Dar daca ideea de a-ti face o cariera rezida doar in aspiratia de a intra intr-o firma si de a astepta ca, o data cu trecerea anilor, sa promovezi de pe o pozitie pe alta, oportunitatile tale de succes sunt tot atat de indepartate, ca si posibilitatea de a castiga la loto.
Ce putem face atunci, pentru a ne planifica o cariera de succes? La aceasta intrebare incearca sa raspunda Tom Peters, in cartea sa "The brand you 50". Preceptele lui Peters ar putea fi astfel sintetizate:
- sa ne dam seama ca "ei" (sefii nostri sau orice alti agenti externi) nu sunt responsabili de carierele noastre, ci noi insine;
- sa hotaram ce traseu de cariera ni se potriveste; doar noi o putem face, tinand cont de propriile noastre atuuri (fortalezas) si slabiciuni (debilidades), dar si de pasiunea care ne anima;
- sa ne reinventam in mod constant; trebuie sa ascultam ce doreste piata si sa dezvoltam abilitatile si capacitatile necesare pentru a fi cei mai buni in ceea ce facem si sa largim in mod constant lista de "produse si servicii";
- sa construim o marca; trebuie sa ne desfasuram munca potrivit acelorasi criterii dupa care se conduce o firma;
- sa fim pasionati de ceea ce facem; viata este mult prea scurta pentru a pierde timpul cu ceva care nu ne face placere;
- sa obtinem un nivel de excelenta in ceea ce facem;
- sa cream produse sau proiecte cu valoare adaugata pentru clienti in mod clar identificabili;
- sa prezentam in exterior o imagine care sa ne reprezinte;
- "sa transpiram" incredere; cand un client ne contacteaza, ne incredinteaza o parte din munca sa; persoana respectiva isi risca jobul sau poate chiar supravietuirea firmei, daca noi nu-i satisfacem asteptarile.