Un alt avantaj al camerelor inteligente de hotel și al Internetului obiectelor (IoT) este posibilitatea personalului hotelului de a controla atmosfera din cameră dintr-un loc îndepărtat.
Pe baza preferințelor clientului, un algoritm poate aloca unui oaspete o cameră într-o zonă liniștită a unui hotel, la etajul superior. Lumina este ușor diminuată pentru a crea o atmosferă caldă, temperatura este optimă și chiar umiditatea este stabilită la un nivel la care oaspeții se simt confortabil. Senzorii suplimentari din cameră pot crește și mai mult confortul. „De exemplu, un senzor poate detecta când oaspeții se scoală din pat și se activează automat luminile de ghidare mici, nemaifiind nevoie să caute întrerupătorul pe întuneric“, explică Mihai Zamfir. Un alt avantaj al camerelor inteligente de hotel și al Internetului obiectelor (IoT) este posibilitatea personalului de a controla atmosfera din cameră dintr-un loc îndepărtat. Acest lucru este util în special atunci când vine vorba de a obține o cameră de hotel gata pentru un oaspete nou, îmbunătățind nivelul de confort cu care sunt întâmpinați la check-in. Într-un hotel inteligent sistemul de încălzire poate fi configurat astfel încât temperatura să fie reglată automat cu un anumit interval de timp înainte de a intra un invitat în cameră, fără ca personalul să fi trecut fizic pe acolo, economisind timp și efort. COSTURI REDUSE PENTRU PROPRIETARII DE HOTELURI Pentru proprietarii de hoteluri, unul dintre cele mai mari avantaje ale implementării tehnologiei constă în costurile reduse. Acest lucru se datorează în primul rând îmbunătățirii durabilității și a eficienței energetice în camere, anumite dispozitive fiind utilizate numai atunci când sunt necesare. De exemplu, o cameră inteligentă poate fi configurată astfel încât puterea becurilor să fie redusă în mod automat în timpul orelor de lumină sau încălzirea să se oprească automat atunci când într-o cameră se atinge temperatura specificată sau când nu este ocupată. Astfel, se pierde mai puțină energie. În cele din urmă, un avantaj care este uneori trecut cu vederea când vine vorba de camere inteligente este capacitatea îmbunătățită de a anticipa problemele tehnice și de a repara repede ceea ce se defectează. Tehnologia permite hotelurilor să intervină în cel mai scurt timp posibil, evitând situațiile în care nevoia de a repara ceva într-o cameră provoacă disconfort clienților. „În esență, utilizarea tehnologiei IoT permite monitorizarea de la distanță a performanțelor dispozitivelor electronice, oferind personalului hotelier informații live despre starea lor de funcționare. Aceasta înseamnă că problemele pot fi observate înainte de a deveni critice, pot fi efectuate reparații sau pot fi instalate dispozitive de înlocuire“, explică Mihai Zamfir. „Pe măsură ce un număr tot mai mare de companii hoteliere încep să-și dezvolte strategiile de camere conectate, va fi interesant să vedem cu ce soluții vin să câștige bătălia pentru clientul de mâine“, a adăugat acesta. Într-o industrie în care diferențierea este esențială, hotelurile vor fi recompensate cu o satisfacție ridicată a clienților și o loialitate crescută, dat fiind faptul că datele colectate în timpul șederilor lor anterioare îmbunătățesc calitatea serviciilor. Ori de câte ori sunt colectate și stocate date, apare problema confidențialității. Operatorii vor trebui să depună eforturi mari pentru a proteja datele clienților în vederea menținerii încrederii și pentru a respecta reguli stricte, așa cum cere Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), pus în aplicare recent de Uniunea Europeană.