OK Center și OTP Community
În ultimii doi ani, două proiecte importante au fost lansate în cadrul Fundației – OTP Community, un program de voluntariat dedicat și coordonat de angajații băncii, și OK Center în București, un agregator de conținut educațional. OTP Community este un program de voluntariat început în octombrie 2016, susținut de către CEO-ul OTP Bank România, László Diósi, și este dedicat voluntarilor care doresc să își pună amprenta în comunitatea locală și să contribuie la scopul principal al Fundației. Obiectivul principal este de a susține educația copiilor din zonele defavorizate, de a contribui la prevenirea abandonului școlar. Cu acest scop au fost organizate târguri tematice cu acțiuni de strângere de fonduri, acțiuni de colectare donații și acțiuni de voluntariat împreună cu ONG-urile partenere. „Efectele în rândul angajaților au fost peste așteptări: au fost angrenate persoane care până acum nu se implicau în activități caritabile, relațiile colegiale au depăşit zona de business și s-au născut noi prietenii între angajați”, spune Diana Mişa, Director Resurse Umane, OTP Bank România. OK Center este primul centru din România dedicat educației financiare, atât pentru adolescenți, cât și pentru adulți. „Susținem dezvoltarea organică a societății românești, printr-o abordare de învățare de la individ la comunitate, în ceea ce privește managementul financiar. Credem în inovație, centrare pe tineri, integritate, învățare continuă, colaborare. Creăm un mediu de învățare cât mai aproape de cel real”, explică Nora Dobre. Astfel, cursanții au șansa să aplice concepte practice, precum asumarea riscurilor, planificarea, lucrul în echipă, dezvoltarea gândirii strategice, cunoștințele financiare, ingrediente esențiale în contextul cotidian. La centru se desfășoară cursurile Fundației, dar spațiul este oferit și tuturor ONG-urilor și organizațiilor care oferă programe educaționale.Din ce în ce mai mulți angajați implicați
Anual, în acțiunile de voluntariat intern, se implică aproximativ 500 de angajați, la nivel național. Alături de angajații mai activi și mai implicați, mai există o categorie, mai discretă, care anual redirecționează 2% din impozitul pe venit către o cauză în care cred. La un recent sondaj intern, 77% dintre angajați au declarat că fac anual acest lucru. „Nu există selfie care să îi poată cuprindă pe toți colegii implicați”, spune Diana Mișa. De exemplu, în fiecare anotimp, în ziua de luni, sunt organizate târguri tematice, iar cu fondurile obținute, au fost cumpărate și transportate pachete de Crăciun pentru o grădiniță de la sat, a fost achitat transportul pentru mobilierul donat de bancă unor școli din țară, au fost organizate două excursii de o zi în București pentru copii fără posibilități financiare și multe altele. Un alt program intern care împlinește 10 ani este „Donează sânge! Salvează vieți!”, în parteneriat cu Centrul de Transfuzii Sanguine București, și care are mulți voluntari dintre angajați. „De la an la an, numărul de voluntari este în creștere. În fiecare an, avem în medie patru sesiuni de donare de sânge la birou, iar la fiecare sesiune peste 50 de colegi se oferă voluntari. Ținând cont că sângele donat de o singură persoană poate salva trei vieți, bilanțul la care am ajunge printr-un calcul simplu este impresionant”, explică Diana Mișa. Care sunt câștigurile din CSR? Așa cum spune și Nora Dobre, nu este o activitate care se poate exprima în ROI. Impactul însă persistă în întregul ecosistem al companiei – clienți interni, clienți externi, fie persoane fizice sau juridice. Pentru angajați e o mulțumire, satisfacție și motivație ca prin proiecte de CSR să ofere soluții. Clienții persoane fizice pot beneficia de programe, iar clienții persoane juridice, de asemenea. „Există clienți corporate care au optat să ducă în companiile lor programe derulate de Fundație, cursuri, traininguri, acțiuni comune de voluntariat. Câștigurile scontate au la bază principiul win-win. Este ecuația câștigătoare a programelor de CSR”, explică Nora Dobre. De exemplu, OTP Bank România oferă anual angajaților două zile libere pentru voluntariat. Echipa de Resurse Umane a oficializat în 2017 acest demers, prin includerea în contractul colectiv de muncă la nivelul băncii.
Diana Mişa,
Director Resurse Umane, OTP Bank România
