în ultimii 3 ani creșterea nu a venit de la categoria tânără de consumatori. You Tube presupune un consum pasiv. Tinerii din România preferă acum Whatsapp și Instagram. Esențială pentru branduri va fi gândirea strategică, găsirea acelor canale care funcționează în cazul lor și interconectarea acestora”, mai spune Claudia Chirilescu.