În fiecare an, orașul Iga, de aproximativ 100.000 de locuitori, este asaltat de 30.000 de turiști care vin să vadă festivalul anual de ninja. Pentru a revigora economia locală, primarul Sakae Okamoto, promovează moștenirea ninja a orașului cu scopul de a atrage mai mulți turiști. Dar, an de an Iga își pierde tinerii care ar putea să ducă tradiția mai departe și nu mai doresc să locuiască în mediul rural.
Cu speranța de a încuraja turiștii să rămână mai mult decât o zi în oraș, Okamoto relocă primăria și construiește un al doilea muzeu ninja în locul său. În timp ce bugetul nu este dezvăluit, Okamoto a primit finanțare din partea guvernului dar cu o condiție, trebuie să atragă forță de muncă pentru a lucra și a trăi în micuțul orăsel deoarece programul de turism ninja este extins. Aceasta înseamnă că este nevoie în zănă nu doar constructori ci și de artiști ninja. Această problemă este deosebit de dificilă, având în vedere rata șomajului extrem de scăzută a Japoniei, care este de doar 2,5%. Prin urmare, este greu să găsești lucrători în Japonia, să nu mai vorbim de artiști ninja extrem de specializați.
„Ninja nu este o distincție moștenită. Fără instruire severă, nimeni nu putea deveni un ninja. De aceea au

Astăzi, în Japonia mai există un singur maestru Ninja, pe nume Jinichi Kawakami. Al 21-lea cap al familiei Ban, una dintre cele 53 de familii care alcătuiau odată clanul de Ninja Koka. El a învățat Ninjutsu încă de la vârsta de șase ani așa cum povestește într-un reportaj marca BBC din 2012.
Prefectura Mie, zona în care se află și localitatea Iga, a atras anul trecut doar 43 de tineri, în vreme ce doar orășelul Iga a pierdut 1.000 de locuitori.
Japonia se confruntă cu o explozie turistică majoră estimările instituțiilor specializate ridicându-se la aproape 29 de milioane de turiști care au vizitat țara în 2017. Aceasta este o creștere de aproape 20% față de anul precedent.
*** sursa: Business Insider
sursa foto: unsplash