In spatele acestui trofeu, a unor produse, proceduri si metodologii de asigurare a calitatii, stau oamenii de la SIVECO. Despre ei si despre ce recompenseaza, de fapt, acest premiu, am stat de vorba cu Dana Bichir, Quality & Human Resources Manager si Viorica Manea, Deputy Quality & Human Resources Manager in cadrul SIVECO Romania.

Definitia SIVECO a calitatii

"Calitatea inseamna sa definesti, sa implementezi, sa masori, sa monitorizezi si sa imbunatatesti in permanenta procesele din organizatie care duc la livrarea produselor si a serviciilor catre clienti. Aceasta presupune colectarea cerintelor de la beneficiari, analiza, proiectarea, dezvoltarea, testarea, instalarea, scolarizarea utilizatorilor finali, precum si asistenta tehnica ulterioara", spune Dana Bichir, Quality & Human Resources Manager. Viorica Manea, Deputy Quality & Human Resources Manager, completeaza cu ideea ca, dincolo de definitii si standarde, calitatea presupune furnizarea constanta de servicii de calitate, de catre resurse umane de calitate. Premiul "International Gold Star Award" a fost obtinut pentru implementarea managementului calitatii totale, concept despre care Viorica Manea crede ca se poate vorbi numai atunci cand sistemul de management al calitatii unei companii este suficient de matur. Un astfel de sistem nu exista pentru a te lauda cu el. Cei doi manageri de la SIVECO sunt de parere ca scopul ultim al implementarii unui sistem eficient de management al calitatii este satisfactia clientilor.

Adevaratii premianti? Intreaga echipa SIVECO

Cea care a primit trofeul "International Gold Star Award" a fost Dana Bichir, managerul departamentului de Asigurare si Control al Calitatii din SIVECO - departament ce exista din 1995 - dar, spune ea, nu trebuie sa se inteleaga ca aceasta performanta este meritul exclusiv al oamenilor care lucreaza aici. "Daca este sa cautam <>, atunci acestia sunt fara indoiala toti cei 400 de angajati ai companiei noastre, care au acceptat sa se implice in construirea acestui sistem de management al calitatii de care suntem cu totii foarte mandri astazi", spune ea. Si continua: "Cea mai mare provocare a noastra este aceea de a construi o mare echipa din toti angajatii SIVECO, o echipa care sa inteleaga ca tot acest sistem de management al calitatii te ajuta in munca pe care o desfasori si ca nu exista recompensa mai mare pentru un angajat al unei companii decat ca, intr-o zi, clientul tau sa-ti multumeasca pentru ceea ce ai facut pentru el. Aceasta este filosofia pe care am incercat sa o dezvoltam in SIVECO in toti acesti zece ani de cand exista Departamentul de Asigurare si Control al Calitatii si, privind inapoi, eu zic ca am reusit". Viorica Manea considera ca unul dintre factorii cheie ce au stat la baza succesului repurtat de SIVECO la Geneva a fost angajamentul managementului. "Acolo unde angajamentul managementului lipseste, nici o companie nu are sanse reale de reusita din punctul de vedere al sistemului de management al calitatii", crede ea. Dar nu un angajament pe hartie, ci unul de zi cu zi, in care calitatea sa fie cuvantul de ordine.

Oameni de... Calitate

Despre departamentul pe care il conduce, Dana Bichir spune ca este o echipa entuziasta, cu multa experienta in domeniul IT, fapt esential pentru intelegerea activitatii intregii companii si pentru luarea celor mai bune decizii. "Ne ocupam de tot ceea ce inseamna implementarea si mentinerea sistemului de management al calitatii: definirea si modificarea procedurilor de lucru, efectuarea auditurilor interne, care ne permit sa vedem in ce masura angajatii respecta acest sistem, scolarizarea tuturor angajatilor companiei in domeniul asigurarii calitatii, efectuarea auditurilor de proiect la sediul clientului, cu scopul de a evalua calitatea implementarii proiectelor noastre, verificarea ofertelor si a contractelor din punctul de vedere al asigurarii calitatii si pregatirea organizatiei in vederea auditurilor de certificare", descrie ea activitatea celor pe care ii coordoneaza. Iar managerul adjunct al aceluiasi departament aduce in plus precizarea ca oamenii din Asigurarea si Controlul Calitatii sunt "adevarati profesionisti, instruiti si avand experienta nu numai in domeniul IT, ci si in managementul relatiilor cu clientii si care au un adevarat cult al calitatii, grija fata de calitate fiind una permanenta in SIVECO si unul dintre factorii cheie ai succesului companiei".

"Acest trofeu este o recunoastere internationala a angajamentului remarcabil al companiei fata de calitate si excelenta, masurata prin gradul de satisfactie al clientilor sai, prin prestigiul acesteia si prin pozitia de lider pe care a ajuns sa o aiba in piata". Viorica Manea, Deputy Quality & Human Resources Manager, SIVECO Romania

Satisfactia clientilor si a angajatilor - mai importanta decat orice premiu

In general, este bine ca eforturile pe care le faci intr-o anumita directie sa-ti fie apreciate. Iar daca aceasta apreciere inseamna primirea unui trofeu recunoscut pe plan international este cu atat mai bine. Dar oamenii de la SIVECO nu fac ceea ce fac cu gandul ca, la un moment dat, vor primi un premiu sau altul. "Premiile sunt importante pentru ca te ajuta sa tintesti mai sus, sa-ti doresti sa fii mai bun, sa atingi performante mai inalte, dar nu sunt un scop in sine pentru noi. SIVECO nu isi stabileste ca obiective primirea unor premii. Acestea vin firesc, ca o recunoastere nationala sau internationala a meritelor sale", afirma Dana Bichir. "Nu construim increderea clientilor nostri pe baza acestor premii, ci tinand cont de ceea ce facem in mod concret in proiecte. Avem deja trei certificari in domeniul sistemului de management al calitatii si cateva companii multinationale au evaluat acest sistem, pentru ca SIVECO sa le poata deveni furnizor. Cei care au intrat in contact cu sistemul nostru de management al calitatii au fost impresionati de ceea ce SIVECO a construit in acest sens". Acest trofeu, "International Gold Star Award", premiaza, in ultima instanta, nu rezultatele, ci cauza lor, care inseamna procese bine controlate, metodologii de lucru si, mai presus de toate, oameni cu competente deosebite. Viorica Manea este de parere ca acest lucru nu inseamna ca SIVECO se poate opri aici - a mai bifat un premiu. Dimpotriva. "Primirea acestui trofeu inseamna o mare onoare, dar si o imensa responsabilitate. Obisnuim sa ridicam mereu stacheta, deci la anul va trebui sa fim si mai buni".

"Echipa SIVECO se poate defini prin multa seriozitate, competenta profesionala, capacitatea de a lucra in echipa atat intern, cat si cu clientii, adaptabilitate si flexibilitate in a raspunde cat mai rapid schimbarilor si dorinta de a face lucrurile cat mai bine". Dana Bichir, Quality & Human Resources Manager, SIVECO Romania

Nici un premiu din lume nu se compara cu satisfactia clientilor si angajatilor, obiectivul permanent al celor de la SIVECO, dupa spusele Vioricai Manea. Iar Dana Bichir incheie: "Daca ar exista un premiu pe care fiecare client sa-l acorde furnizorului sau preferat, atunci cea mai importanta recunoastere pentru un departament de management al calitatii ar fi ca organizatia sa primeasca un astfel de premiu de la fiecare client al sau".