Grupul Nestlé a anunțat rezultatele financiare pentru primele nouă luni ale anului 2025. A înregistrat o creștere organică de 3,3%, în timp ce creșterea internă reală (RIG) a fost de 0,6%, iar impactul prețurilor (pricing) s-a situat la 2,8%.

Philipp Navratil, CEO-ul Nestlé, a declarat: „Creșterea condusă de RIG reprezintă prioritatea noastră numărul unu. Am mărit investițiile pentru a realiza acest lucru, iar rezultatele încep să apară. Acum este momentul să facem și mai mult și să ne mișcăm și mai repede pentru a accelera acest trend de creștere. Pe măsură ce mergem mai departe, vom fi riguroși în cum abordăm alocarea resurselor, prioritizând oportunitățile și categoriile cele mai rentabile.

Vom fi mai îndrăzneți în a investi la scară mare și în a stimula inovația pentru a obține o creștere accelerată și crearea de valoare. Promovăm o cultură care îmbrățișează mentalitatea de performanță, care nu acceptă pierderi de cotă de piață și în care victoriile sunt răsplătite”.

CEO-ul Nestlé a mai precizat că Nestlé va continua măsurile de optimizare a costurilor, inclusiv reducerea numărului de angajați la nivel global în următorii doi ani, într-un mod transparent și respectuos, pentru atingerea obiectivului de 3 miliarde CHF economisiți până la sfârșitul anului 2027.

Performanța grupului

În primele nouă luni, vânzările totale raportate ale Nestlé au fost de 65,87 miliarde CHF, în scădere cu 1,9% față de aceeași perioadă a anului precedent. Creșterea organică a fost pozitivă în toate zonele și diviziile globale.

În Zona Europa, vânzările au atins 12,79 miliarde CHF, cu o creștere organică de 4,3% și RIG de 0,5%, susținută în special de cafea, dulciuri și hrană pentru animale de companie. În Nestlé Health Science, vânzările au fost de 4,85 miliarde CHF, cu creștere organică de 3,8%, iar Nespresso a înregistrat vânzări de 4,71 miliarde CHF, cu o creștere organică de 6,7%.

În al treilea trimestru, creșterea organică la nivel global a urcat la 4,3%, cu RIG ce a revenit la 1,5%, susținută de investiții și gestionarea elasticității prețurilor. Cafeaua și dulciurile au fost principalii contribuitori, în timp ce creșterea organică pe piețele dezvoltate a fost de 2,1%, iar pe piețele emergente de 5,2%. Retailul a crescut organic cu 3,1%, canalele out-of-home cu 6,2%, iar vânzările prin e-commerce au înregistrat un avans de 13,2%, au ajuns să reprezinte 20,2% din vânzările totale ale grupului.

Rezultatele Nestlé România

Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România, a declarat: „În primele nouă luni ale acestui an, Nestlé România are o creștere organică de 4,6%, ceea ce reflectă o muncă asiduă și continuă a echipei noastre pentru a ne menține în topul preferințelor consumatorilor români. Ne dorim să ne consolidăm performanța de până acum și să marcăm al doisprezecelea an consecutiv de creștere. Sunt foarte mândră de echipa noastră și le mulțumesc tuturor pentru eforturile susținute pe care le fac în fiecare zi și pentru implicare”.