Lansat in octombrie 2006, site-ul
www.hipo.ro prezinta oportunitatile de angajare a peste 100 de angajatori. Portalul are o baza de date de 25.000 de candidati care au imbratisat rapid ideea unui portal premium pe care pot gasi oricand oferte de calitate in cele mai mari companii din Romania.

Numele portalului este de altfel si termenul care defineste angajatii cu potential deosebit - asa numitii "hipos", de la "high potentials".

Angajatori de top, tineri cu potential

"Atunci cand am lansat HiPo.ro, am plecat de la urmatoarea filozofie: candidati valorosi sunt suficient de multi pe piata, mai ales pentru companiile mari care pot oferi oportunitati reale de dezvoltare a unei cariere solide si de perspectiva. Singura problema este cum te asiguri ca acesti candidati afla de oportunitatile pe care tu le ai de oferit si aplica la ele?", declara Cristian Hossu, din partea Catalyst Solutions, firma care detine portalul. "Simpla lor publicare pe site-urile de joburi, continua Hossu, nu mai reprezinta o solutie deoarece pe site-urile de joburi generaliste, un job odata publicat ajunge pe pagina a 2-a la sectiunea lui in 3 ore, pe a 3-a in 6 ore samd. Deja de la o saptamana de la postare el devine practic invizibil. Asta pentru ca joburile de calitate de la companii de renume se pierd intr-o mare de alte anunturi".

"Sa incercam acum sa ne punem si in pielea candidatului", ne invita in continuare Cristian Hossu. "Stiu ca sunt bun, aspir sa lucrez intr-un mediu profesionist, dar, pe de alta parte, in momentul in care dau o cautare pe un site de joburi dupa un anumit domeniu, primesc sute de rezultate, majoritatea total nerelevante pentru pregatirea si asteptarile mele. In primul rand, nu as avea rabdare si timp sa trec prin toate. Apoi, n-as sti dupa ce criterii sa fac separarea intre ceea ce este cu adevarat interesat si ceea ce ma va face sa pierd timp si energie".

In acest context, promisiunea HIPO.ro este urmatoarea: "Daca esti un candidat bun si iti doresti sa lucrezi intr-o companie care crede in tine si este dispusa sa investeasca in dezvoltarea ta profesionala, atunci pe
www.hipo.ro vei gasi toate oportunitatile la zi de la cei mai activi si doriti angajatori din economia romaneasca".

Profilul companiilor prezente pe hipo.ro a fost determinat in urma studiului intitulat "Ce isi doresc tinerii profesionisti". Din analiza acestuia, au reiesit primele patru criterii pe care candidatii le iau in considerare atunci cand isi aleg un angajator: companie cu o strategie clara de viitor, cu o cota de piata semnificativa, programe de pregatire pentru angajati si pachete salariale competitive.

Principalele industrii prezente pe portal sunt din domeniile Auto, Bancar - Servicii financiare, Constructii, Consultanta, Energie si Petrol, Farmaceutice, FMCG, IT, Publicitate, Real Estate, Retail, Servicii & BPO, Telecom.

Educarea pietei

Totodata, HIPO.ro vine in sprijinul candidatilor cu, probabil, cea mai extinsa sectiune de resurse necesare in cariera, dar si cu posibilitatea de a contribui la aceasta pentru angajatorii care isi doresc sa se implice activ in educarea pietei.

In eforturile noastre de educare a candidatilor in directia constientizarii importantei unui plan de cariera, am dez-vol-tat instrumente sinergice portalului
www.hipo.ro, incepand cu targul de cariera "Angajatori de TOP", cel mai mare targ de cariera pentru tineri profesionisti si continuand cu "Ghidurile Angajatorilor", o publicatie pentru studentii din anii terminali din toata tara.

Employer branding-ul, o investitie pe termen lung

Nu in ultimul rand, www.hipo.ro se constituie in prima platforma de comunicare permanenta si cu flexibilitate de 100% in compunerea si transmiterea mesajului de la companie catre potentialul angajat.

"Suntem foarte bucurosi sa vedem cum companii cu care lucram de doi ani si care au inteles importanta employer branding-ului se transforma dintr-un nume care poate nu spunea nimic pentru multi candidati, intr-un angajator de top 5 ca grad de atractivitate pentru candidati", ne mai spune Cristian Hossu de la Catalyst Solutions.

Adevarul este ca daca faci un calcul e mai rentabil sa investesti in employer branding decat sa nu o faci. In situatia in care compania ta nu are un brand de angajator puternic, cel mai probabil nu va reusi sa atraga cei mai buni candidati de pe piata. De aceea, compania se va lovi fie de lipsa de competente, care se reflecta in rezultate de business mai slabe, fie in incapacitatea de a retine angajatii pe termen lung. Ambele situatii costa bani si nu putini. Conform studiilor de specialitate, costul de inlocuire al unui angajat pierdut se situeaza intre 1,5 si 3 salarii brute.