O masă echilibrată pentru o familie de patru persoane costă în medie 7 euro în Uniunea Europeană, însă majoritatea gospodăriilor dispun de doar 5-6 euro, ceea ce determină prioritizarea proteinelor și glucidelor în detrimentul legumelor, surse esențiale de fibre, vitamine și minerale.
Ca să răspundă acestei provocări, MAGGI, marca globală de alimente parte a Grupului Nestlé, investește în produse care facilitează consumul de mese echilibrate, fără compromisuri între nutriție, gust, comoditate și preț accesibil.
„Construim un ecosistem de produse și rețete care permite familiilor europene să pregătească mese mai bune în fiecare zi. Ne concentrăm atât pe soluții complete și echilibrate nutrițional, cât și pe produse care completează alimentele proaspete – legume, carne, pește. Gustul rămâne prioritar, iar MAGGI poate fi partenerul responsabil de gust chiar și pentru preparatele simple”, explică Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție Nestlé Europa de Sud-Est.
Tendințele alimentare în Europa
Studiul Mercury Plus 2025 arată că europenii mănâncă mai des, aproximativ 4-5 mese și gustări pe zi, față de 3 în trecut. Sandvișurile, lipiile umplute (wrap) și salatele se află printre opțiunile în creștere rapidă. Gătitul acasă cu friteuze cu aer cald și mâncarea la pachet devin tot mai populare, însă 70% dintre europeni nu consumă suficiente fibre, iar 90% nu sunt conștienți de această deficiență.
Friteuza cu aer cald contribuie la creșterea meniurilor echilibrate, iar aproape 30% dintre gospodăriile europene dețin deja un astfel de dispozitiv. Nestlé estimează o creștere de aproape 50% până în 2028. MAGGI extinde gama de produse potrivite pentru friteuzele cu aer cald în 12 țări europene, oferind instrucțiuni și simboluri pe ambalaje pentru prepararea rapidă a meselor sănătoase.
„Tinerii caută gusturi mai îndrăznețe, iar bucătăria asiatică este în top: 83% au încercat bucătăria indiană, 62% pe cea chinezească, 52% thailandeză și 50% japoneză”, spune Nicoleta Tupiță. MAGGI va dezvolta categoria de tăiței, transformând-o într-o opțiune completă de masă, cu legume proaspete, carne sau ouă.
Agricultura regenerativă
Nestlé prioritizează Agricultura Regenerativă, asigură ingrediente sustenabile și de încredere. În prezent, 60% din ingredientele cheie pentru produsele MAGGI provin de la fermieri care practică agricultura regenerativă, iar obiectivul este 80% până în 2030. Totodată, 100% din roșii și ceapă sunt deja provenite din acest tip de agricultură prin Programul de Aprovizionare Responsabilă Nestlé.