Există un barometru de business? În ceea ce privește mediul de afaceri din România? Vă propun să creăm o nouă abordare. Centrată pe întrebări redundante: “Cum putem menține un mediu de afaceri bun în România? Și cum putem menține competitivitatea companiilor? Tot aici, la noi în țară.
Răspunsuri sunt multe, complexe, uneori pozitive, alteori negative. Vorbim, de ce nu, și relaţii de afaceri, indicatori de performanţă, propuneri solide (dacă se poate) pentru viitor.
Camera Franceză de Comerț și Industrie din România (CCIFER) a invitat, pe 19 noiembrie, directorii generali si directorii de afaceri publice din companiile membre, la conferința anuală „Perspective Economice ale României”. Conferință care și -a propus să surprindă tendințele sectoriale, regionale, macroeconomice. Plus, lucru important, MORALUL companiilor cu privire la contextul economic actual și viitor, plus tendințele pe piața muncii.
Percepție neutră
În deschiderea conferinței Francois Coste - președinte CCIFER a prezentat rezultatele barometrului de conjunctură economică 2018. Care a prezentat percepția companiilor asupra evoluției mediului de afaceri și a oportunităților. Rezultatele consolidate ale Barometrului de conjunctură economică CCIFER pentru anul 2018 arată că 34% dintre companii consideră că în momentul de față condițiile generale de desfășurare a afacerilor în România sunt nefavorabile, 46% au o percepție neutră și doar 20% apreciază condițiile ca fiind favorabile.
ES Michèle Ramis, Ambasadoarea Franței în România, Victor Micula - secretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe si Iancu Guda – CEO Coface Services au vorbit despre competitivitatea mediului de afaceri românesc pe plan european și nu numai.
Ani lungi de stagnare
Iancu Guda a fost foarte direct: în discursul său a evidențiat cum mediul de afaceri din România, din păcate scade. “De la 700.000 de companii în 2007, acum mai avem doar 500.000. În condițiile în care populația României a scăzut în cel mai accelerat ritm de pe Pământ. De fapt, au murit 200.000 de companii”. De asemenea, analistul economic a mai subliniat că din cele 6.500 de companii înființate în România în anul 1990, doar 39 mai sunt azi în viață. “Jumătate din companiile active azi sunt înființate după anul 2010. Avem în România un copil de 10 ani, față de un tânăr de 19 ani în Polonia”. Am mai aflat de la Iancu Guda că România are doar 23 de firme la mia de locuitori și că “noi am sprintat în 2008 după care am stagnat în următorii șase ani; Și acum sprintăm, în 2018, dar vor urma ani lungi de stagnare”.
Între îngrijorări și optimism
Pe aceeași idee, revenind la datele barometrului, principalii factori de îngrijorare exprimați de participanții la acest sondaj anual sunt lipsa forței de muncă. Plus creșterea prea rapidă a costurilor forței de muncă pentru a fi compensată prin creșteri din producție. La care se adaugă lipsa investițiilor publice pentru deblocarea proiectelor în transport și sănătate, lipsa de predictibilitate reglementară și fiscală, combinată cu instabilitatea politică. Printre toate aceste repere îngrijorătoare au fost și luminițe de optimism. Provenite dinspre panelul conferinței, moderat de Adriana Record – Director Executiv al CCIFER. Panel focalizat pe evoluția mediului de afaceri, perspective sectoriale și (totuși) atractivitatea României.
Între îngrijorări și optimism, între companii versus România, rămâne un mesaj (care poartă tot semnătura Iancu Guda): „Dacă nu plantezi semințe acum, nu ai ce culege mai târziu. Iar <semințele> în cazul economiei românești sunt: investițiile în educație și investițiile în companii”.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința