Cu toate acestea, nu este greu ca să-ți „instruești” clienții să-ți ofere un feedback mai constructiv, care să te ajute, nu să-ți facă și mai mult haos în organizarea proiectelor. Cu câteva reguli de bază, clientul poate deveni dintr-un personaj agasant, un partener veritabil în terminarea la timp a proiectelor.
Regula 1: intră în mintea clienților
Una dintre cele mai mari provocări pentru cei care nu lucrează în marketing sau comunicare este că nu au fost antrenați să-și adapteze stilul în funcție de audiența pe care o au. De aceea, mulți clienți vor oferi feedback-ul în funcție de preferințele personale și de gusturile proprii nu de obiectivele sau de preferințele target-ului avut în vedere pentru produsul la care lucrezi. Poți să corectezi această tendință, spunându-le din timp că principala preocupare este deservirea intereselor publicului, nu pe ale lor personale. Jobul clienților atunci când oferă un feedback este să se gândească la audiența și publicul lor. Asta, evident, înseamnă și stabilirea clară a profilului consumatorului pe care îl au.
Regula 2: folosește cu încredere ”De ce-ul”?
Pentru orice mică modificare pe care ți-o cer clienții, învață-te să-i întrebi și motivul pentru care vor asta, sacrul și eternul ”De ce?”. Nu trebuie s-o faci la modul beligerant, arogant, ci doar să treci dincolo de aparențe și să înțelegi motivele pentru care îți cer modificările respective. E o tehnică simplă, dar eficientă de formare a clienților în a-ți oferi un mai bun feedback. O întâlnire tete a tete cu respectivul client se poate dovedi o investiție valorasă în reglementarea parteneriatului pe viitor. Spune-i să-ți ofere mai multe detalii atunci când ai nevoie sau întreabă de ce este important un lucru și nu altul.
Regula 3: lasă soluțiile, indentifică problemele
Este destul de comun pentru clienți să creadă că sunt de ajutor atunci când oferă soluții la probleme care se ivesc pe parcursul unui proiect. De fapt, rezultatul este invers. De aceea, atunci când un client îți servește soluțiile pe care el le vede câștigătoare, întreabă-l mai bine care sunt problemele pe care el crede că le rezolvă oferindu-ți soluțiile sale. Clientul trebuie să înțeleagă că treaba lui este să-ți dea informațiile necesare, iar a ta este să rezolvi problemele. Nu invers.
Regula 4: oferă feedback la timpul oportun
De fiecare dacă când începi un nou proiect, nu uita să ai o discuție serioasă despre ce modificări poți face ușor, și ce modificări necesită resurse mai mari de timp, energie șamd. Aceste detalii se pot dovedi cruciale pe tot parcursul desfășurării proiectului. În funcție de prioritățile și cerințele clientului, te poți organiza mai eficient, ca la sfârșit toată lumea să fie fericită.
Când o companie introduce un nou tool, discuția se concentrează, de obicei, pe funcționalități, costuri și eficiență. Dar felul în care echipa îl adoptă dezvăluie ceva mult mai profund: cultura organizațională în acțiune.
Într‑o întâlnire cu cititorii, Neige Sinno a declarat că și‑a scris cartea de memorii, Tristul tigru, ca și cum ar fi moartă și nimeni nu o să o citească.
Când ați sunat ultima dată la serviciul cu clienții pentru rezolvarea unei probleme și ați vorbit cu un robot? Ați fost mulțumiți? Oricare ar fi conotația primei situații care vă vine în minte...
Un raport realizat de specialiști din Estonia la inițiativa Edge Institute arată că România are un nivel scăzut de maturitate digitală – doar 3,1 din 10. Documentul evidențiază lipsa unei strategii coerente...
GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est, anunță numirea lui Klaus Kraetzschmar în funcția de Director General al filialei din Grecia a Grup Feroviar Român
Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a
Tehnologia a schimbat radical modul de lucru în industria curieratului, iar așteptările clienților sunt tot mai mari. Pornind de aici, FAN Courier își construiește strategia de resurse umane pe o convingere clară: oamenii și digitalizarea
Pentru Crina și Bianca, data de 16 martie 2024 a fost un moment important în parcursul celor două eleve de liceu care au fondat clubul de carte The Rory Bookshelf. Era ziua în care conferința